Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door *Dorothea*
Nadia schreef: Ik verwarm de oven nooit voor. Dat vind ik zonde energie :D
vanmorgen geprobeerd, maar ik was niet tevreden over m'n afbakbroodjes.
Door tomcat
Hier weinig apparatuur, geen wasdroger, geen vaatwasser, een klein TV-tje en veel spaarlampen.  Koken probeer ik zuinig te doen (deksel, weinig water onder groente, laatste 5 minuten gas uit gaart het wel na) maar ik wil wel fatsoenlijk en lekker eten.....
Vriezer met AA label en niet al te groot zodat ie altijd vol is en niet half leeg stroom staat te slurpen.  We stoken ook niet heel erg veel, en dat op ons goedkope gas. Ik zit hier midden in het aardbevingsgebied met dus goedkoop gas en dure scheuren in mijn buitenmuren. Ik wacht nog steeds op de ruimhartige vergoeding door de NAM van mijn schade aan binnen-en buitenmuren van de aardbeving in augustus 2012.....maar dit terzijde. Ik ben overigens ook niet van plan hier te vertrekken, ik laat me niet van mijn geboortegrond verjagen door de NAM (en al zou ik weg willen is er niemand die mijn woning wil kopen en kan ik dus ook helemaal niet weg) het is hier mooi, rustig en de kinderen kunnen hier heerlijk buiten ravotten. Groningen komt nu telkens negatief in het nieuws, maar heeft ook zijn goede dingen hoor en die wegen voor mij zwaarder dan de negatieve kanten. Moet ik er wel bij zeggen dat ik een goedbetaalde en vaste baan en een relatief stevig huis heb en dus voorlopig ook kan blijven zitten waar ik zit.
Met goed opletten en sluipverbruik aanpakken lukt het hier (ondanks uitbreiding van het aantal kinderen) nog telkens iets te besparen op het verbruik.  De grote slag hebben we echter gemaakt na het plaatsen van HR++ dubbelglas op de bovenverdieping en in de voordeur (pal oost) waar het gasverbruik betreft. Dat scheelt echt flink. Wat betreft de stroom verdienen de panelen op het dak zich gestaag terug, pas daarna zal de installatie winstgevend worden. De winst die we er nu uithalen is dat de kinderen meekrijgen dat zorg voor de aarde en het milieu van groot belang is voor de toekomst en ze daar dan nu een voorbeeld in proberen te geven.  Net als door lopend naar school te gaan en alles waarvoor we het dorp niet uit hoeven op de fiets te doen.
Door eelke
Nadia schreef: Waarom moet je dat wel met een grote oven? Hoe groot is groot?

Wat Scheelde eraan Dorothea?
90 cm. Die is pas naar een half uur enigszins op temperatuur, als ik daar vanaf het begin de broodjes in leg zijn ze gort droog.
Door *Dorothea*
Nadia schreef: Waarom moet je dat wel met een grote oven? Hoe groot is groot?

Wat Scheelde eraan Dorothea?
ik heb een fornuis met oven.
Ik vond ze te snel gebakken, niet mooi egaal bruin, de randen waren bijna zwart.
Door *Dorothea*
eelke schreef: 90 cm. Die is pas naar een half uur enigszins op temperatuur, als ik daar vanaf het begin de broodjes in leg zijn ze gort droog.
o die van mij is met 5 minuten warm
Door eelke
*Dorothea* schreef: o die van mij is met 5 minuten warm
Nah dan is je verspilling toch ook weer een soort van relatief  ;D scheelt je weer schuldgevoel.
Door Nadia
Mijn oven is ook 90 cm (of 60?) een van de 2. Nooit geen droge broodjes.
Ik besprenkel ze wel altijd met wat water. Altijd knapperige buitenkant en zacht (heet!) van binnen.
Door eelke
Nadia schreef: Mijn oven is ook 90 cm (of 60?) een van de 2. Nooit geen droge broodjes.
Ik besprenkel ze wel altijd met wat water. Altijd knapperige buitenkant en zacht (heet!) van binnen.
90 cm zijn de grote fornuizen, die met 5 of 6 pitten er op. De 60 cm zijn de normale (zelfde breedte als vaatwasser en wasmachine's zeg maar).
Door eelke
Nadia schreef: Dan heb ik 60. Heb maar een oud gammel keukentje
Ik heb een nieuwe gammel ikea keukentje met ikea fornuis;
Afbeelding
Door Martine-Tom
eelke schreef: Ik heb een nieuwe gammel ikea keukentje met ikea fornuis;
Afbeelding
Zoiets heb ik ook, én een kleine inbouw combitron...al heb ik geen idee hoe de magnetron ervan werkt, die gebruik ik nooit dus ik noem ze kleine en grote oven  :smitten:
Door Martine-Tom
Nadia schreef: Das een Heule blitse hoor!
Ik heb een iets andere, die praat geen Zweeds en houd niet van gehaktballetjes maar verder is ie best lief :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door