Volgens mij ben ik echt een afwijkende bp-er.
Ik woon in Amsterdam, bij de Albert Cuyp en de Amstel, ik kijk lekker bij mijn overburen naarbinnen en zij bij mij, want ik heb 2 dubbele glazen deuren in mijn woonkamer. Maar, ik heb wel alles in de buurt, tot aan Henk Schiffmacher aan toe (ik heb een naaldenfobie, dus dat is verder zinloos), ik woon in een rolstoelwoning, dus voor Amsterdamse begrippen is mijn huis enorm en enorm goedkoop, en hoewel ik zelf in een nieuwbouwpand woon (goodbye stookkosten) kijk ik uit op oudbouw, waaronder
het huis met de kabouters. In mijn vorige huis had ik een tuin, dat mis ik nu wel een beetje, maar maar het balkon is half zo groot als mijn tuin was.
Maargoed, dit staat dus niet op funda, want ik ga hier voorlopig niet weg (en dit is sociale huur).
Ik heb in Duitsland wel eens wat landelijker gewoond, in Marburg, een klein universiteitsstadje. Ik woonde in het hartje van de stad, dus qua voorzieningen niets te klagen en toch, toen ik een paar dagen in Berlijn was, kwam er een rust over me heen "hier ben ik thuis". Ik ga dus nooit meer wonen in een stad kleiner dan Amsterdam en ook niet in de buitenwijken van een grote stad, daar voel ik me gewoon niet thuis.