Ik denk inderdaad dat je ze te goed verzorgd Lizzy!
Spoel je ze echt elke dag af?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
MarijeEnBoomer schreef: Ik denk inderdaad dat je ze te goed verzorgd Lizzy!Nee, eens in de week. En dan eens in de twee weken maak ik ze schoon, laat ik ze 48 uur drogen, smeer ik ze in met Dubarry creme en laat ik ze weer 24 uur drogen.
Spoel je ze echt elke dag af?
koekje schreef: Als ik de andere reacties zo lees, denk ik ook dat je veel te lief bent voor de laarzen.oei, dan ben ik wreed. Ik schop schoenen/laarzen gewoon uit en dan vliegen ze de hoek in en daar blijven ze liggen totdat ik ze daar weer uit haal.
Misschien kan je ze eens laten zien wie de baas is, door ze eens in de zoveel tijd op de rug te leggen enzo en 'tssss' te zeggen. Helpt vast![]()
Lil schreef: oei, dan ben ik wreed. Ik schop schoenen/laarzen gewoon uit en dan vliegen ze de hoek in en daar blijven ze liggen totdat ik ze daar weer uit haal.Ja dat is de methode dat ze jaren meegaan![]()
koekje schreef: Als ik de andere reacties zo lees, denk ik ook dat je veel te lief bent voor de laarzen.Dat is een echte 'koekje' en zoals gewoonlijk hilarisch
Misschien kan je ze eens laten zien wie de baas is, door ze eens in de zoveel tijd op de rug te leggen enzo en 'tssss' te zeggen. Helpt vast![]()
Lizzy schreef: Nee, eens in de week. En dan eens in de twee weken maak ik ze schoon, laat ik ze 48 uur drogen, smeer ik ze in met Dubarry creme en laat ik ze weer 24 uur drogen.Dat doe ik hooguit eens in de zoveel maanden...
koekje schreef: Als ik de andere reacties zo lees, denk ik ook dat je veel te lief bent voor de laarzen.Hier ben ik het mee eens!
Lida. S schreef: Je moet je laarzen (en sschoenen) niet iedere dag dragen. Ze moeten rusten en drogen. Niet alleen drogen van water, maar ook van transpiratievocht. Mijn oudoom was leraar op de schoenmakersvakschool. Wij zijn thuis gedrild wat betreft schoenen. Iedere week poetsen en altijd 2 paar schoenen. Nooit 2 dagen dezelfde schoenen dragen, maar iedere dag wisselen.Ik draag ze 2 keer per dag zonder problemen. Enige reden dat ik ze moet vervangen is dat ik de rubberen zolen in 1 jaar tijd dermate afslijt dat er compleet nieuwe onder moeten en tja laten verzolen is (bijna) even duur als de leren wandelschoenen zelf. Maar mijn schoenen zijn echt wel droog na 11 of 12 uur rust. Wandelschoenen draag je maar 1 uurtje en niet een hele dag zoals je gewone leren schoenen.
Verder moesten wij ook altijd degelijke schoenen dragen, geen hakjes, of flutschoenen.
Lizzy schreef: Nou, mijn Dubarry's zijn weer terug naar hun oorspronkelijke baasjeHeb je gevraagd over het vet?(naar Dubarry). En nou maar afwachten wat hun oordeel is.... Henk reageerde in ieder geval wel fijn ("nee, dit is echt weer niet goed en ik weet dat je ze goed verzorgd"). Net zo beroerd verzorgen als dat de meeste van jullie doen raadt hij toch echter niet aan
![]()
![]()
![]()
MarijeEnBoomer schreef: Heb je gevraagd over het vet?Ja. Alleen vet dat geschikt is voor Gore-tex. Dus o.a. Dubarry vet. Collonil outdoor, dat soort handel. Maar ja.... jij hebt die van jou 3 jaar, ik heb die van mij 7 maanden