Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
Welk merk was het?
Ik merk wel eens dat bosduif erg hoog in bot zit, hier hebben ze bijna altijd poederpoep op duif-kvv  ;)
Door pearlsofpassion
Braken is volgens mij iets dat bij katten hoort.
Het lijkt heel zielig, maar het is gewoon iets dat iedere kat wel eens doet. De ene meer dan de ander, dat is wel waar.
Het is pas als de kat na het overgeven ook licht ziek is, niet wil eten, zielig in een hoekje kruipt enz... dat het een probleem vormt.
Als ze daarna weer als vanouds op het eten aanvalt en haar eigen vrolijke zelf is, is er niets aan de hand.

Hier geeft zelfs Cuzco af en toe wel eens wat bot over.  Klassiek op iets wild als patrijs of haas of eendennek.  Dat is wat harder bot.  Cuzco is nochtans een rasechte barfer.  Knaagt erg veel  en erg hard bot weg, eet zowat alles en heeft altijd honger.  Het is dan ook niet iets waar hij echt last van heeft, heel af en toe gooit hij het hardere bot er gewoon weer eens langs voren uit ipv langs achteren.  Net als bij haarballen gebeurt (dat verteert ook niet erg goed).
Het bot is nochtans redelijk mooi fijngeknaagd. 

Ik weet niet hoe fijn jouw bosduif gemalen was, maar niet alle katten bijten de grotere stukjes in een maalsel fijn, waardoor gemalen bot net in grotere stukjes in de maag kan terechtkomen dan bij zelfgeknaagd bot.  Afhankelijk van de kat en hoe fijn ze zelf knaagt natuurlijk.
Door Roosj
Dit was bosduif BARF ;) Dus een hele bosduif zonder veren, poten en kop, maar verder nog helemaal intact. In het begin at ze BARF heel rustig en op haar gemak. Ze kauwde echt goed, maar tegenwoordig zit ze half kokkend haar BARF naar binnen te schrokken.

Na het spugen is ze even van de rel, maar al snel miaauwt ze weer om eten (maar dit beest zal NOOIT zonder eten kunnen en echt altijd om eten miaauwen, doet ze dat niet dan is ze echt echt echt ziek)..
Ze heeft idd wel een paar keer gehad dat ze idd liever haar mandje in dook en niet meer te voorschijn kwam, ook niet voor haar eten miaauwde, maar wel rond etenstijd begon te miaauwen en het eten ook weer opat.

Mijn andere kat zit op Orijen brokken en heeft echt nooit braaksel of een haarbal..
Door fem fatale
Kai kotst ook relatief snel van duif, ik denk dat hij het teveel naar binnen schrokt ofzo, want het is alleen als hij hem als eerste te pakken had.
Door cath
Martine-Tom schreef: Welk merk was het?
Ik merk wel eens dat bosduif erg hoog in bot zit, hier hebben ze bijna altijd poederpoep op duif-kvv  ;)
Kan dat kwaad, die poederpoep?
Want ik vind dat hier ook regelmatig in de bak!
Door Roosj
cath schreef: Kan dat kwaad, die poederpoep?
Dat is een teken dat ze te veel bot krijgen. Dan kun je het beste spiervlees bijgeven of orgaan om verstoppingen te voorkomen.
Door cath
Roosj schreef: Dat is een teken dat ze te veel bot krijgen. Dan kun je het beste spiervlees bijgeven of orgaan om verstoppingen te voorkomen.
Dat is altijd als ik kvv geef, als ik zelf maal hebben ze het niet!
Misschien zit er in kvv toch veel meer dan ze vermelden op de verpakking.
Door Roosj
cath schreef: Dat is altijd als ik kvv geef, als ik zelf maal hebben ze het niet!
Misschien zit er in kvv toch veel meer dan ze vermelden op de verpakking.
Of je voegt zelf minder bot door doordat je vleesbotten toch wat meer bevleest zijn dan je zelf inschat..
Door Martine-Tom
cath schreef: Kan dat kwaad, die poederpoep?
Kwaad kan het opzich niet echt, maar ik zou het niet tevaak willen zien, is toch niet helemaal optimaal zeg maar  ;)
Zolang ze verder geen last ervan hebben is het niet zo erg. Hier is het denk ik 1 keer per week of minder en dat vind ik wel acceptabel omdat ze er verder totaal geen last van hebben.
Door Roosj
Zondag en gister had ze Tinlo cat konijn. GEK dat ze daar op is!! Sodeju.. Over een paar weken kijken of ze ook zo gek is op Cat's nature konijn ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door