Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door berenboot
Sarah5 schreef: Het schijnt dat amandelmeel pas echt wat harder wordt als het is afgekoeld. Ik bak de cake met 3/4 amandelmeel en 1/4 boekweitmeel.
Ik las van de week ook in het broodbuik-receptenboek dat je amandelmeel het beste kan gebruiken in combi met wat anders. Volgens mij kokosmeel, dat zorgde dan voor het juiste contrast met het vettige in de amandelmeel.
Overigens echt een fijn boek. Daar staat naast alle lekekre recepten ook goed in beschreven wat de eigenschappen van verschillende meelsoorten zijn en waar je het goed voor kan gebruiken.
Door berenboot
marina schreef:
Waar halen jullie je amandelmeel? Er gaat hier aardig wat doorheen per maand, goedkoopste wat ik heb gevonden is 10 euro per kilo.
Weet iemand een voordelige adresje?
ik lees mee want ook ik zoek nog een fijn adresje.  :)

EDIT: Wauw paula, wat een verhaal en wat een positieve veranderingen!  :thumbup:
Laatst gewijzigd door berenboot op do 06 feb 2014, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Paula1976
newfies schreef: Ik las van de week ook in het broodbuik-receptenboek dat je amandelmeel het beste kan gebruiken in combi met wat anders. Volgens mij kokosmeel, dat zorgde dan voor het juiste contrast met het vettige in de amandelmeel.
Overigens echt een fijn boek. Daar staat naast alle lekekre recepten ook goed in beschreven wat de eigenschappen van verschillende meelsoorten zijn en waar je het goed voor kan gebruiken.
Ik combineer in verschillende recepten amandelmeel altijd met speltmeel of boekweitmeel. Sowieso altijd gecombineerde melen ipv 1 soort.
Door Pauline
Amandelmeel haal ik in Duitsland, bij de Marktkauf b.v. of de Edeka. 1,99 per 200 gram, ongeblancheerd. Ik heb eind vorig jaar mijn slag geslagen bij de Lidl in Duitsland, 1,60 per 200 gram, geblancheerd en ik heb volgens mij 25 zakjes gekocht. :biggrin2:
Door marina
Pauline schreef: Amandelmeel haal ik in Duitsland, bij de Marktkauf b.v. of de Edeka. 1,99 per 200 gram, ongeblancheerd. Ik heb eind vorig jaar mijn slag geslagen bij de Lidl in Duitsland, 1,60 per 200 gram, geblancheerd en ik heb volgens mij 25 zakjes gekocht. :biggrin2:
Jammer, dat is even duur dus. Ik kon me herinneren dat ik het in Berlijn een aantal maanden geleden voor een stuk minder heb gekocht (onder de euro voor 150 gram) maar misschien heb ik me vergist.
Overigens ook buitenlandse webshops die voordelig zijn zijn welkom!
Door berenboot
Pauline schreef: Amandelmeel haal ik in Duitsland, bij de Marktkauf b.v. of de Edeka. 1,99 per 200 gram, ongeblancheerd. Ik heb eind vorig jaar mijn slag geslagen bij de Lidl in Duitsland, 1,60 per 200 gram, geblancheerd en ik heb volgens mij 25 zakjes gekocht. :biggrin2:
ik voel een barf-meellijntje aankomen  ;D
Door essie
Ik reageer niet veel, maar een paar weken geleden heeft dit topic mij wakker geschud, en ben ik gestart met zo goed als suikerloos.
Ook geen brood meer.
Na elke maaltijd had ik namelijk binnen een half uur weer honger. :-\ Net alsof ik niks gegeten had.
Ook was ik soms zo verschrikkelijk moe.
Dus er moesten dingen anders.

En wat een verschil, geen honger meer na het eten.
Soms heb ik als het tijd is voor de volgende maaltijd nog steeds geen honger, weet niet wat me overkomt. :o
Dat alleen al scheelt veel snaaigedrag zonder dat het veel moeite kost.

En het is even zoeken, maar er zijn zoveel dingen te maken die heerlijk zijn zonder suiker.

Besef me nu dat mijn suikerspiegel gewoon constant op en neer ging heel de dag door. :(
Door Djeena
essie schreef: Ik reageer niet veel, maar een paar weken geleden heeft dit topic mij wakker geschud, en ben ik gestart met zo goed als suikerloos.
Ook geen brood meer.
Na elke maaltijd had ik namelijk binnen een half uur weer honger. :-\ Net alsof ik niks gegeten had.

Soms heb ik als het tijd is voor de volgende maaltijd nog steeds geen honger, weet niet wat me overkomt. :o

En het is even zoeken, maar er zijn zoveel dingen te maken die heerlijk zijn zonder suiker.

Besef me nu dat mijn suikerspiegel gewoon constant op en neer ging heel de dag door. :(
Ben nieuwsgierig naar wat je dan eet?  :) Ik vind het moeilijk zonder brood, vooral tussen de middag. 's ochtends eet ik geen brood meer maar havermout. Maar op mijn werk tussen de middag is geen brood erg lastig.
Laatst gewijzigd door Djeena op do 06 feb 2014, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door essie
Ik eet voornamelijk soep tussen de middag, maak 1 a 2 keer in de week een grote pan en kan dan een paar dagen vooruit.
Vind soep heerlijk, werk aan huis of alleen op een locatie. Dus dan kan het ook makkelijk.
Soms een stukje gerookte makreel of een haring erbij. Klinkt nu niet als een goede combi, maar ik geef niks om rare combi's. ;D

Witlofsalade is momenteel ook erg favoriet.
En is makkelijk van te voren te maken en later op te eten.

Speltcrackers maak ik zelf, heerlijk met een plakje kaas of gewoon zo.

Kleine pannenkoekjes gevuld met van alles (zowel zoet als hartig zijn ze te maken) zijn ook heerlijk en vullend.
En zeker niet onbelangrijk, makkelijk en snel te maken.
Ik eet ze gewoon koud.
Maak ze niet van tarwemeel, maar met quinoa, spelt en/of amandelmeel.

Heel af en toe eet ik een speltboterham.

Soms eet ik tussen de middag maar weinig, maar eet/drink 's ochtends dan mijn groene smoothie in 2 keer.
BV om 9 uur wat en 11 uur wat. Dan heb ik tussen de middag echt niet zoveel honger en zit snel vol.

Dit is tot nu toe wat ik tussen de middag eet, maar ben nog maar een paar weken bezig.
dus ga vast nog wel andere dingen verzinnen de komende tijd.

Maar had dat van te voren ook hoor, dat ik niet wist wat ik tussen de middag moest gaan eten.
En nu gaat het eigenlijk heel gemakkelijk.
Door Paula1976
essie schreef: Ik reageer niet veel, maar een paar weken geleden heeft dit topic mij wakker geschud, en ben ik gestart met zo goed als suikerloos.
Ook geen brood meer.

Super knap van jou!!

En inderdaad, ik eet lekkerder dan ooit sinds ik suikervrij ben gaan eten!

Pannenkoekjes van geklutst ei met geprakte banaan. Speltpannenkoeken met daarop roomkaas, rucola en gerookte zalm. Koud ook erg lekker.
Soufflé van fruit ook heerlijk als lunch of diner. Heerlijk allemaal!
Door Djeena
essie schreef: Ik eet voornamelijk soep tussen de middag, maak 1 a 2 keer in de week een grote pan en kan dan een paar dagen vooruit.
Vind soep heerlijk, werk aan huis of alleen op een locatie. Dus dan kan het ook makkelijk.
Soms een stukje gerookte makreel of een haring erbij. Klinkt nu niet als een goede combi, maar ik geef niks om rare combi's. ;D

Witlofsalade is momenteel ook erg favoriet.
En is makkelijk van te voren te maken en later op te eten.

Speltcrackers maak ik zelf, heerlijk met een plakje kaas of gewoon zo.

Kleine pannenkoekjes gevuld met van alles (zowel zoet als hartig zijn ze te maken) zijn ook heerlijk en vullend.
En zeker niet onbelangrijk, makkelijk en snel te maken.
Ik eet ze gewoon koud.
Maak ze niet van tarwemeel, maar met quinoa, spelt en/of amandelmeel.

Heel af en toe eet ik een speltboterham.

Soms eet ik tussen de middag maar weinig, maar eet/drink 's ochtends dan mijn groene smoothie in 2 keer.
BV om 9 uur wat en 11 uur wat. Dan heb ik tussen de middag echt niet zoveel honger en zit snel vol.

Dit is tot nu toe wat ik tussen de middag eet, maar ben nog maar een paar weken bezig.
dus ga vast nog wel andere dingen verzinnen de komende tijd.

Maar had dat van te voren ook hoor, dat ik niet wist wat ik tussen de middag moest gaan eten.
En nu gaat het eigenlijk heel gemakkelijk.
Dank voor je uitgebreide antwoord! Soep ja, makkelijk en handig.
Door fransbulletje
Walnotentaartje!

Met walnotenmeel en zonder suiker.

Recept op de website van "GezondlevenmetJacoline".

Afbeelding
Laatst gewijzigd door fransbulletje op za 08 feb 2014, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door