charmed schreef:
Ik denk echt dat het de intensiteit waarmee je iets doet, dat dat telt in of je afvalt of niet. Met alleen lopen/wandelen kom ik er ook niet. Ik liep altijd uren en uren met de honden. Sinds ik ben gaan fietsen gaat het er wel af door bewegen. Maar ik heb dan wel een doggyride met 3 honden erin achter de fiets. Dit is best wel zwaar aan het worden nu ik een stuk lichter weeg. Maar ik merk nu wel dat als ik een dag gefietst heb, dat ik ook meteen iets kan merken. In het donker fietsen krijg je wel meer conditie van, want ik fiets veel harder in het donker (behalve dan vandaag toen de wind draaide en ik wederom tegen de wind in moest, in de regen)
Ik ben gewoon bang dat ik een minder vriendelijk iemand tegenkom. Laat ik het zo stellen.
Ik ben toch maar een vrouw alleen en er zijn tegenwoordig al wat te veel aanrandingen en moorden in het nieuws geweest. Vrouwen die alleen op stap zijn.
Het is toch een uur dat ik na het donker onderweg ben, en een deel door het veld, onverlichte straat.
Je kan zo maar gelijk wie tegenkomen.
En als ik over de grote baan zou gaan, zou het nog eens zoveel verder om zijn en meer bergop en af. Tis nu al 15km bijna geheel licht bergop (als ik terug naar huis moet). Ik doe er 40min op heen en een uur terug
Ik weet niet of fietsen bij mij helpt op af te vallen, maar ik weet wel van toen ik vroeger met de fiets naar school ging, dat ik er een plattere buik van kreeg. Gewoon omdat het je buikspieren traint.
En dat vind ik ook wel leuk. Bovendien is fietsen gewoon iets wat ik graag doe, veel liever dan met de auto in de file staan. Gewoon daarvoor deed ik het.
Ik heb me nu voorgenomen dat ik eens ga proberen wat het geeft als ik dagelijks max 1400kcal inneem. En of ik dan over een maand iets van verschil waarneem.
Die 1600 die ik nu gemeten heb, dat eet ik dus al maandenlang en daarop houdt ik mijn gewicht of komt er traag zelfs nog wat bij. Als het gewoon met minder eten zou moeten gaan, dan zou ik dat dus moeten gaan merken.
Ik blijf natuurlijk gezond eten, veel groenten en fruit, soep, niet veel brood, geen snoep, frisdrank en bier zoveel mogelijk laten enz... Het enige waar ik eigenlijk niet gezond ben, is dat ik erg van zuivel houdt.

Maar goed, dat vet telt ook in de caloriën mee, en dat ga ik mezelf maar toelaten, anders houdt ik het toch niet vol en daar ben je ook niets mee.
En nu ga ik een dik halfuurtje doorgeven op de hometrainer. Helpt het niet, zal het zeker ook geen kwaad kunnen.