Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
Pauline schreef: Daarnet weer gebakken, nu met stukjes extra pure chocolade erbij door. Als hij straks afgekoeld is een laagje slagroom (zonder suiker) erover en nog wat chocoladeschraapsel en dan GENIETEN MAAR!
Is inderdaad erg lekker , vorige week gemaakt.
Vandaag het Walnotentaartje van gemalen walnoten met laag pure chocolade. Erg lekker!
Ik ben ook sinds ongeveer begin dit jaar suikervrij en tarwe arm gaan eten. En ongelofelijk, wat voel ik me er goed bij. Omdat ik ook geen aardappelen meer eet, gooi ik overal zilvervliesrijst rijst bij. Zo krijg je ook hele gekke combinaties als je bijvoorbeeld hutspot eet
Door fransbulletje
[quote="Teckel_Frannie"]
Ik ben ook sinds ongeveer begin dit jaar suikervrij en tarwe arm gaan eten. En ongelofelijk, wat voel ik me er goed bij. Omdat ik ook geen aardappelen meer eet, gooi ik overal zilvervliesrijst rijst bij. Zo krijg je ook hele gekke combinaties als je bijvoorbeeld hutspot eet
Door Pauline
Rijst eten wij dus nooit, pasta enz. ook niet. Zondigen doen we met desembrood en af en toe gewone aardappels om stamppot te maken. Maar dan heb ik het over misschien 2 tot 3x per maand.
Ik heb ook begrepen dat je knolselderij kunt gebruiken als aardappelvervanger in stamppot. Als ik rijst eet, voel ik me prima daarna, dus daarom heb ik het niet van mijn menu geschrapt. Quinoa staat al in de kast, ik moet alleen nog even moed verzamelen om het te gaan bereiden.
Door Sarah5
Teckel_Frannie schreef: Ik heb ook begrepen dat je knolselderij kunt gebruiken als aardappelvervanger in stamppot. Als ik rijst eet, voel ik me prima daarna, dus daarom heb ik het niet van mijn menu geschrapt. Quinoa staat al in de kast, ik moet alleen nog even moed verzamelen om het te gaan bereiden.
Dat heb ik ook met quinoa hoe vreemd ook  ::) het staat al een tijd braaf in de kast, maar klaarmaken ho maar...Zal vast een keer gaan komen.
fransbulletje schreef: Hutspot kun je aardappels ook vervangen door een pastinaak en zoete aardappelen.
Had van de week stampot boerenkool gemaakt en 1/2 aardappel en 1/2 zoete aardappel gedaan, erg lekker.
Rijst eet ik zelden vervang ik door Quinoa.
Krijg je van zoete aardappelen niet dezelfde reactie als gewone aardappelen dan?
En een pastinaak......ik zou niet eens weten hoe het er uit ziet
Pauline schreef: Ik heb knolselderij geprobeerd, maar sorry.... ik vind dat niet te vreten. Dan maar gewone aardappelen.
Ik heb wel geprobeerd om knolselderij-frietjes te maken, maar die werden hier niet goed ontvangen. Ik vond de smaak wel prima, ik had ze alleen te lang gekookt, dus ze waren heel slap geworden. Het is hier en daar nog een beetje experimenteren en uitproberen
Door fransbulletje
[quote="Teckel_Frannie"]
Krijg je van zoete aardappelen niet dezelfde reactie als gewone aardappelen dan?
En een pastinaak......ik zou niet eens weten hoe het er uit ziet
O nou, ik ga dat gewoon proberen met zoete aardappel en pastinaak.
Ik zag de pompoenstamppot staan in het boek 100% suikervrij met pompoen, peen en zoete aardappel. Die ga ik maar eens maken voor vanavond.

Het recept voor de maiskoekjes (ze doet niet aan gewichten
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door