Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

:rant: :rant: :rant:

Sokjes weigert zijn antibiotica. Heb alles al geprobeerd: fijngemalen door zijn favoriete eten (2x, 1x gemalen konijnorgaan, 1x gemalen konijnenkoppen), fijngemalen door slagroom, fijngemalen door een pakje natvoermeuk. Niets. Het is maar een half pilletje, je ziet er niets van terug en volgens mij ruikt het ook niet, maar die etter weigert het te eten.

Morgen maar terug naar de da voor weer een prik dan. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen. >:(
koekje schreef: Hier worden de katten in de houdgreep genomen en onder dwang gepild. Dat is niet te doen met het prinsje?
Nou ja, op zich verstijft hij helemaal van de stress, dus misschien zou het zo wel lukken. Maar hij heeft al zo weinig vertrouwen in de mensheid dat ik bang ben dat hij ook nog zijn vertrouwen in mij verliest, vooral omdat ik zoiets nog nooit eerder heb gedaan en dus misschien iets verkeerd doe, waardoor de ervaring waarschijnlijk nog traumatischer voor hem wordt.

Heb het net met biologische knakworstjes geprobeerd. Hij kwam alle stukjes uit mijn hand stelen, totdat ik hem het stukje gaf waar het halve pilletje doorheen zat en toen wilde meneer niet meer. Hij loopt dan ook echt weg van: nou ja zeg, dat had ik van JOU nooit verwacht, vrouwtje, zulke trucjes! Tsss!

Inmiddels heb ik ook geen pilletjes meer, dus ik moet morgen sowieso terug naar de da. Mag ie gezellig mee, kijken of 'm dat beter bevalt dan even zo'n pilletje inslikken.  :knuppel2: Gelukkig heb ik verder niets te doen. >:(
Anne in Duitsland schreef: Nou ja, op zich verstijft hij helemaal van de stress, dus misschien zou het zo wel lukken. Maar hij heeft al zo weinig vertrouwen in de mensheid dat ik bang ben dat hij ook nog zijn vertrouwen in mij verliest, vooral omdat ik zoiets nog nooit eerder heb gedaan en dus misschien iets verkeerd doe, waardoor de ervaring waarschijnlijk nog traumatischer voor hem wordt.

Heb het net met biologische knakworstjes geprobeerd. Hij kwam alle stukjes uit mijn hand stelen, totdat ik hem het stukje gaf waar het halve pilletje doorheen zat en toen wilde meneer niet meer. Hij loopt dan ook echt weg van: nou ja zeg, dat had ik van JOU nooit verwacht, vrouwtje, zulke trucjes! Tsss!

Inmiddels heb ik ook geen pilletjes meer, dus ik moet morgen sowieso terug naar de da. Mag ie gezellig mee, kijken of 'm dat beter bevalt dan even zo'n pilletje inslikken.  :knuppel2: Gelukkig heb ik verder niets te doen. >:(
Kun je dan niet iemand anders (de buren ofzo) vragen om hem dat aan te doen?
Rit naar de DA en een spuit in je kont is ook niet tof.....hoewel dat wel langer doorwerkt natuurlijk.
eelke schreef: Kun je dan niet iemand anders (de buren ofzo) vragen om hem dat aan te doen?
Rit naar de DA en een spuit in je kont is ook niet tof.....hoewel dat wel langer doorwerkt natuurlijk.
Nee, het duurt al een uur voordat hij de woonkamer in durft te komen als de buren (of wie dan ook) op bezoek zijn. En de buuf (er is er maar eentje die in aanmerking komt) is ook niet doortastend genoeg om hem vast te houden als hij tegenstribbelt. Dan levert de da nog minder stress op. De spuiten in zijn kont gisteren vielen alleszins mee, dat was prik-ploep-klaar. Hij (Sokjes) piepte niet eens.

Tja, dan maar weer in de auto. Eigen schuld. Moet ie maar braaf zijn bundeltje nauwelijks zichtbare voelbare ruikbare moleculen pillen opeten!
Zo, terug van de da. Paar buisjes prut uit de wond gezogen, ab-spuit erin, en hij heeft even voorgedaan hoe hij de pillen erin stopt (mond open, floep. ::)). Thuis is dat vaak iets lastiger, zei hij wel, omdat ze bij de da vaak zo onder de indruk zijn van alle andere dieren/geuren dat ze vergeten te protesteren, maar ik kan het in ieder geval proberen thuis. De ab die hij nu heeft gespoten, is goed voor vier dagen, dus als het met de pillen niet lukt, is er wel iets van een back-up aan het werk.

Eens kijken of het nu beter wordt. De boel zag er weliswaar rustig uit, maar het was toch weer flink gezwollen.
Een pillenweigeraar, komt me heel bekend voor. Pugsley was ook een prominent weigeraar. Ik kreeg werkelijk niets bij hem naar binnen, ook niet als ik hem in de houtgreep nam. Hij wist op de een of andere manier de pil met zijn tong omhoog in zijn bekkie te werken om deze dan vervolegns uit te spugen  >:(
Mowgli schreef: Een pillenweigeraar, komt me heel bekend voor. Pugsley was ook een prominent weigeraar. Ik kreeg werkelijk niets bij hem naar binnen, ook niet als ik hem in de houtgreep nam. Hij wist op de een of andere manier de pil met zijn tong omhoog in zijn bekkie te werken om deze dan vervolegns uit te spugen  >:(
Ik heb nu iets op internet besteld dat Easy Pill heet, een of andere pasta waar je de pil in verstopt en die je dan aan de kat geeft. Soort pil-in-knakworsttruc maar dan duurder. :biggrin2: Daar schijnen veel weigeraars alsnog graag van aan de pil te gaan. Ben benieuwd!
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Men leze alle postings door voordat men commentaar levere... :P :biggrin2:
Ging mij erom dat er in DL een andere variant was/is, Easypill kan ik hier bij de da krijgen, mss heeft een da in jouw omgeving die snoepjes ook wel.
Martine-Tom schreef: Ging mij erom dat er in DL een andere variant was/is, Easypill kan ik hier bij de da krijgen, mss heeft een da in jouw omgeving die snoepjes ook wel.
Ach sooo! Ik ben de da vergeten er om te vragen, heb nu de gewone Easypill besteld, die uit jouw link, omdat die het snelst leverbaar was. Ben benieuwd of ik Sok daarmee om de tuin kan leiden. Al ben ik inmiddels ook zover dat ik zeg: motorhandschoenen aan, Sok in de houdgreep en schuiven met die pil. >:( :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door