Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
Lil schreef: Inderdaad, dat maakt hem ook goedkoper. Is hier aangesloten op een koud water kraantje (had in deze keuken geen aansluiting voor eerste levensbehoefte de vaatwassert). Dus dat spaart stroom tov warm water uit de boiler/hr ketel.
En hij verbruikt minder water. Al is het maar omdat hij om de dag aan staat ipv dagelijks.
Ja zie je, nou in dat geval klopt mijn 100 euro per jaar berekening uitgaande van 3 keer per week, als ik elke dag afwas spoel ik met warm water af, en pak dan nog en keer water om af te wassen, 2 keer gas en dan wat afwasmiddel maar dat zal niet veel zijn...
Door *Dorothea*
Mijn halogeenspotjes waren 6,99 bij de ikea, dat was voor de lamp en 3 bolletjes.
Als ik het zo lees dan moeten die LED lampjes 10 jaar branden voor ze hun geld terug hebben verdiend.
Door Lil
*Dorothea* schreef: Mijn halogeenspotjes waren 6,99 bij de ikea, dat was voor de lamp en 3 bolletjes.
Als ik het zo lees dan moeten die LED lampjes 10 jaar branden voor ze hun geld terug hebben verdiend.
Ja, die van mij ook voor dat bedrag.

Ik heb trouwens op de trap doelbewust gloeilampen. Die gaan knip aan en als ik boven ben weer knip uit of andersom. Als ik daar spaarlampen in zet dan moet ik in het half donker lopen, die moeten eerst even opwarmen zeg maar.
Door Martine-Tom
Lil schreef: Ja, die van mij ook voor dat bedrag.

Ik heb trouwens op de trap doelbewust gloeilampen. Die gaan knip aan en als ik boven ben weer knip uit of andersom. Als ik daar spaarlampen in zet dan moet ik in het half donker lopen, die moeten eerst even opwarmen zeg maar.
Je hebt er tegenwoordig ook zonder die vertraging erin  :)
Door Lil
Martine-Tom schreef: Je hebt er tegenwoordig ook zonder die vertraging erin  :)
dat vind ik vies tegenvallen. maar het loont ook niet energiezuinige lampen in een lamp die 2 tot 3 keer daags 30 seconden brand.  ;)
Door Martine-Tom
Lil schreef: dat vind ik vies tegenvallen. maar het loont ook niet energiezuinige lampen in een lamp die 2 tot 3 keer daags 30 seconden brand.  ;)
Klopt, maar dat was ook de reden dat ik bijv op de slaapkamer geen had, en daar vond ik dat net wat sneller opstarten toch wel prettig
Door Lizzy
MarijeEnBoomer schreef: Luister nou eens naar me  :biggrin2:
Ja maar ja maar.... Ik heb een grondige pesthekel aan de Ikea :-X
Door Cathelijn
Ik heb goedkope trapverlichting nl de straatlantaarn recht voor de deur en een raam van beneden naar boven. De keren dat ik een lamp heb aangedaan als ik naar boven wil zijn op een hand te tellen  :biggrin2:
Door Lizzy
Cathelijn schreef: Ik heb goedkope trapverlichting nl de straatlantaarn recht voor de deur en een raam van beneden naar boven. De keren dat ik een lamp heb aangedaan als ik naar boven wil zijn op een hand te tellen  :biggrin2:
Dat zijn de beste :biggrin2: :biggrin2:
Door BusKay
Lizzy schreef: Ja maar ja maar.... Ik heb een grondige pesthekel aan de Ikea :-X
Wie niet horen wil moet maar voelen.... :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:  Heb ze al gezien voor 15 euris.

Als jij naar Ikea gaat kom je thuis zonder lampies, een buik vol zweedse ballen en een nieuw bankstel  :D :D :D
Door *Marga*
Lizzy schreef: Ja maar ja maar.... Ik heb een grondige pesthekel aan de Ikea :-X
Beginnen met een ontbijtje van 1 euro.

Daarna winkelen en dan met als je die hebt een ikea kaart gratis koffie halen :) :) :) :)

Jammer dat ik net geweest ben anders had ik het mee kunnen nemen...
Door Angelique
*Dorothea* schreef: en bij de ikea kun je heel goedkoop eten, bespaart weer energiekosten.  :P
En wordt er voor je afgewassen...win win win  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door