Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fem fatale
Ik zit bij greenchoice en ik vind ze fijn omdat ze nooit post sturen, op de jaarafrekening na.

Maar als ik een storing heb, moet ik volgens mij bij Nuon zijn, die is hier de netbeheerder. (Of was dat in mijn vorige huis, als er storing is, hangt er hopelijk een sticker in mijn meterkast.)

Voor gas werkt dat hier ook zo, ik betaal aan greenchoice, maar Liander is de netbeheerder en doet de storingen.
Door Thea
Dat heb ik dus 8 jaar geleden gehad.
Zat bij energie direct had verhuizing doorgegeven ect.
Krijg op vrijdagmiddag de sleutel en kom in het huis geen stroom.
Bel naar energiedirect die zeg moet je bij Nuon zijn.
Die bellen en die zeg sorry u bent geen klant van ons maandag komt u op de wachlijst.
Had pas op woensdag stroom. :-\
Toen gelijk overgestapt naar Nuon want dat wou ik niet meer meemaken :-[
Door Martine-Tom
Nou vandaag weer maar eens bezig geweest en volgens mij berekening 50 euro per jaar bespaard door 3 (3!!) lampjes te vervangen voor spaarlampen  :o
In de woonkamer nu nog maar 1 lamp aan ipv 2, eerst een 7 watt, nu een 11 watt en daarmee kan de 2e 11 watt uit blijven, licht genoeg.

*stom topic*

Zit me nu zelfs af te vragen of het voor schoonmaken goedkoper is om warm water uit de kraan te laten komen (ketel op zolder, veel verspilling van water en gas) of dat ik beter koud water met water uit de waterkoker kan pakken.

*stom topic*

:P
Door Lil
Ik gebruik al jaren de waterkoker voor te poetsen, maar ook om t koken. Water koken en dan in de panl, gaat zo snel ipv koud water opzetten en met gas verwarmen.
Door EliScooby
Koelvriescombi besteld met zo'n 50-100KWh minder verbruik dan vergelijkbare kvc's, dat zal het stroomverbruik wel iets kunnen beperken in het nieuwe huis denk ik :D
Door Kim_S
Mini's 3-tal schreef: Koelvriescombi besteld met zo'n 50-100KWh minder verbruik dan vergelijkbare kvc's, dat zal het stroomverbruik wel iets kunnen beperken in het nieuwe huis denk ik :D
En hoe veel vriezers staan daar tegenover?  ::) :P
Door Kaio
En heb je al uitgerekent wanneer je de aanschafprijs terugverdiend hebt?
Of wilde je gewoon een nieuwe  :biggrin2:
Door K&D
Bij kassa informeren ze dus vanavond dat je ook kunt onderhandelen over de netwerkkosten. Wist ik helemaal niet...
Door EliScooby
Kaio schreef: En heb je al uitgerekent wanneer je de aanschafprijs terugverdiend hebt?
Of wilde je gewoon een nieuwe  :biggrin2:
Nee, ik heb nu een ieniemini-huis, met bijbehorende keuken en eenpersoons tafelmodel koelkast. Nu we met z'n tweeën zijn, is die te klein en moeten we continu bukken. In het nieuwe huis hebben we een veel grotere keuken, dus kunnen we het direct goed doen. Hij kostte trouwens hetzelfde als de A-die ernaast stond en 250+KWh verbruikt. Dat maakt de keuze dan makkelijker om een A+++ te kopen ;-)
Door Nadia
Net even op de verbruiksmanager gekeken. Zoals we er nu voor staan krijgen we ruim 400 euro terug. Wij zouden ons maand bedrag met 50 euro in de maand kunnen verlagen. :)
Echter... Ik vertrouw die verbruiksmanagers niet helemaal. Vorig jaar nog voor de jaar afrekening gekeken. Wij zouden rond 0 uitkomen. Ja mooi dat we een kleine 100 euro konden bij betalen.
Ik laat het dus nog even staan.
Maar vooralsnog lijken de bezuinigingen/isolaties erg te helpen ;)
Door Lil
Mini's 3-tal schreef: Ik denk dat het grootste probleem is dat de a+ koelkast 400€ kost, en de a+++ 700€. Mensen staan met een budget in de Mediamarkt en zien 300€ verschil en hebben geen idee hoe lang ze erover doen om dat verschil via de electriciteitsrekening terug te verdienen.
misschien hebben wij gewoon een hele aardige winkel, maar wat de energiekosten per jaar zijn staat bij 'ons' gewoon boven de koelkast vermeldt. Dan wordt het dus een gemakkelijk rekensommetje.
Door EliScooby
Lil schreef: misschien hebben wij gewoon een hele aardige winkel, maar wat de energiekosten per jaar zijn staat bij 'ons' gewoon boven de koelkast vermeldt. Dan wordt het dus een gemakkelijk rekensommetje.
Mediamarkt Deventer niet dus, pas nog geweest voor wat apparatuur. Het aantal KWh per jaar staat er wel op, maar verder niet.
Door Mowgli
Mini's 3-tal schreef: Ik denk dat het grootste probleem is dat de a+ koelkast 400€ kost, en de a+++ 700€. Mensen staan met een budget in de Mediamarkt en zien 300€ verschil en hebben geen idee hoe lang ze erover doen om dat verschil via de electriciteitsrekening terug te verdienen.
Daarom zoek ik altijd dagen lang online naar informatie, vergelijk en bereken en ga dan met een printje naar de mediamarkt, saturn, ep en dergelijke en kijk wat ik wil. de ervaring hier in berlijn is trouwens dat er meestal nog lucht is om over de prijs te onderhandelen. zeker als je bij een andere aanbieder een scherpere prijs hebt gezien.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door