Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Jantina schreef: O trouwens, hier hebben ze ze goedkoop.
http://www.morinfrance.com/c-grelots-so ... pour-chien

Ik ga in maart in Belgie jagen met die monstertjes en koop bij deze webshop die jacht halsbanden. Mocht ik een belletje voor je mee moeten bestellen dan hoor ik het wel.
Als je een belletje voor me mee wil nemen: graag :-*! Ik weet niet of ik van deze: http://www.morinfrance.com/c-grelots-so ... pour-chien de 29 mm of 32 mm moet hebben :g: maar ik denk dat de 32 mm wel goed is?
Juul schreef: Die berenbellen uit de link van Anne hoor je heel goed. Die hebben ze bij iedere Bever of andere buitensportzaak.

En was dat Frou waar Epke een beetje stiekum verliefd op was, vanaf de foto dan? Ik zweer je dat die twee perfect matchen!

Dat ben ik Falco ook aan het leren, haha, een beetje voor de lol eigenlijk. Maar geen Kelpie hè. Zoeken en aanwijzen okee, maar terugdrijven no way. Maar als ik Falco nu terugroep komt Epke vanzelf mee, beloningen moeten gedeeld worden.
OK, jij ook bedankt voor de tip :-*

Ik dacht het wel ja, dat Epke haar leuk vond :biggrin2:. Ze dromen er nu van om samen lekker te rennen :biggrin2:
Lizzy schreef: Als je een belletje voor me mee wil nemen: graag :-*! Ik weet niet of ik van deze: http://www.morinfrance.com/c-grelots-so ... pour-chien de 29 mm of 32 mm moet hebben :g: maar ik denk dat de 32 mm wel goed is?
Ik zal deze week bestellen, ik bestel er eentje voor je mee. Als ' ie binnen is hoor je het wel en als het dan niet meer nodig is ook goed, ken er heel wat liefhebbers voor in mijn hondenkennissen-kring...
Lizzy schreef: Frou Frou vindt apporteren ongeveer net zo leuk als het kijken naar een mud aardappelen :-X
Ze moeten het ook leren, de beloning voor het terugbrengen is samen spelen.
Maar wat henneke zegt, dat gaat natuurlijk wel lastig als je met z'n allen loopt.
*Dorothea* schreef: Ze moeten het ook leren, de beloning voor het terugbrengen is samen spelen.
Maar wat henneke zegt, dat gaat natuurlijk wel lastig als je met z'n allen loopt.
Kijk over 2 weken zelf maar naar hoe gemotiveerd ze is voor dit soort dingen :). Ik heb echt nog nooit een hond mee gemaakt die zo slecht/niet te motiveren is. Met niks. Als je denkt dat je HET gevonden hebt met/bij Frou (omdat ze 2 keer een soort van enthousiast reageert), draait ze zich na de derde keer letterlijk om met "stom zeg".
*Dorothea* schreef: Ze moeten het ook leren, de beloning voor het terugbrengen is samen spelen.
En ja, dan duiken ze met z'n alle op het te apporteren ding.

Behalve Frou :biggrin2:

Die gaat alleen ff vogels kijken en muizen ruiken :biggrin2:
Lizzy schreef: Kijk over 2 weken zelf maar naar hoe gemotiveerd ze is voor dit soort dingen :). Ik heb echt nog nooit een hond mee gemaakt die zo slecht/niet te motiveren is. Met niks. Als je denkt dat je HET gevonden hebt met/bij Frou (omdat ze 2 keer een soort van enthousiast reageert), draait ze zich na de derde keer letterlijk om met "stom zeg".
Heel herkenbaar, Joep is hier in huis zwaan kleef aan. Tegen je aangeplakt op de bank, op je voeten tijdens het koken, onder tafel tijdens het eten. Met lekkers er als de kippen bij.

Maar buiten? No way! Op zichzelf en alleen op de wereld.
Lizzy schreef: Kijk over 2 weken zelf maar naar hoe gemotiveerd ze is voor dit soort dingen :). Ik heb echt nog nooit een hond mee gemaakt die zo slecht/niet te motiveren is. Met niks. Als je denkt dat je HET gevonden hebt met/bij Frou (omdat ze 2 keer een soort van enthousiast reageert), draait ze zich na de derde keer letterlijk om met "stom zeg".
Ga je wel eens één op één met haar naar het bos om te trainen?
Ik denk dat bij honden die nergens voor te motiveren zijn, het enige wat werkt is ze geen eten meer geven en ze voor alles laten werken. Maar daar moet je bikkelhard voor zijn en dat ben ik niet.
*Dorothea* schreef: Ga je wel eens één op één met haar naar het bos om te trainen?
Ik denk dat bij honden die nergens voor te motiveren zijn, het enige wat werkt is ze geen eten meer geven en ze voor alles laten werken. Maar daar moet je bikkelhard voor zijn en dat ben ik niet.
Ik ga elke dag alleen met Frou een wandeling bij ons achter in het bos maken om te trainen. En meestal is zij na 2 keer 30 seconden a 1 minuut uit getraind. En eten motiveert haar ook niet echt. Maar ik zal haar de 11de geen eten geven, mag jij ff met haar aan de bak :biggrin2:

Maar verder is zij een scheetje! Ik ben dol op haar  :smitten:. Ze is lief, grappig, schattig en een heul goeie prinses :biggrin2:
Door Martine-Tom
Bij Tom zelfde probleem gehad, zijn motivatie bleek ik te zijn. Als hij wegloopt draai ik om en loop weg..geef het 5 sec dan staat ie voor me :biggrin2:
Snoepjes, ballen, knuffels...lekker boeiend...not! :P
Ben begonnen met verstoppertje spelen zodat hij snapte wat er moest gebeuren als ik niet in het zicht was, en als hij hem nu peert een keer roepen en stug doorlopen/uit het zicht verdwijnen en hij komt al aangerend  :biggrin2:
Martine-Tom schreef: Bij Tom zelfde probleem gehad, zijn motivatie bleek ik te zijn. Als hij wegloopt draai ik om en loop weg..geef het 5 sec dan staat ie voor me :biggrin2:
Snoepjes, ballen, knuffels...lekker boeiend...not! :P
Ben begonnen met verstoppertje spelen zodat hij snapte wat er moest gebeuren als ik niet in het zicht was, en als hij hem nu peert een keer roepen en stug doorlopen/uit het zicht verdwijnen en hij komt al aangerend  :biggrin2:
Ook als er een haas of een ree voor hem langs uit de struiken schiet? Dan houdt het hier namelijk op, bij Max. Als ik het wild niet eerst zie en hem meteen corrigeer als hij erachteraan wil, dan is ie weg, en dan gaat ie tot het gaatje. In alle andere situaties is Max verliefd op mij en wil hij het liefst trouwen en puppies krijgen. :biggrin2:
Lizzy schreef: Ik ga elke dag alleen met Frou een wandeling bij ons achter in het bos maken om te trainen. En meestal is zij na 2 keer 30 seconden a 1 minuut uit getraind. En eten motiveert haar ook niet echt. Maar ik zal haar de 11de geen eten geven, mag jij ff met haar aan de bak :biggrin2:
1 dagje niet eten zal de truc niet zijn, eten motiveert pas echt als ze een paar dagen niks meer hebben gehad. Maar dat zeg ik daar moet je bikkelhard voor zijn, en ik ben zo softie die het al zielig vindt als de hondjes niet in bed mogen  :biggrin2:
Ik vind die tip van Martine ook wel wat, dat heb ik ook met Patsy gedaan. Alleen met haar op onbekend terrein gaan lopen en als ze hem peert je gaan verstoppen.
Luistert ze wel als je er een lange lijn aanknoopt? Anders zou je die truc nog kunnen doen met uiteindelijk eindigen met een heel kort stukje lijn met musketon er aan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door