Dat van... Die van mij is lief hoor!! Ken ik ook.
Gister liepen we door t dorp. Kiek en kayne aan de lijn. Staan er een paar dames te praten met een losse kruising rottie/lab of zo. Flinke kerel dus.
De dames zien ons en wij blijven een eind verder stil staan zodat zij de kans krijgen om hun hond aan te lijnen maar dat doen ze niet.
Hond komt al onze kant op. Hij is lief hoor!! Maar zij niet! Roep ik terug. Ow.. Die ene vrouw trekt een smoel alsof ik dan maar nergens meer mag komen want ik heb een Heule foute hond. Ze roept haar hond en denkt dat ze er iets mee bereikt maar het commando komt heel onhandig over. Ik heb er geen vertrouwen in dus ik roep... Wij gaan wel deze kant op!! We slaan dus een weg voor haar straat in.
Op t moment dat we uit t zicht zijn hoor ik rennende hondenpoten. Komt die grote rottie de hoek om scheuren en duikt bovenop kiek.
Kiek bijt gillend van zich af maar trekt t niet tegen zo'n zware hond. Meneer spreeuw probeert te helpen met als gevolg dat kayne zich ook in t gevecht mengt. Ik probeer die rottie te pakken maar hij heeft geen halsband of iets.
Uiteindelijk kan ik de hond een klap op zijn kop geven met mijn zware flex handvat. Hij gilt en laat los.
Net op dat moment komt madame aanlopen.

Ziet dus dat ik een dreun uitdeel en wordt pissig op mij. Ik moest met mijn k*t hond lekker in mijn eigen straat blijven.
Die hond rent terug naar zijn straat als ze hem een schop onder zijn hol geeft.

Meneer spreeuw roept dat ze haar eigen monster lekker in de achtertuin moet houden en niet los op straat.
Maar mijn hond was gek!!! Dat had ik zelf gezegd.
Pfff.
Ik heb kiek op straat na staan kijken. Haar hele nek was nat maar ik zag niks. Thuis zag ik dat ze twee hoektanden in haar kin en onderkaak had. Maar niet erg genoeg voor een rondje dierenarts.
Meneer spreeuw wilde nog op hoge poten terug gaan zonder honden. Maar voor mij heeft dat geen zin.
Kiek heeft een uitstraling wat andere honden soms opfokt.
Maar als je dan waarschuwt word je eerst niet serieus genomen en als je dan uitwijkt en die hond valt aan, dan ligt het aan mijn gekke hond.