Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Fido
Curcuma bevat als werkzame stof curcumine. Je moet wel heeeeeel veel curcuma of kurkuma  ;) eten wil je genoeg curcumine binnen krijgen voor werkzaamheid. Je moet dan denken in grammen en ik krijg dat niet mijn strot door hoor  :biggrin2:
Goede capsules bevatten gestandaardiseerde biocurcumine wat 7x sterker is en 3x langer werkzaam in het lichaam.
Neemt niet weg dat curcuma een gezond specerij is om te verwerken in je voeding.

Onze bloterikken krijgen een halve capsule en de BC een hele.
Door RidgeRiba
Ik geef het als ontstekingsremmer en pijnstiller, het zit heel veel in de PUUR +, dat zijn druppels en ben hier heel blij mee. :)
Door Sanyo
Anne in Duitsland schreef: Ze krijgen de groentemix altijd bij een portie vleesbot en spiervlees, dus als dat als drager functioneert, zit dat wel goed.

Ik geef niet zoveel hoor, misschien een eetlepel op een grote bak mix (2-2,5 liter).
Hier idem dito.
Door JoepenLola
Ik heb een vraag over de Curcuma.
Mijn overleden hond (Sharpei)kreeg dit ook in combinatie met een aantal voedingssupplementen en een medicijn.
Hij had FSF met swollen hock syndrome,is een storing  in het imuumsysteem waardoor hij ineens hele hoge koorts kreeg met zwellingen in poten en bek.
Ik kocht toen capsules met Curcuma bij de Tuinen (praat ik over 4 /5 jaar terug).

Een vriendin van mij haar Sharpei heeft deze ziekte ook en wil ook beginnen met Curcuma ,maar ben benieuwd naar wat jullie vinden van de Curcuma van de Tuinen ,zit daar voldoende Curcuma in,of kan ik beter naar een ander merk gaan kijken.?
Ik las iemand die het groot inkocht ,waar kan ik dat bv en een hond van 25 kilo wat adviseren jullie dan te geven?
Door Maxioscar
Fido schreef: Curcuma bevat als werkzame stof curcumine. Je moet wel heeeeeel veel curcuma of kurkuma ;) eten wil je genoeg curcumine binnen krijgen voor werkzaamheid. Je moet dan denken in grammen en ik krijg dat niet mijn strot door hoor :biggrin2:
Goede capsules bevatten gestandaardiseerde biocurcumine wat 7x sterker is en 3x langer werkzaam in het lichaam.
Neemt niet weg dat curcuma een gezond specerij is om te verwerken in je voeding.

Onze bloterikken krijgen een halve capsule en de BC een hele.
Ik weet het...
De meeste reguliere middelen die te koop zijn met kurkuma is ook de geconcentreerde werkzame stof.
Ook de wetenschappelijke onderzoeken die ze doen is met curcumine.
BV dat onderzoek in het AMC , maar dat is gebaseerd op het feit dat er in India zoveel kurkuma gebruikt wordt en daar haast geen alzheimer voorkomt.
En dan denk ik , waarom wordt er een onderzoek gestart met curcumine en niet met kurkuma? ik ben een beetje blond , geeft ik toe :biggrin2:
Ik las ook ergens dat ze aan het onderzoeken zijn of het misschien een combinatie is met kokosvet , wat daar ook veel gebruikt wordt.
Door Maxioscar
JoepenLola schreef: Ik heb een vraag over de Curcuma.
Mijn overleden hond (Sharpei)kreeg dit ook in combinatie met een aantal voedingssupplementen en een medicijn.
Hij had FSF met swollen hock syndrome,is een storing in het imuumsysteem waardoor hij ineens hele hoge koorts kreeg met zwellingen in poten en bek.
Ik kocht toen capsules met Curcuma bij de Tuinen (praat ik over 4 /5 jaar terug).

Een vriendin van mij haar Sharpei heeft deze ziekte ook en wil ook beginnen met Curcuma ,maar ben benieuwd naar wat jullie vinden van de Curcuma van de Tuinen ,zit daar voldoende Curcuma in,of kan ik beter naar een ander merk gaan kijken.?
Ik las iemand die het groot inkocht ,waar kan ik dat bv en een hond van 25 kilo wat adviseren jullie dan te geven?
Ik heb even gekeken bij de tuinen , ze hebben er 2.
De ene is inderdaad geconcentreerd , samen met geconcentreerde zwarte peper extract ,en kost 41 euro.

De andere is gewoon kurkuma , zonder zwarte peper en kost iets van 8 euro.

Ik zou voor een hond niet zo snel kiezen om zwarte peper als drager te gebruiken , omdat dat niet zo goed schijnt te zijn voor de nieren.

Voor mijn hond van 27 kilo gebruik ik nu 2 keer daags een theelepel gewone kurkuma. Of dit wat uithaalt? geen idee.....
Ze heeft er geen moeite mee om het op te eten.

Mocht je het als particulier redelijk goedkoop willen kopen , dan is gekruid.nl volgens mij het goedkoopst.
Door JoepenLola
Maxioscar schreef: Ik heb even gekeken bij de tuinen , ze hebben er 2.
De ene is inderdaad geconcentreerd , samen met geconcentreerde zwarte peper extract ,en kost 41 euro.

De andere is gewoon kurkuma , zonder zwarte peper en kost iets van 8 euro.

Ik zou voor een hond niet zo snel kiezen om zwarte peper als drager te gebruiken , omdat dat niet zo goed schijnt te zijn voor de nieren.

Voor mijn hond van 27 kilo gebruik ik nu 2 keer daags een theelepel gewone kurkuma. Of dit wat uithaalt? geen idee.....
Ze heeft er geen moeite mee om het op te eten.

Mocht je het als particulier redelijk goedkoop willen kopen , dan is gekruid.nl volgens mij het goedkoopst.
Super alvast voor je extra info,ga dit alvast even doorgeven aan hun.
Door Maxioscar
Ik ben benieuwd , klinkt in ieder geval goed , en is ook goedkoop !

Ik ben ooit in de kurkuma gedoken ivm een paard met Cushing , en het daarbij behorende vrije radicalen en oxidatieve stress verhaal , dus als antioxidant. Hoe dieper je erin duikt , des te meer werkingen krijgt het toebedeeld. Het zou ook inderdaad goed tegen artrose werken. ''Onze'' ouwe ruin die kraakt aan alle kanten , is hier net vorige week gekomen om van zijn pensioen te genieten. Hij krijgt het nu ook , met als drager versgemalen lijnzaad , olie dus.[ik weet niet hoe zijn nieren zijn , maar kan er maar beter van uit gaan dat die net zo oud zijn als het paard zelf]. Ik ben benieuwd of het wat gaat doen bij hem , kwaad kan het niet.
De honden krijgen het nu ook vanwege dit verhaal. Nu ikzelf nog :-[
Door Annemarie Rijnveld
Ik volg dit hele verhaal met veel interesse. Een tijd terug heb ik zelf kurkuma gebruikt Zonder resultaat. Nu ben ik in Nederland en ik heb weer eens kurkuma besteld, maar nu van Solgar....ik heb een vaag idee dat het begint te werken, geef het nu ook aan mijn moeder want het zou ook goed werken bij Alzheimer....volgens de dokter kon het in ieder geval geen kwaad.
Update volgt!
Door charmed
Ik bestel eigenlijk alles online en altijd in grote hoeveelheden, zoek veelal wel goede kwaliteit uit, maar toch ook zo goedkoop mogelijk (anders is het niet te doen met 3 zieke honden) Ik heb deze:

http://www.youngagain.nl/catalog/produc ... cts_id=140
JoepenLola schreef: Ik heb een vraag over de Curcuma.
Hij had FSF met swollen hock syndrome,is een storing in het imuumsysteem waardoor hij ineens hele hoge koorts kreeg met zwellingen in poten en bek.

Door Maxioscar
Ik ben geen onderzoeker en ook geen wetenschapper , mis nog het een en ander van boven zeg maar...
Maar 30 euro voor het pot Turmeric Extract (95% Curcumin Longa) met zwarte peper extract [welliswaar uit mexico] lijkt mij erg duur...
Ik vind zelf de zwarte peper toevoeging voor honden geen goed idee , maar dat had ik al eerder geschreven.

Wat ik mij ook afvraag , of er daadwerkelijk verschil zit in de biologische kurkuma en de gewone kurkuma behalve alleen de prijs.
Er worden nog steeds producten verbouwd , wat nog zoon ''oerproduct'' is , dat het helemaal niet tegen bemesting of andere zooi kan , zoals spelt.
Spelt is zover als ik weet altijd biologisch.
Zou dat met kurkuma niet hetzelfde zijn?
Door charmed
Maxioscar schreef: Ik ben geen onderzoeker en ook geen wetenschapper , mis nog het een en ander van boven zeg maar...
Maar 30 euro voor het pot Turmeric Extract (95% Curcumin Longa) met zwarte peper extract [welliswaar uit mexico] lijkt mij erg duur...
Ik vind zelf de zwarte peper toevoeging voor honden geen goed idee , maar dat had ik al eerder geschreven.

Wat ik mij ook afvraag , of er daadwerkelijk verschil zit in de biologische kurkuma en de gewone kurkuma behalve alleen de prijs.
Er worden nog steeds producten verbouwd , wat nog zoon ''oerproduct'' is , dat het helemaal niet tegen bemesting of andere zooi kan , zoals spelt.
Spelt is zover als ik weet altijd biologisch.
Zou dat met kurkuma niet hetzelfde zijn?
Nee, dat schijnt van niet. Kurkuma schijnt met veel landbouwgif behandeld te zijn. Maar dat is wat de dierenarts mij verteld heeft. Alleen Bonusan, zou kunnen garanderen dat deze schone kurkuma heeft. Maar dat is mij verteld.
Door charmed
Maxioscar schreef: Owww yak , je meent het!!
Had ik niet verwacht...
Het is verre van biologisch te noemen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door