Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Janet
Ik ben benieuwd wat 'te eiwitrijk' is. Want volgens mij kan een hond meer eiwitten hebben dan een mens. En ik vraag me af of dit gaat om honden die alleen vlees krijgen, zonder bot of andere zaken die de maaltijd compleet maken.
Door Gaitkeeper
martine schreef: vegetariers zijn liever dan vleeseters
;DHa, eindelijk erkenning !!! ;D 8) ::) :P
Door Lupa
volgens mij,en ik heb 3 teven, het enige wat gebeurd als je vers voert is dat de rangorde duidelijker bepaald wordt en dat vind ik een positief aspect.Ze worden wat duidelijker naar elkaar en daardoor geen schein toestanden.
verder worden ze ook allerter en hun comunicatiestelsel aktiever ik vind een genot om naar te kijken.
Door roger
<<vegetariers zijn liever dan vleeseters<<

whahahaha?weten jullie wie de bekendste vegetarier was van de vorige eeuw?????
Door karin2
roger schreef: <<vegetariers zijn liever dan vleeseters<<

whahahaha?weten jullie wie de bekendste vegetarier was van de vorige eeuw?????

hitler ? :o :o :o
Door roger
[

<<hitler ? :o :o :o<<

Karin, je wint de eerste prijs, een voetreis naar Scherpenheuvel !!

Gr.
Roger
Door karin2
roger schreef: [

<<hitler ? :o :o :o<<

Karin, je wint de eerste prijs, een voetreis naar Scherpenheuvel !!

Gr.

;D ;D ;Dthx :P
Roger
Door martine
:) ;D
inderdaad al mijn lessen en diploma''s die ik behaald heb als lesgever en gedragstherapiste zijn vooral gegeven door en bekende engellsman vriend en collega
van wijlen john Ficher en deze John werkte ook als wetenschapper voor een brokkefabrikant alwaar hij de honden aan test moest onderwerpen !Ook Dr ian Dunbar is een brokkegever en zijn bevindingen zijn dus net zoals die ik geleerd heb maar mij hebben jullie al overtuigd hoor nu nog enkel leren wat en hoe de verhoudingen want je geeft toch niet alleen maar vlees he ??? maar dat is een andere vraag in elk geval iedereen bedankt ik ben overtuigd hoor nu de mensen in mijn school nog kunnen overtuigen maar daar zal Roger wel bij helpen he ??
Door martine
:) ;) :D ;D ;D ;D ;D
Hitler was inderdaad een vegetarier maar naar mijn weten heefd hij buiten zijn bekende woedeaanvallen
zelf nooit iemand vermoord dat liet hij aan vleeseters over (grapje hoor)
groetjes en nogmaals iedereen bedankt om jullie ervaring te delen
Door roger
<<maar dat is een andere vraag in elk geval iedereen bedankt ik ben overtuigd hoor nu de mensen in mijn school nog kunnen overtuigen maar daar zal Roger wel bij helpen he ?? <<

Als mensen daar echt voor open staan en echt , geintresseerd willen luisteren is dat geen enkel probleem Martine,

Komt in orde.

Gr.
Roger.
Door Helen
martine schreef: :) ;D
inderdaad al mijn lessen en diploma''s die ik behaald heb als lesgever en gedragstherapiste zijn vooral gegeven door en bekende engellsman vriend en collega
van wijlen john Ficher en deze John werkte ook als wetenschapper voor een brokkefabrikant alwaar hij de honden aan test moest onderwerpen !Ook Dr ian Dunbar is een brokkegever en zijn bevindingen zijn dus net zoals die ik geleerd heb maar mij hebben jullie al overtuigd hoor nu nog enkel leren wat en hoe de verhoudingen want je geeft toch niet alleen maar vlees he ??? maar dat is een andere vraag in elk geval iedereen bedankt ik ben overtuigd hoor nu de mensen in mijn school nog kunnen overtuigen maar daar zal Roger wel bij helpen he ??
John Fisher raadt in zijn boek Think Dog Eukanuba aan....Hoe kan je dan zijn voedingsadviezen nog serieus nemen......Al ben ik van zijn gedragsmatige adviezen wel fan.

groetjes Helen
Laatst gewijzigd door Helen op zo 07 dec 2003, 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
Ik denk dat uit het stukje van Roger al aardig naar voren komt waar de fabel dat honden agressiever van vlees worden vandaan komt.Want bekijk het eens zo,hond op versvlees wordt meer hond ipv een ingezakte lui beest,baasjes hebben al geen benul hoe te reageren op de gedragingen van de hond,wat helaas met de meeste hondenbazen zo is,die verwachten dat de hond vermenselijkt ipv van dat ze honds denken,de hond wordt dus aktiever,baasje maakt fouten en heeft die fouten al vanaf pup gemaakt,en dat wordt dus erger,ligt dus aan het voer........ja das makkelijker als dat het aan de opvoeding ligt.Ik kwam vroeger bij een kapsalon in Rotterdam,die hadden 5 boheemse toen heette ze nog zo nu cezky's terriers ,en die kon ze niet aan dus zaten die honden onder de valium van het vrouwtje,want anders kon ze deze honden niet aanhouden,wat in mijn idee een heel goed plan was om ze te herplaatsen.Maar ik wil maar even aangeven dat de meeste mensen idd liever een sullige hond hebben dan moeite nemen om iets aan de opvoeding te doen.
Dus wordt je hond levendiger op versvlees,wat volgens mij duidt op een hond die beter in zijn vel zit,dan is dit niet te verkiezen boven een slomere hond want die is makkelijker te handlen. Net zoiets als een reu laten castreren ipv van hem aan zijn verstand te brengen dat jij als zijn leider dit gedrag niet pikt.
Door crutz
karin2 schreef: hitler ? :o :o :o
deze eeuw...........................Volkert (veganist en ook zo vredelievend)
Laatst gewijzigd door crutz op ma 08 dec 2003, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door martine
:) ;D ;D ;D ;D
hoi sylvia
niet alles is aan de opvoeding toe te schrijven hoor
sommige kiezen een verkeerd ras een ras dat niet bij hun temperament past vandaar die dame met valium
en moesten alleen de honden die zoals die van jullie
barfen de enige zijn die niet suffen en temperament hebben dan zou iedereen die wedstrijden doet en zeker de sporten waar fysieke inspanning word gevraagd barfen maar niets is minder waar !!! wat er niet in zit krijg je er met niets uit en krijg je er ook met niets in .temperament is rasgebonden je kunt wel de negatieve of positieve kanten van een ras met een goede opvoeding naar je hand zetten. en elke hond kun je vals maken de juiste raskeuze en niet enkel het uiterlijke laten tellen verhelpt veel dierenleed. met alles wat ik ondertussen weet wil ik mijn honden gezonder gaan voeden ook wat betreft de proeven op de honden voor de commerciele dierenvoeding heefd me gechokeerd ondanks dat ik brokken gaf en Duck zien mijn honden er stralend uit glimmen als een spiegeltje
en zijn alles behalve lui zeker de teckels en vooral de Dobermann die is perfect energiek zonder zenuachtig te zijn de keuze om de eetgewoonte van mijn honden te veranderen heefd niets met hun ""gebreken temaken""
want die hebben ze niet het is een kwestie van dierenliefde !!!
Door Paul_Barte
>>>dan zou iedereen die wedstrijden doet en zeker de sporten waar fysieke inspanning word gevraagd barfen maar niets is minder waar !!! <<<<

Martine je moet eens gaan praten met mensen die meedraaien in de top van de sledesport (de z.g. mushers).
Als je praat over fysieke inspanning......is ietsje anders dan een wedstrijdtje flyball ;D

Al deze honden eten staan op een zeer vette vleesvoeding. Met alleen brokken red je het echt niet.

Praat eens met André die ook regelmatig op dit forum komt kijken...afgelopen zomer was hij 2e tijdens de WK in Oostenrijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door