Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
pearlsofpassion schreef: Daar heb ik dus ook schrik van.
Kan je met zachtjesaan minderen ook krijgen.

En bewegen hielp ook al niet.  Ik heb een tijdje met de fiets naar het werk gereden. Was dik anderhalf uur per dag goed doortrappen.  Heb er nooit wat van gemerkt.
Ik zou het nog willen doen, maar nu durf ik niet meer omdat het donker is als ik op het werk moet vertrekken.
Dan moet je onderstaande docu over lichaamsbeweging kijken, had hem gister gescanned en kreeg mee dat of cardiotraining veel effect heeft aan je genen ligt!
Zijn andere docu heb ik wel al helemaal gezien en vond hem erg goed. Onderwerp wordt vanuit meerdere kanten belicht.
chooky schreef: Over het vasten heeft Michael Mosley een documentaire en later ook een boek gemaakt:
Zijn andere documentaires, onder andere over lichaamsbeweging is ook erg interessant: the truth about exercise
Door charmed
Kaio schreef: Dan moet je onderstaande docu over lichaamsbeweging kijken, had hem gister gescanned en kreeg mee dat of cardiotraining veel effect heeft aan je genen ligt!
Zijn andere docu heb ik wel al helemaal gezien en vond hem erg goed. Onderwerp wordt vanuit meerdere kanten belicht.
Bij die docu passen zeker alle puzzelstukjes in elkaar. Vond hem zeker heel interessant, geeft me mede ideeën voor mijn honden met de stofwisselingsziekte. :)
Door pearlsofpassion
charmed schreef: Ik denk echt dat het de intensiteit waarmee je iets doet, dat dat telt in of je afvalt of niet. Met alleen lopen/wandelen kom ik er ook niet. Ik liep altijd uren en uren met de honden. Sinds ik ben gaan fietsen gaat het er wel af door bewegen. Maar ik heb dan wel een doggyride met 3 honden erin achter de fiets. Dit is best wel zwaar aan het worden nu ik een stuk lichter weeg. Maar ik merk nu wel dat als ik een dag gefietst heb, dat ik ook meteen iets kan merken. In het donker fietsen krijg je wel meer conditie van, want ik fiets veel harder in het donker (behalve dan vandaag toen de wind draaide en ik wederom tegen de wind in moest, in de regen)
Ik ben gewoon bang dat ik een minder vriendelijk iemand tegenkom. Laat ik het zo stellen. 
Ik ben toch maar een vrouw alleen en er zijn tegenwoordig al wat te veel aanrandingen en moorden in het nieuws geweest. Vrouwen die alleen op stap zijn. 
Het is toch een uur dat ik na het donker onderweg ben, en een deel door het veld, onverlichte straat.
Je kan zo maar gelijk wie tegenkomen.
En als ik over de grote baan zou gaan, zou het nog eens zoveel verder om zijn en meer bergop en af.  Tis nu al 15km bijna geheel  licht bergop (als ik terug naar huis moet).  Ik doe er 40min op heen en een uur terug  ::)  :P

Ik weet niet of fietsen bij mij helpt op af te vallen, maar ik weet wel van toen ik vroeger met de fiets naar school ging, dat ik er een plattere buik van kreeg. Gewoon omdat het je buikspieren traint.
En dat vind ik ook wel leuk. Bovendien is fietsen gewoon iets wat ik graag doe, veel liever dan met de auto in de file staan. Gewoon daarvoor deed ik het.  :biggrin2:

Ik heb me nu voorgenomen dat ik eens ga proberen wat het geeft als ik dagelijks max 1400kcal inneem.  En of ik dan over een maand iets van verschil waarneem.
Die 1600 die ik nu gemeten heb, dat eet ik dus al maandenlang en daarop houdt ik mijn gewicht of komt er traag zelfs nog wat bij.  Als het gewoon met minder eten zou moeten gaan, dan zou ik dat dus moeten gaan merken.
Ik blijf natuurlijk gezond eten, veel groenten en fruit, soep, niet veel brood, geen snoep, frisdrank en bier zoveel mogelijk laten enz... Het enige waar ik eigenlijk niet gezond ben, is dat ik erg van zuivel houdt.  :-[  Maar goed, dat vet telt ook in de caloriën mee, en dat ga ik mezelf maar toelaten, anders houdt ik het toch niet vol en daar ben je ook niets mee.  ;)

En nu ga ik een dik halfuurtje doorgeven op de hometrainer.  Helpt het niet, zal het zeker ook geen kwaad kunnen.  :)
Door charmed
Ja ik snap je heel goed. Als ik er over na ga denken durf ik het ook niet meer. Heb vooral als de tijd verzet wordt, vaak moeite met aanpassen en dan zie je me nog wel eens in het donker, achteraf denk ik dan van ooooh! Eng! LOL Maar je ziet nu nog heel veel schoolkinderen in het donker naar huis fietsen hoor. Dus wat dat betreft zou het wel moeten kunnen, maar kan me er wel in vinden dat je daar bang voor bent. Als het donker is en ik moet nog naar huis fietsen (of fiets in het bos) dan fiets ik een stuk harder. Dus de intensiteit van het fietsen is dan behoorlijk!  :biggrin2: Er kwam laatst toen het nog licht was tegen 5 uur, iemand naast me fietsen, die haalde me eerst in, begon over mijn honden, dus ik zei dankje! Maar toen bleef hij naast me fietsen. Dus ik harder fietsen en hij ook. Kwamen tegenliggers aan, dus ik denk hij gaat me wel inhalen, maar nee hoor, ging achter mij fietsen en even later weer naast me. Brrrr Begon over de crisis en dat ie geen auto meer had. En toen vroeg die waar ik woonde? Help! Dus ik heb het op een fietsen gezet (heuvel op) iets van 25 / 26 km per uur. En heb hem uiteindelijk afgeschud. Maar pffff dit vond ik toch 3x nix. Was uiteraard wel weer een goede training voor mij :) haha

Bewegen is altijd gezond, val je er niet mee af, heb je toch minder vetopstapeling in het bloed.
pearlsofpassion schreef: Ik ben gewoon bang dat ik een minder vriendelijk iemand tegenkom. Laat ik het zo stellen. 
Ik ben toch maar een vrouw alleen en er zijn tegenwoordig al wat te veel aanrandingen en moorden in het nieuws geweest. Vrouwen die alleen op stap zijn. 
Het is toch een uur dat ik na het donker onderweg ben, en een deel door het veld, onverlichte straat.
Je kan zo maar gelijk wie tegenkomen.
En als ik over de grote baan zou gaan, zou het nog eens zoveel verder om zijn en meer bergop en af.  Tis nu al 15km bijna geheel  licht bergop (als ik terug naar huis moet).  Ik doe er 40min op heen en een uur terug  ::)  :P

Ik weet niet of fietsen bij mij helpt op af te vallen, maar ik weet wel van toen ik vroeger met de fiets naar school ging, dat ik er een plattere buik van kreeg. Gewoon omdat het je buikspieren traint.
En dat vind ik ook wel leuk. Bovendien is fietsen gewoon iets wat ik graag doe, veel liever dan met de auto in de file staan. Gewoon daarvoor deed ik het.  :biggrin2:

Ik heb me nu voorgenomen dat ik eens ga proberen wat het geeft als ik dagelijks max 1400kcal inneem.  En of ik dan over een maand iets van verschil waarneem.
Die 1600 die ik nu gemeten heb, dat eet ik dus al maandenlang en daarop houdt ik mijn gewicht of komt er traag zelfs nog wat bij.  Als het gewoon met minder eten zou moeten gaan, dan zou ik dat dus moeten gaan merken.
Ik blijf natuurlijk gezond eten, veel groenten en fruit, soep, niet veel brood, geen snoep, frisdrank en bier zoveel mogelijk laten enz... Het enige waar ik eigenlijk niet gezond ben, is dat ik erg van zuivel houdt.  :-[  Maar goed, dat vet telt ook in de caloriën mee, en dat ga ik mezelf maar toelaten, anders houdt ik het toch niet vol en daar ben je ook niets mee.  ;)

En nu ga ik een dik halfuurtje doorgeven op de hometrainer.  Helpt het niet, zal het zeker ook geen kwaad kunnen.  :)
Door pearlsofpassion
charmed schreef: Ja ik snap je heel goed. Als ik er over na ga denken durf ik het ook niet meer. Heb vooral als de tijd verzet wordt, vaak moeite met aanpassen en dan zie je me nog wel eens in het donker, achteraf denk ik dan van ooooh! Eng! LOL Maar je ziet nu nog heel veel schoolkinderen in het donker naar huis fietsen hoor. Dus wat dat betreft zou het wel moeten kunnen, maar kan me er wel in vinden dat je daar bang voor bent. Als het donker is en ik moet nog naar huis fietsen (of fiets in het bos) dan fiets ik een stuk harder. Dus de intensiteit van het fietsen is dan behoorlijk!  :biggrin2: Er kwam laatst toen het nog licht was tegen 5 uur, iemand naast me fietsen, die haalde me eerst in, begon over mijn honden, dus ik zei dankje! Maar toen bleef hij naast me fietsen. Dus ik harder fietsen en hij ook. Kwamen tegenliggers aan, dus ik denk hij gaat me wel inhalen, maar nee hoor, ging achter mij fietsen en even later weer naast me. Brrrr Begon over de crisis en dat ie geen auto meer had. En toen vroeg die waar ik woonde? Help! Dus ik heb het op een fietsen gezet (heuvel op) iets van 25 / 26 km per uur. En heb hem uiteindelijk afgeschud. Maar pffff dit vond ik toch 3x nix. Was uiteraard wel weer een goede training voor mij :) haha

Bewegen is altijd gezond, val je er niet mee af, heb je toch minder vetopstapeling in het bloed.
Ja, precies.  Ik begrijp plots waarom ik vroeger van mijn ma niet na het donker  10km naar huis mocht fietsen  ::).  School was bij ons nog gewoon uit wanneer het nog licht was. 

Enfin, was ik net mijn eten van vandaag aan het ingeven in de caloriemeter en blijkt dat ik maar 926kcal binnen heb.  :o  En ik heb daarop helemaal geen honger he, das het gekke. 
Nu ja, als ik dat zie, krijg ik natuurlijk wel honger  ::) (begin ik aan eten te denken  :biggrin2:).  Maar ik denk dat ik toch nog maar wat soep ga eten, kwestie van het niet te overdrijven.  :-\
Of focus ik me er nu te veel op?
Door Arkay
Je moet erop letten dat je niet onder de 1200 kc komt want als je lager gat zitten ligt binnen de kortste keren je metabolisme op zn gat.
Een keer zo'n dag is natuurlijk geen enkel probleem zeker niet als het je balansdag is omdat je de dag ervoor erg veel gegeten hebt.

Als jeje bmr (zijn de cal die je nodig hebt om een stabiel gewicht te houden) weet dan kan om rustig af tevallen (0,5 kg per week) 500 cal minder eten per dag
Hier kan je dat snel bereken
http://www.caloriecalculator.nl/afvalle ... ebehoefte/
http://www.dietenlijst.nl/energiebehoefte/

Voor op je telefoon heb je de app shapeup club daar kan je heel makkelijk per dag invullen wat je eet , je kan de meeste producten ook de barcode scannen en dat vult wel heel erg makkelijk in.
Ik wist in het begin echt niet hoeveel er waarin zat qwa kc en het rekent ook gelijk je bmr/energiebehoefte per dag uit.

Oja voor het genoeg drinken is de app water your body, een handig hulp middel. Je kan er zelf het een en ander instellen bijv de grote van je glazen en kopjes.
Laatst gewijzigd door Arkay op do 21 nov 2013, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fenixjuh
Arkay schreef: Je moet erop letten dat je niet onder de 1200 kc komt want als je lager gat zitten ligt binnen de kortste keren je metabolisme op zn gat.
Een keer zo'n dag is natuurlijk geen enkel probleem zeker niet als het je balansdag is omdat je de dag ervoor erg veel gegeten hebt.

Als jeje bmr (zijn de cal die je nodig hebt om een stabiel gewicht te houden) weet dan kan om rustig af tevallen (0,5 kg per week) 500 cal minder eten per dag

Voor op je telefoon heb je de app shapeup club daar kan je heel makkelijk per dag invullen wat je eet , je kan de meeste pruducten ook de barcode scannen en dat vult wel heel erg makkelijk in.
Ik wist in het begin echt niet hoeveel er waarin zat qwa kc en het rekent ook gelijk je bmr/energiebehoefte per dag uit.
Ik heb hem gister verwijderd na een update, snapte er geen snars meer van  ::)
Door Arkay
o jee ik hoop dat er niet teveel veranderd ik ben m nu aan het updaten ... vond het een duidelijke en vriendelijk te gebruiken app

edit: hmmm ziet er inderdaad heel anders uit en de manier van in voeren is veranderd maar volgens mij is het nog net zo makkelijk
Laatst gewijzigd door Arkay op do 21 nov 2013, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
Fenixjuh schreef: Ik heb hem gister verwijderd na een update, snapte er geen snars meer van  ::)
Ik heb fatsecret er op zitten, gebruik hem bijna nooit, maar kijk zo af en toe eens hoeveel calorieën ergens in zitten.
Door pearlsofpassion
Arkay schreef: Je moet erop letten dat je niet onder de 1200 kc komt want als je lager gat zitten ligt binnen de kortste keren je metabolisme op zn gat.

Voor op je telefoon heb je de app shapeup club daar kan je heel makkelijk per dag invullen wat je eet , je kan de meeste producten ook de barcode scannen en dat vult wel heel erg makkelijk in.

Oja voor het genoeg drinken is de app water your body, een handig hulp middel. Je kan er zelf het een en ander instellen bijv de grote van je glazen en kopjes.
Dat is dus het probleem. Want volgens mij ligt die bmr bij mij op 1600kcal.
Dat is dus al erg laag.  Dan is mijn gevoel dat mijn stofwisseling gewoon blijft afzwakken, misschien toch niet zo verkeerd.
Enfin, ik mik nu op 1400kcal per dag, met max 1500.  Vandaag 1350 gehad.

En een halve kg per week hoeft voor mij niet hoor. Een halve per maand, ben ik al heel tevreden.  Dat was voorheen ook het snelste dat het ging.
Jojo'n doe ik gelukkig wel niet. 
Door Lil
Die sites zijn hartstikke maf!!!

Ik zit daar ver boven de 2000 als ik licht of zeer licht invul. Ik nuttig zo'n 1400 per dag en ben moddervet, dus geloof niet zo veel van die sites.
Door eelke
Hier kloppen ze als ik mijn normale leven lijdt wel.

Ben nu bijna 2 weken onderweg met mn gezonde stijl (ik wil het geen dieeten noemen) en er is nu al 2,5 kilo af. Gaat voor mij eigenlijk te snel (het fijnst vind ik een halve kilo eraf per week) maar dat waren nog 'snelle kilo's' van de feestdagen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door