Ik heb hier een hond die aangelijnd echt een verschrikking is voor andere aangelijnde honden, kleine kinderen, mensen die echt ons te dichtbij passeren. Dus die zo nodig hooguit 50 cm van mij af langs me heen willen

Al heb ik biefstuk bij me op het moment dat we een andere hond passeren is het drama

Daarom ga ik s middags altijd naar losloop gebieden. Doordeweeks is dat rondje meer en in het weekend is het daar meestal vreselijk druk dan ga ik naar een veld waar we lekker gaan bal gooien.
Waar hij lekker los mag lopen, komen er andere mensen aan roep ik hem terug omdat hij soms de neiging heb om naar handen te happen die te veel bewegen.
Pak hem dan even bij zijn halsband mensen gepasseerd mag hij gelijk weer los. Wat nu al vaak gebeurt als hij fietser of lopers ziet dat hij uit zijn eigen naar me toe komt

Of hij gaat verder de struikjes of graskant in. Prima als hij maar niet dicht langs mensen gaat lopen.

Komen er andere honden los aan laat ik hem ook gewoon gaan. Sommige kijkt hij niet naar om andere zie je hem afwachtend staan te kijken en zijn staart kwispelen. Heel soms gebeurt het dat er gesnuffeld word en dat 1 van de 2 een beetje begint te snauwen een ferme NEE van mijn kant betekend dan voor Bency loop verder en bekijk die hond niet meer. En de laatste weken is het al een paar x gebeurt dat hij echt ging spelen met andere hond dus lekker rondjes achter elkaar rennen maar geen jagen.
Komt er iemand met een hond aangelijnd dan moet hij ook naar mij toekomen en dan moet ik kiezen lijn ik hem aan wat geheid betekend dat hij vreselijk tekeer gaat naar die andere hond. En ballen of biefstuk weerhouden hem daar dan echt niet van

Of sla ik een ander pad in of x om. In ieder geval moet ik zorgen dat ik zeker 10 meter bij andere hond uit de buurt blijf. Gelukkig maak ik dat heel weinig mee in de gebieden waar ik loop.
Soms gaat hij er op zijn manier vandoor, dat is op een bepaalde plek. Hij luisterd dan ook niet meer. Intussen weet ik waar hij heen gaat.
Er is daar een gebouw waar 3 honden achter een hek zitten daar gaat hij even gedag zeggen. Ik ga er niet hard achter aan lopen want dat trek ik niet

dus loop gewoon in eigen tempo die richting uit en meestal komt hij me alweer tegemoet lopen met een bek van hey waar was je nou

Of hij staat nog bij die honden te snuffelen, dan roep ik hem en komt hij weer heel blij naar me toe.
Uiteraard probeer ik dit te voorkomen door hem op tijd vast te maken. Maar hij gaat dus steeds eerder ervandoor. Daarom die ronde al een aantal weken niet gelopen.