Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Deesje schreef: En vantevoren weegt  ;)

Ik vind de sappen van vandaag echt heerlijk, ik ben iedere keer te laat met mijn sapje omdat ik nog geen trek heb hihi
Lekker door dus het weekend en dan maandag samen met manlief verder, das ook gezellig en werkt op de een of andere manier ook leuk.

Ik heb het aanrechtprobleem opgelost door alle andere apparaten eraf te halen  :biggrin2:
Oja dat telt ook wel mee, als er meer op zit kan er evt ook meer af.

Ik heb geen andere apparaten staan op het aanrecht, heb gewoon te weinig werkruimte, nieuwe keuken nodig  :P
Door Doezengek
Ben ook erg blij met het resultaat maar waar ik het in de eerste plaats voor deed heb ik ook veel resultaat geboekt. Mijn reumaklachten zijn verbeterd. Ze zijn natuurlijk niet over, het is geen wondermiddel dat detoxen, maar ik voel mij beter. Minder ochtendstijfheid en dat was voor mij een hele belangrijke factor om het te proberen. Feit dat ik behoorlijk wat cm en kg kwijt ben geeft het een extra stimulans om door te gaan. Ga dus ook volgende week gewoon verder met juice yourself slim.
Door toscak
Ik had me niet gewogen, en kan ook niet zo heel veel meer kwijt zijn ;). Toch voel ik aan mijn buik dat er wat vanaf is. Had vanochtend echt weinig energie, maar na mijn havermoutpapje voel ik me weer top!

Ik heb nog over dus voor de lunch maak ik wel weer een sapje.
Door hannabelgje
Ontbijt een banaan. Lunch een salade van tomaatjes, komkommer, rucola, olijven en mozzarella. Met een dressing van olijfolie, limoensap en Italiaanse kruiden. Vanavond pompoensoep met een plakje beenham. 
Door Deesje
Ik heb vanochtend de turbo gemaakt en daarna heerlijk 15 kilometer net de mannen gewandeld, afgesloten bij een restaurant bij de open haard met een heerlijke smoothie (alleen fruit).. Voor de rest van de dag dus op de turbo voort en misschien een applecino voor vanavond  :D
Door hannabelgje
Vanmorgen ontbeten met eitjes gebakken met champignons, uitje en spinazie. Avondeten was courgettepasta met tomatensaus en gehaktballetjes. Het was zooooo lekker zeg! Het restant gaat morgen mee naar school als lunch. Ik mis mijn granen nog totaal niet. Ik hoop dat dat ook zo blijft. Mijn soepjes voor heel de week zijn al gemaakt vandaag. Dat gaat zeker geen drempel zijn in elk geval.
Door Doezengek
Ik heb weer ontbeten met havermout met bosbessen erin en voor lunch een sapje gehad en nu net de pompoensoep beide recepten uit het juice yourself slim boek. Ga morgen starten met het 7 daagse launchprogramma uit dat boek. Heb nog soep over dus dat wordt mijn diner morgenavond.
Denk alleen dat ik maar 2 sapjes en als diner soep neem want krijg dat anders niet allemaal op. Staan 4 sapjes per dag op het programma.
Door Paula1976
Wat leuk dat jullie weer massaal mee hebben gedaan met het detoxen!

Ik heb dit jaar overgeslagen ondanks dat ik vorig jaar zeer goede ervaringen had met de 7 days detox. Ik heb er toen 3 dagen achteraan geplakt en nog een dag gevast. Af en toe neem ik nog wel smoothies maar ik ben er niet zo weg meer van, die koude plens. Ik eet dan liever een heerlijke salade.

Maar inmiddels is ook mijn eetpatroon enorm veranderd en zal detoxen zeker nog wel eens goed zijn maar ik eet zoveel gezonder dan vorig jaar. Terwijl ik al niet ongezond at. Hoe zit dat?

Ik ben begin september na het lezen van het boek 100% suikervrij in 30 dagen van Carola van Bemmelen, begonnen met de Sugar Challenge. Mijn grootste drijfveer was de hoop dat de aandoening hidradenitis waar ik sinds april vorig jaar mee kamp, minder zou worden of zelfs verdwijnen.
Ik was echt suiker- en chocolaverslaafd. Ik heb rigoreus de knop om gezet en ben alle geraffineerde en verborgen suikers gaan mijden. Die eerste 30 dagen echt heel streng daarna kokosbloesemsuiker geïntroduceerd in diverse recepten. Ik merkte dat ik aan 3 maaltijden genoeg had, niet meer snakte naar tussendoortjes en de behoefte aan zoet en chocola volledig is verdwenen, zelfs in mijn menstruatieweek!

Ook heb ik vele gezondheidsvoordelen ervaren: minder last van fibromyalgie en sneller herstel na overbelasting, zeer goed slapen en ook sneller in slaap vallen, veel meer energie, geen hoofdpijn meer (ook niet in mijn menstruatieweek), minder last van psoriasis, 7 kg afgevallen in 4 1/2 maand, geen depri dagen en überhaupt geen winterdip meer! En last but not least 4 maanden geen last gehad van abcessen onder mijn oksels door de hidradenitis! En voor de SC kreeg ik ze elke 2 weken en ik was daar zo ellendig en ziek van!

In de decembermaand was het toch wat lastiger om mijn eetstijl volledig toe te passen door verplichte etentjes en weekendje weg van mijn man zijn werk. Na 4 maanden geen abcessen ontstond er eind december tóch weer een abces! En mijn oksels zijn nog steeds wat onrustig. Ik ben tussen Kerst en Oud & Nieuw weer heel streng suikervrij gaan eten. Dus overal mijn eigen baksels (speculaasbrokken, gevulde speculaas, kniepertjes, appelflappen etc.) mee naar toe genomen om verantwoord wat lekkers te nemen. En na de feestdagen is het eten van lekkernijen echt voorbehouden aan het weekend.

Ik voel me ontzettend goed, eet veel meer groentes, maak alles zelf incl. brood. We zijn gestopt met melk drinken, ik eet hooguit 1 plakje brood per week. Geen pasta's, rijst of aardappelen meer. En terwijl nu echt alle ingrediënten biologisch zijn, ben ik goedkoper uit met de boodschappen!

Ik wil nooit meer anders, ik voed nu mijn lichaam in plaats van dat ik vul. En dan was ik al heel kritisch als het ging om het gebruik van pakjes en zakjes maar die suiker- en chocolaverslaving, die was natuurlijk verre van gezond!

Voor wie nog bezig is met detoxen, heel veel succes! Zet em op, je doet je lichaam er een enorm plezier mee!
Door petralita
wat goed zeg!
ben nieuwsgierig naar dat boek, die ga ik even opzoeken.  :biggrin2:

ik ben vandaag opnieuw begonnen (na vorige week dat niet goed samenging met de nachtelijke calamiteitendienst)
geen honger vandaag. sapjes smaken best goed. Maar het is idd koud, brr. De kachel staat in huis nu ook hoger dan normaal  :-X

Wie beginnen er deze week ook?
Door Paula1976
Zeker de moeite waard dames! Ik heb de ebook versie vorig jaar gekocht bij Bol.com, kostte slechts een tientje!

2 boeken waar ik qua recepten heeeeel veel aan heb zijn de boeken van Monique van der Vloed (heeft ook een facebookgroep) met de titel "Dat maken we natuurlijk lekker zelf" en een aparte voor de decembermaand en dat is de FEEST editie.

Dit zijn boeken waarbij ze in het basisboek meer dan 200 en in het feest boek ruim 60 recepten heeft omgezet in suiker- zuivel en glutenvrije recepten. Van pindakaas en chocopasta naar vla en pudding, pizzabodem en appeltaart.

Deze boeken helpen mij enorm in mijn huidige eetstijl! :)
Door Doezengek
petralita schreef:
. Maar het is idd koud, brr. De kachel staat in huis nu ook hoger dan normaal  :-X

Wie beginnen er deze week ook?
Ik heb het inderdaad in die week detoxen ook erg koud gehad. Ik ga door met juice yourself slim deze week.

Ik zal dat boek ook eens opzoeken alhoewel ik heel weinig suiker gebruik maar het zit hem in de verborgen suikers...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door