Ik zou zeggen, schaf een stafford aan

Ze weten nooit hoe snel ze hun honden moeten aanlijnen als ik Kain aan de lijn heb
Behalve zo'n mevrouw hier met een drentse patrijs. Maar die is dan ook uber dom!
Kain is opzich vrij gemakkelijk naar andere honden. Maar die hond vreet hij op (naar meerdere negatieve ervaringen).
Hond-hond contact vermijd ik ook zo veel mogelijk

Maar ik moet zeggen dat ik echt weinig last heb van mensen die de hondenetiquete niet goed snappen.
Bij mijn moeder is het echt een ander verhaal. Als ik hoor wat zij wel eens mee maakt op het veld. Dan ben ik blij dat ik daar niet vaak kom! Ik had volgensmij wekelijks de grootste ruzie. Ik kan nl ook niet meer netjes blijven als mijn honden benadeeld worden.
Maar idd waarom niet? Schaf een petcorrector aan. Leer het aan bij je honden en gebruiken indien nodig.
Wat ik wel echt ervaar is dat honden zich onderling gewoon niet verstaan/begrijpen. Omdat ze een andere taal spreken. Zo dus met de golden die de staart hoog draagt. En bijvoorbeeld een beagle, neutrale stand van de staart is omhoog. Voor hoe veel honden (bijvoorbeeld de staff, dalmaat, die de staarten laag dragen) is dat vreemde taal. En voor de beagle ook, want de staff, dalmaat noem maar op draagt zijn staart laag, voor de beagle is dat vreemd. En zo zijn er nog legio rassen/houdingen wat mekaar gewoon echt niet verstaat. En dat heeft niets met agressie of onwil van de baasjes te maken.