Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Lizzy schreef: Ah! Bedankt voor het delen van je berekening!

LED lampen hebben overigens al wel bewezen zeker niet altijd 10 jaar mee te gaan....
Ja jammer he, zie ook bij merken 20 jaar staan.
Maar mijn ervaring met die spaarlampen is ook dat ze de 1000 branduren niet halen. Maar moet ik wel bekennen dat de goedkope van de ikea wel eerder stukgaan dan merklampen, maar er zit dan ook een prijsverschil in. Aah dat zou ik ook kunnen berekenen, hoeveel eerder een goedkope stuk mag gaan  :biggrin2:
Martine-Tom schreef: Ik vind het een vervelend topic geworden, denk nu bij elke lamp die ik aan wil doen "nah dat kan nog wel ff een halfuurtje wachten", de ledjes in de keuken gaan alleen aan als ik kook, verder staat alleen de lamp van de afzuiger aan (open keuken en zo'n donker gat vind ik wel heel ongezellig).
Ik kreeg een nieuwe modem en het eerst wat ik dacht...deze heeft 4 knipperlichtjes ipv 2...dat is duurder  >:(

Wat zal ik toch goedkoop uit zijn dit jaar  :biggrin2:

Scheelt het bij een vriezer ook nog of ie vaak open gaat of niet?
Dat zijn hele kleine LEDs! Geen zorgen over maken!!!!

Verlichting afzuigkap daarentegen is 80W  :tease:

maar heb je al LED verlichting in de keuken? dan zou ik daar ook niet meer spastisch over doen hoor  ;)
Door Kaio
Kim_S schreef: Gewoon nog maar 1x per week voeren! Tel uit je winst!  :biggrin2:
Niet voeren, gewoon zelf laten jagen  :biggrin2: :naughty: :Flush:
Door Lil
Ik ben niet zo blij met ledlampen. Merklampen aangeschaft en die kosten enkele tientjes. Gaan ze doodleuk na 1 jaar of na 2 jaar kapot en ze branden hier nooit lang.  :-X :'( Dure hobby!
Nu dus van die hele goedkope spaarlampen gekocht. Die gingen de laatste keer 5 jaar mee en als ze dat niet gaan, doet het niet zo'n au als bij een lamp van 30 euro.
Door Kaio
zal ik nog eens het mooie van het verhaal vertellen, zo een spaarlampen ed zijn veel milieu beastender, zitten allerlei leuke stofjes in etc, heeft intensieve recycling nodig, daarnaast verdwijnt ie nog vaak in de pedaalemmer en dus tussen het andere vuil. Een gloeilamp is maar glas en een draadje....
In led lampen zit denk ik niet meer allerlei gas, maar wel weer printplaatjes ed.
Door Lil
Kaio schreef: zal ik nog eens het mooie van het verhaal vertellen, zo een spaarlampen ed zijn veel milieu beastender, zitten allerlei leuke stofjes in etc, heeft intensieve recycling nodig, daarnaast verdwijnt ie nog vaak in de pedaalemmer en dus tussen het andere vuil. Een gloeilamp is maar glas en een draadje....
In led lampen zit denk ik niet meer allerlei gas, maar wel weer printplaatjes ed.
Klopt gloeilampen zijn niet slecht voor het milieu en spaarlampen zijn dat inderdaad wel. Maar ik heb eerlijk gezegd wel een beetje mijn buik vol van led, zeker omdat bij pa die krengen ook gewoon snel kapot gaan.  :-[ Printpalten zijn geloof ik ook niet fijn voor het milieu, maar er zal inderdaad geen kwik in zitten.

Ik had nog een grote stapel gloeilampen willen kopen (kost niets meer, dat heet daar waaaaaaar je ze nog kunt kopen). Maar helaas ze hadden kleine fitting en ik heb alleen grote fitting nodig.
Door Martine-Tom
Kaio schreef: Dat zijn hele kleine LEDs! Geen zorgen over maken!!!!

Verlichting afzuigkap daarentegen is 80W  :tease:

maar heb je al LED verlichting in de keuken? dan zou ik daar ook niet meer spastisch over doen hoor  ;)
Er zit maar een 25watt peertje in  :P
En nee ik heb nog Hallo-Geen verlichting, 3 spotjes

En de vriezer voor de dieren gaat maar 1 keer per week open dus dat scheelt  :biggrin2:
Door Borke
Overigens zitten wij bij Essent en hebben ooit in het weekend een vervelende elektra storing gehad.
Ik heb ze gebeld en binnen 30 minuten (ongelofelijk in het weekend) was er een monteur die het oploste.

Mijn moeder zat ook bij Essent en toen haar huis na haar overlijden een tijd leeg stond, hebben ze me ook bij Essent prima geholpen en geadviseerd.

Ik ga daar dus niet weg.
Voor einde contract laten merken dat je een kritische klant bent, helpt vaak.
Door Lil
Borke schreef: Overigens zitten wij bij Essent en hebben ooit in het weekend een vervelende elektra storing gehad.
Ik heb ze gebeld en binnen 30 minuten (ongelofelijk in het weekend) was er een monteur die het oploste.

Mijn moeder zat ook bij Essent en toen haar huis na haar overlijden een tijd leeg stond, hebben ze me ook bij Essent prima geholpen en geadviseerd.

Ik ga daar dus niet weg.
Voor einde contract laten merken dat je een kritische klant bent, helpt vaak.
Ik vind dat normaal...
een bedrijf die dat niet doet zou ik niet bij aangesloten willen zijn.  ;)

Ook maar eens een poging gewaagd, werd telefonisch benaderd voor een nieuw product. Kreeg inderdaad een mail met een aanbieding van ze (ga wel eerst uitzoeken of dat wat is of niet).
Door monster
led spotjes bij de Action in een aanbieding gekocht voor 3 euro per stuk. 2 jaar verder en alles brandt nog. Misschien mazzel, maar ze worden veel gebruikt.
Door Kaio
Als die dure led lampen dus maar 2 jaar meegaan, dan krijg je je investering nooit terug, geef je meer uit aan lampen dan je bespaard aan je energie rekening.
Door Lil
Kaio schreef: Als die dure led lampen dus maar 2 jaar meegaan, dan krijg je je investering nooit terug, geef je meer uit aan lampen dan je bespaard aan je energie rekening.
Precies! Ik hoor dus graag hoe lang ze bij andere mensen mee gaan. Heb nu dus weer spaarlampen voor 2 of 3 eurie per stuk.
Door Anneloog
Ik haal al mijn spaarlampen bij de action voor wel 1,79 per stuk en nee ze gaan niet super lang mee maar zeker wel bij intensief gebruik een jaar minimaal en ik vind ze nog leuk ook dat gedraaide spiraal achtige dus vind het een mooie vervanging voor mijn flame peertjes van de eettafel lamp.
Door Borke
Lil schreef: Ik vind dat normaal...
een bedrijf die dat niet doet zou ik niet bij aangesloten willen zijn.  ;)
Tegenwoordig lijkt het al bijzonder als je een mens aan de telefoon krijgt, i.p.v. een computer, dus ik vind het wel bijzonder als er binnen 30 minuten een monteur aan huis is in het weekend.
Het zou normaal moeten zijn, dat wel...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door