JoepenLola schreef:
Ik heb een vraag over de Curcuma.
Mijn overleden hond (Sharpei)kreeg dit ook in combinatie met een aantal voedingssupplementen en een medicijn.
Hij had FSF met swollen hock syndrome,is een storing in het imuumsysteem waardoor hij ineens hele hoge koorts kreeg met zwellingen in poten en bek.
Ik kocht toen capsules met Curcuma bij de Tuinen (praat ik over 4 /5 jaar terug).
Een vriendin van mij haar Sharpei heeft deze ziekte ook en wil ook beginnen met Curcuma ,maar ben benieuwd naar wat jullie vinden van de Curcuma van de Tuinen ,zit daar voldoende Curcuma in,of kan ik beter naar een ander merk gaan kijken.?
Ik las iemand die het groot inkocht ,waar kan ik dat bv en een hond van 25 kilo wat adviseren jullie dan te geven?
Ik heb even gekeken bij de tuinen , ze hebben er 2.
De ene is inderdaad geconcentreerd , samen met geconcentreerde zwarte peper extract ,en kost 41 euro.
De andere is gewoon kurkuma , zonder zwarte peper en kost iets van 8 euro.
Ik zou voor een hond niet zo snel kiezen om zwarte peper als drager te gebruiken , omdat dat niet zo goed schijnt te zijn voor de nieren.
Voor mijn hond van 27 kilo gebruik ik nu 2 keer daags een theelepel gewone kurkuma. Of dit wat uithaalt? geen idee.....
Ze heeft er geen moeite mee om het op te eten.
Mocht je het als particulier redelijk goedkoop willen kopen , dan is gekruid.nl volgens mij het goedkoopst.