Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Fido
Ik eet heel bewust geen peulvruchten en dus ook geen kikkererwtenmeel.

Wraps maak ik van kokosvlees. Ik ben nu op kantoor aan het werk/pauzeren dus niet binnen het bereik van kookboek met recept maar ik heb wat gevonden op internet

Om de wrap te maken: vers kokosvlees, water, psyllium vezels en kerrie samen in de blender en dan dun uitsmeren op de sheets van de dehydrator. Drogen een uur of 6 niet te lang want dan zijn ze niet meer flexibel. Doe de dressing op de wrap vul met alles en rollen maar!

Blikjes kokosvlees zijn goed te halen bij de toko. Kerrie of andere kruiden naar smaak toevoegen. Geen kruiden is heel neutraal en ook prima
Zelf even uitzoeken hoeveel vocht en psyllium maar houdt er rekening mee dat psylium iets vertraagd indikt.
"beslag" moet niet te dun zijn maar zeker ook niet te dik! Gewoon dat je het makkelijk kan uitsmeren over de vellen in de droger.
Ze blijven heel lang goed in een bakje in de koelkast dus je kan er zeker in 1x een hele bubs maken  ;)
Door Eef+Stippels
newfies schreef: ik zal eens op zoek gaan naar een toko hier in de buurt, bedankt pauline  :)

Boekweitpannenkoeken gaan hier ook top.  :thumbup: nu de wraps nog  :P
Boekweitmeel is ook te koop bij natuurwinkels/EkoPlaza  :)
Door berenboot
coby.p schreef: ik zit nu aan een boekweit pannekoek,
met een klein restje van gisteraaf er op, yammm.
hihi, ik heb er ook net eentje op. Was nog over van gister, toen heb ik er wat gemaakt met blauwe bessen er in. Lekker!!!!  :D
Door berenboot
Hoe gaat het met jullie?

Ik begin nu echt de smaak te pakken te krijgen vwb de aanpassingen in mijn voedingspatroon.  :biggrin2: Het bevalt erg goed en ik ben stiekem wel een beetje verbaast dat het zo goed vol te houden is. :shy: Ik heb bijna geen "snoepbuien" meer. Gister had ik aan een klein schaaltje chips (zonder toevoegingen) genoeg terwijl er voorheen moeiteloos een hele zak opging.  ::)  Ik heb van de week een leuk boek gekregen van manlief en daar ben ik nu lekker in aan het neuzen om ideeën op te doen qua recepten ed.
Door Sarah5
newfies schreef: Hoe gaat het met jullie?

Ik begin nu echt de smaak te pakken te krijgen vwb de aanpassingen in mijn voedingspatroon.  :biggrin2: Het bevalt erg goed en ik ben stiekem wel een beetje verbaast dat het zo goed vol te houden is. :shy: Ik heb bijna geen "snoepbuien" meer. Gister had ik aan een klein schaaltje chips (zonder toevoegingen) genoeg terwijl er voorheen moeiteloos een hele zak opging.  ::)  Ik heb van de week een leuk boek gekregen van manlief en daar ben ik nu lekker in aan het neuzen om ideeën op te doen qua recepten ed.
Klinkt goed!

Hier ook nog steeds 'going strong' ik eet wel vaak per dag nog steeds (om de 2-3 uur) en probeer inmiddels havermout als ontbijt.

Poging 1 was havermoutpap met kokosmelk blauwe bessen en stukjes sinaasappel met lange tanden alleen de stukjes sinaasappel er uit zitten vissen
Poging 2 havermoutpannenkoeken met sinaasappelsap i.p.v. melkvervanger resultaat zure pannenkoeken die smaken naar havermout, morgen poging 3  :biggrin2:
Door Arkay
mijn ontbijt is steevast havermout pap
200 ml "melk"
30 gr havermout
10 gr rozijnen
10 gr honing
kaneel

de melk in de pan vuur eronder, havermout en rozijnen erin, aan de kook brengen als het even gekookt heeft in het schaaltje bij het honing/kaneel mengsel, wat aflaten koelen goed doorroeren en op eten.
Door fransbulletje
Dit is een lekkere gezonde shake met havermout.
200 ml amandeldrink
1 eetlepel rauwe cacao
1 banaan
2 flinke eetlepels havermout
handje hazelnoten

Heerlijk en je kan er een hele morgen op teren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door