Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Ha, hij gaat goed! Ik vermorzel de pil niet meer maar doe hem nu heel in een plop gemalen wildbotten, en dat ruikt zo sterk dat Sok de pil niet bemerkt en hem gewoon opslokt. Gaat helemaal prima dus! De zwelling is er nog wel en er zit ook nog wel ontstekingsvocht in, maar het ziet er aan de buitenkant droog en rustig uit. Even aanzien of het vocht vanzelf verdwijnt nu hij dagelijks ab krijgt, en anders overmorgen nog even laten leegzuigen.
Anne in Duitsland schreef: Ha, hij gaat goed! Ik vermorzel de pil niet meer maar doe hem nu heel in een plop gemalen wildbotten, en dat ruikt zo sterk dat Sok de pil niet bemerkt en hem gewoon opslokt. Gaat helemaal prima dus! De zwelling is er nog wel en er zit ook nog wel ontstekingsvocht in, maar het ziet er aan de buitenkant droog en rustig uit. Even aanzien of het vocht vanzelf verdwijnt nu hij dagelijks ab krijgt, en anders overmorgen nog even laten leegzuigen.
Klinkt goed!
Ik maak van die gemalen "wildknochen" van Tierhotel kleine klodders, druk de plat en droog die dan. Mowlgi wordt helemaal gek als hij die snacks ruikt.
Even een update. We zijn dinsdag weer bij de da geweest; op zich was de zwelling grotendeels weg, maar er zat nog een soort 'streng' onder de huid die dik bleef, en dinsdagochtend kwam daar wat helder vocht uit. De da heeft gedrukt en gepoteld maar pus oid is er niet uitgekomen. Hij (Sokjes) krijgt nu nog zes dagen antibiotica, daarna moeten we terug op controle. Ik moet zeggen: het begint nu wel weer mooi plat te worden. Gelukkig maar, want de da vreesde dat er eventueel een vreemd voorwerp in zou kunnen zitten, als de boel dik bleef.
Met de EasyPill is antibiotica toedienen ook geen probleem meer; Sokjes wordt helemaal wild als ik hem een bolletje toerol! ;D
Super dat dat werkt met de easy pill. Ik moet iedere dag Mien een pil geven en ze trapt nergens in! als ik het door het eten doe eet ze gewoon dagen niet meer. Snoepjes neemt ze niet meer van me aan, alleen als ik die door de kamer heen gooi. Gelukkig laat ze zich aardig een pil achterin haar strotje gooien. Het is wel stress maar gaat wel in alle rust. Ik kruip inderdaad ook op handen en voeten achter haar aan om te kijken of ze hem weer uit spuugt want daar is ze echt een meester in! Dus zo snel mogelijk iets lekkers er achteraan proberen te krijgen of eten, dan ben ik er zeker van dat ze hem heeft gehad. Ze is er namelijk toe in staat om dat ding een paar minuten in haar wang te houden tot ik niet kijk en hem dan snel tegen de witte muur op de plint weer uit te spugen :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door