Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Kim_S schreef: Ja klopt hoor. Alles gaat hier nog een beetje zoals vroeger  ;)

Alleen is het echt niet leuk om hier te lopen op die manier, met een ouwetje, een hond die bang is voor honden, en een kalf die zegt "had je wat, opdondertje?"...

Dus wonen in de middle of niks is ook niet altijd de oplossing, dat wilde ik even zeggen  ;)
Ik kan hier ook niet op straat lopen, worden ze ook platgereden. De erfhonden lijken wat verdwenen de laatste tijd.

Maar jij kan toch ook gewoon 3 x daags het hek gaan inspecteren, hebben ze hun loopje ook wel gehad  :biggrin2:
Angelique schreef: Ik kan hier ook niet op straat lopen, worden ze ook platgereden. De erfhonden lijken wat verdwenen de laatste tijd.

Maar jij kan toch ook gewoon 3 x daags het hek gaan inspecteren, hebben ze hun loopje ook wel gehad  :biggrin2:
Oh maar hun loopje krijgen ze ook heus wel, weiland inspectie moet heul vaak  ::) :biggrin2:
Vind het alleen jammer dat ik hier vanuit huis niet fijn kan lopen. Was makkelijker geweest, maar je kan niet alles hebben hè?
Kaela schreef: Ooooh Lil, jij bent soms zo grappig  ;D Wat kan het schelen waarom een hond luistert (worst of braaf), hij luistert toch! Geef jezelf en Jones eens wat meer credit joh, die mensen hebben hartstikke gelijk!
Nah dit ging zo van hing van opwinding in de lijn. Dus ik zeg zit (want doorlopen kon blijkbaar nog niet). Geen reactie op commando. Pakt een stuk worst zegt nogmaals zit, geen reactie. Houdt worst voor de neus beweegt hand omhoog zoals bij een hond die het niet kent en joh hij doet het. Nah noem ik niet gehoorzaam. Maar ja, ikke wel slim genoeg om te zorgen dat het met een trucje uiteindelijk wel lukt ja daar heb je gelijk in. Maar dat is gewoon een truc en staat los van gehoorzaam of opgevoed.
Angelique schreef: Dat is wel jammer ja, maar ik ga ook een eindje rijden hoor.
Zelfs ik pak de auto! Als ik 7 minuten wandel heb ik de keuze uit 3 verschillende gebieden waar ik 45 tot 90 minuten kan wandelen zonder een rondje dubbel te lopen. Maar alle 3 de gebieden zijn niet geschikt voor Jones om los te lopen. Dus rijd ik 7 minuten met de auto en gooi die ergens in een velkdweg. Kom ik dus vaak maar 2 keer per week mensen met hond tegen. Heerlijk! De paden zijn daar gewoon veel breder, langer en minder berg op/ berg af dus overzichtelijker. Komen alleen mensen die of heel ver wandelen (te voet zou dat alleen al 30 minuten zijn om daar aan te komen) of die de auto pakken omdat ze niet te veel anderen wensen tegen te komen en die mensen houden meestal goed hgun hond bij zich. Maar hier in het dorp: erfhonden die van het erf af komen, heel veel uitvallende honden en een paar loslopers die nog niet onder appel staan. Maar met de uitvallers wordt die groep over een paar maanden vanzelf wel weer kleiner denk ik.
[quote="Lil"]
Nah dit ging zo van hing van opwinding in de lijn. Dus ik zeg zit (want doorlopen kon blijkbaar nog niet). Geen reactie op commando. Pakt een stuk worst zegt nogmaals zit, geen reactie. Houdt worst voor de neus beweegt hand omhoog zoals bij een hond die het niet kent en joh hij doet het. Nah noem ik niet gehoorzaam. Maar ja, ikke wel slim genoeg om te zorgen dat het met een trucje uiteindelijk wel lukt ja daar heb je gelijk in. Maar dat is gewoon een truc en staat los van gehoorzaam of opgevoed.
[/quote]

Laten we het er dan op houden dat jij in ieder geval goed opgevoed bent !

En daar zit ook de clou. Het mag best eens mis gaan, het hoeft niet allemaal perfect. Maar mensen die sorry zeggen komen al heel anders over dan die onverschillige aso's. Toen meneer K laatst in zijn been gebeten was, werd er gewoon niets gezegd. Hond werd gegrepen (veel te laat, baas had daar weinig haast mee) en ze liepen weg. Dat vind ik misschien nog wel het aller ergste. Ook omdat je dan het gevoel hebt dat het gewoon weer gaat gebeuren. Die mensen doen hun best niet, willen niet verbeteren en dan voel ik me echt een schietschijf.
[quote="Kaela"]
Laten we het er dan op houden dat jij in ieder geval goed opgevoed bent !

En daar zit ook de clou. Het mag best eens mis gaan, het hoeft niet allemaal perfect. Maar mensen die sorry zeggen komen al heel anders over dan die onverschillige aso's. Toen meneer K laatst in zijn been gebeten was, werd er gewoon niets gezegd. Hond werd gegrepen (veel te laat, baas had daar weinig haast mee) en ze liepen weg. Dat vind ik misschien nog wel het aller ergste. Ook omdat je dan het gevoel hebt dat het gewoon weer gaat gebeuren. Die mensen doen hun best niet, willen niet verbeteren en dan voel ik me echt een schietschijf.
[/quote]

Ja, daar ben ik het inderdaad helemaal mee eens.
Als iemand zijn stinkende best doet en het lukt niet, tja kan gebeuren. Is mij ook wel eens gebeurd. Zelfs Boris luistert wel eens niet, helemaal niet dus en dan kan ik ook niet meer dan sorry zeggen. Geen probleem.
Maar ik dacht dus echt hé goed opgevoed en het luisterde tot drie keer toe niet.  :P :biggrin2: Maar misschien dachten die mensen wel dat het zo hoorde. Ben nogal snel en handig erin geworden. Lang genoeg geoefend met mijn verschillende herdergevallen. :P ;D
ach en dan lees je dus zoiets ergens op een forum voor labradors  ::)
wat verstaan wij onder een losloopgebied
ik weet het niet !
vertel het me
ik kom veel mensen tegen .in dat gebied, die zeggen lijn je hond aan
. meestal zeg ik maar niks terug.en denk ik ,daarom loop ik dus hier.
mensen als je met je hond aangeleind wilt lopen. doe dat dan ,dat mag in heel nederland en ver daar buiten .maar gun mij dat kleine stukje waar ik met mijn hondjes los mag lopen . mijn hondjes zullen trots zijn op jullie . en ik ook. bedankt voor het lezen en veel wandelplezier toegewenst in bijna heel nederland
Nou ja, op zich staat er niets raars en klopt het wel wat er staat. MAAR, alleen als je je loslopende hond wel eventjes bij je roept.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik mensen met honden aan de lijn in de losloopgebieden hier wat vreemd vindt. Er zijn zoveel fijnere, mooiere, leukere plekken waar je alleen aangelijnd mag komen. En dan moeten ze precies in de losloopgebieden gaan lopen. Terwijl die echt heel erg makkelijk te omzeilen zijn, je moet er bewust naar toe gaan, je hoeft er niet doorheen om ergens te komen ofzo.

Dat zal misschien niet voor elk losloopgebied gelden en blijft dat je je loslopende hond gewoon even bij je roept, wie of wat je ook passeert.
Dus volgend die labradorbezitter mag je hond die met 9 van de 10 honden leuk contact heeft (maar met 1 op de 10 niet) nooit los. Ook raar. Zo'n hond laat je los, roep je bij je als je een andere hond ziet en laat hem na passeren weer los. Lijkt me erg logisch/sociaal. Was het 12 jaar geleden toen ik dagelijks in losloopgebied kwam ook al zo. Kreeg ook de vraag kun je even bij je houden en dat deed ik dan en vice versa.
[quote="Lil"]
Dus volgend die labradorbezitter mag je hond die met 9 van de 10 honden leuk contact heeft (maar met 1 op de 10 niet) nooit los. Ook raar. Zo'n hond laat je los, roep je bij je als je een andere hond ziet en laat hem na passeren weer los. Lijkt me erg logisch/sociaal. Was het 12 jaar geleden toen ik dagelijks in losloopgebied kwam ook al zo. Kreeg ook de vraag kun je even bij je houden en dat deed ik dan en vice versa.
[/quote]

Ik ben ook al uitgekafferd,omdat ik dus met mijn hond (Dorian liep los,maar omdat ik die andere hond zag heb ik hem aangelijnd)aangelijnd liep hier in het park.En ik moest dan maar ergens anders gaan lopen.
Dus ik hem hem even mooi terug uitgekafferd,dat ie aso was.Zoo dat luchtte toen wel effes op.

Maar over dat stukje worst he
Ik heb ook altijd voertjes in mijn jaszak.
Dorian vliegt uit naar andere honden(aangelijnd)als ze te dicht bij hem in de buurt komen(Dorian is met 3 maandjes oud,aangevallen door een Lab,Dorian zat aangelijnd).Dus ik kom een mr tegen met een x shi tzu,weet dat die hond ook uitval,en die mr passeert best wel vrij dicht(voor Dorian zijn begrippen)
dus ik Dorian met voertjes afleiden,en gaat goed Dorian egeert hem volledig en ben die hond voorbij.Zegt die man jaaa met lekkers dat kan ik ook.
Dus ik gelijk erboven op:Als ik dat niet doe dan vreet hij jouw hond op!!!!!!Die man passeert mij nooit meer te dichtbij ;D  Hij heeft het tenminste begrepen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door