Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door coby.p
thanks, teckel frannie.

ik heb me vanmorgen aangemeld voor een 10 dagen suikervrij, bij voedzo.
het begint in maart, kan ik me vast voorbereiden.

lijkt me best lastig, met name vanwege de verborgen suikers,
en ik zal mijn  warme chocomelletje missen voor het slapen gaan.
verder ben ik gen zoetekauw, behalve chocola dan.
maar die verborgen chocola, pffff.

iemand die met me mee willen starten straks?
zou leuk zijn, om ervaringen en zo te delen.
Door fransbulletje
coby.p schreef: thanks, teckel frannie.

ik heb me vanmorgen aangemeld voor een 10 dagen suikervrij, bij voedzo.
het begint in maart, kan ik me vast voorbereiden.

lijkt me best lastig, met name vanwege de verborgen suikers,
en ik zal mijn  warme chocomelletje missen voor het slapen gaan.
verder ben ik gen zoetekauw, behalve chocola dan.
maar die verborgen chocola, pffff.

iemand die met me mee willen starten straks?
zou leuk zijn, om ervaringen en zo te delen.
Waarom zou je je chocolade moeten missen?
Zijn genoeg recepten om zelf chocolade te maken en warme chocolade melk is ook zo klaar.
Rauwe cacao is heel gezond en kun je alles mee doen.
Door coby.p
newfies schreef: inmiddels heb ik 2 keer een lading crackers gemaakt en die zijn lekker! Echte aanrader!  :D
2e keer heb ik het met kikkererwtenbloem gemaakt, ging ook prima!
hoe maak jij de crackers?
Door Haasje
Ik ben ook begonnen! Met paleo in combinatie met recepten van eetgoedvoeljegoed.com. Vrijdag had ik de notenfudge gemaakt en ik had er zo'n zin in dat ik er vandaag de dag mee begon. Na drie hapjes kon ik niet meer! Het is dus echt waar.. Als je echte voedingsstoffen eet dan geeft je lichaam vanzelf aan wanneer het genoeg heeft. Volgens mij ga ik dit prima volhouden :D. Enig nadeel is dat het zo duur is.
Door coby.p
voor degenen die hier positief resultaat mee hebben, (minder honger, meer energie),
hoelang duurde dat ongeveer voor je dat effect merkt? ik ga 12 dagen suikervrij eten,
wat denken jullie, zal dat al resultaat hebben?
Door Sarah5
coby.p schreef: voor degenen die hier positief resultaat mee hebben, (minder honger, meer energie),
hoelang duurde dat ongeveer voor je dat effect merkt? ik ga 12 dagen suikervrij eten,
wat denken jullie, zal dat al resultaat hebben?
Mijn eerste ervaring was dat juist de eerste 14 dagen vooral 'afkicken' waren en extra moeilijk, daarna voelde het pas echt beter. Maar dat is vast voor ieder verschillend.
Door Pauline
Ik vind vooral de eerste 3 dagen heel erg zwaar, heel veel hoofdpijn, niet vooruit te branden. Na een dag of 10 is bij mij de ergste trek aan zoet voorbij, hoewel ik wel eerlijk moet zeggen dat ik een zoetekauw ben en blijf en altijd op mijn hoede ben voor valkuilen.
Wij zijn eind oktober gestart met paleo en na 1 week ben ik 3 dagen echt heel erg ziek geweest en dan bedoel ik ook echt ziek.  :puke: :puke: :puke:

Dat was puur afkicken, maar daarna ging het weer super goed en we blijven ook volgens de paleo wijze eten en zonder te lijnen al 18 kilo kwijt  :D :D :D en mijn man 20 kilo.  ;D ;D

En inderdaad heb ik ook al heel wat lekkere recepten van eet goed, voel je goed gebruikt.  :biggrin2:
Door coby.p
wat leuk, dat je er naar vraagt.
ik beken, ben ondertussen de mist ingegaan, had chocola gekregen, en kon het echt niet nog zoveel dagen weerstaan,
daarna, toegegeven aan een vreetbui, en toen heel erg moe, vroeg naar bed gegaan
de volgende dag de hele dag extreem moe geweest, niet leuk

verder moet ik het in mijn systeem te krijgen, echt om de paar uur iets eten, (tip van iemand)
in de praktijk lukt dat nog niet, doordat ik er niet aan denk, of niet thuis ben.
gevolg is, dat ik het niet op tijd merk, dat ik er wel behoefte aan heb, en dan dus niet verzadigd raak,
als ik een gewone maaltijd eet, wel genoeg gegeten, maar niet gevuld dus, niet zo fijn.
daar moet ik dus een oplossing voor vinden.

nog 3 dagen en dan is de cursus klaar, ga er wel mee door op mijn suiker inname te letten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door