Fenixjuh schreef: Wow, dat is in elk geval fijn! Hoe is het met haar nierbekkenontsteking? Is ze daar ook weer van opgeknapt? Ik denk het wel?als ze?weer rentJa het gaat stukken beter, ze moet alleen wel 4 weken antibiotica slikken.![]()

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Fenixjuh schreef: Wow, dat is in elk geval fijn! Hoe is het met haar nierbekkenontsteking? Is ze daar ook weer van opgeknapt? Ik denk het wel?als ze?weer rentJa het gaat stukken beter, ze moet alleen wel 4 weken antibiotica slikken.![]()
*Dorothea* schreef: Het lijkt soms ook wel not done om je hond te belonen met lekkers. Nee dan is het mijn schuld dat ik Fikkie niet meer kwijt raak.Helemaal ook mijn ervaring
Ik denk neem dan zelf iets mee als ie zo slecht luistert....maar nee da's niet goed hè, ze moeten zo ook (niet) luisteren.
*Dorothea* schreef: Het lijkt soms ook wel not done om je hond te belonen met lekkers. Nee dan is het mijn schuld dat ik Fikkie niet meer kwijt raak.En voerbuidel is nog heel?
Ik denk neem dan zelf iets mee als ie zo slecht luistert....maar nee da's niet goed hè, ze moeten zo ook (niet) luisteren.
keetje schreef: Ik snap dat ook nog steeds niet, heb het stukje -tig keer gelezen maar toch,.. :-[Het mag met stroomband omda er gezegd is dat het mag. Maar inmiddels is de wetgeving veranderd en stroombanden en prikkettingen mogen niet meer volgens een andere wet. Dilemma. Dus denk ik dan doe ik het met geluid. En wel via hetzelfde systeem als een stroomband. Als je hond niet luistert "een straf" zodat hij het wel doet. Nu gebruik ik die niet en toevallig zit er een beloningsstand op die ik wel af en toe gebruik. Het idee is bijna een proefproces waard hahaha. Want ik vind het vreemd dat als een stroomband mag dat een sprayband of een geluidsband niet zou mogen, zeker nu via andere wet een stroomband niet meer mag.
Trouwens, in een aanlijngebied vind ik eigenlijk gewoon dat je je hond moet aanlijnen, en dan met een lijn. De "anderen" gebruikers van het gebied zien of herkennen niet of jouw hond een normale halsband om heeft en losloopt, of dat er stroom op zit, maar dan nog steeds, voor het oog, in ieder geval, losloopt. En dan een signaal in je zak is net als een fluitje in je mond. Dus ik zie niet in waarom dat dan wel zou mogen.
Lil schreef: Het mag met stroomband omda er gezegd is dat het mag. Maar inmiddels is de wetgeving veranderd en stroombanden en prikkettingen mogen niet meer volgens een andere wet. Dilemma. Dus denk ik dan doe ik het met geluid. En wel via hetzelfde systeem als een stroomband. Als je hond niet luistert "een straf" zodat hij het wel doet. Nu gebruik ik die niet en toevallig zit er een beloningsstand op die ik wel af en toe gebruik. Het idee is bijna een proefproces waard hahaha. Want ik vind het vreemd dat als een stroomband mag dat een sprayband of een geluidsband niet zou mogen, zeker nu via andere wet een stroomband niet meer mag.Ja ik lees wel wat jij doet (en nogmaals, dat jij je heel oké gedraagt is mij allang duidelijk!, maar de clou zat hem voor mij in "waarom mag een hond opeens los hebben als je een apparaatje hebt". Het is inderdaad wel een proefproces waard. Of liever niet, jij gedraagt je er prima mee, maar straks lopen al die debielen los omdat de baas een apparaatje in hun zak hebben.
Als je goed leest schrijf ik toch meerdere keren dat zodra ik iemand zie ik mijn hond fysiek aan een echte lijn doe. Dus nee men ziet niet een hond die losloopt, maar men ziet een hond die ruim voordat men dichterbij komt aan een gewone lijn gaat. Het loopt alleen los als er niemand is en dat is eigenlijk bijna altijd dat er (bijna) niemand is. Eigenlijk doe ik wat 98% van de mensen hier in de aanlijngebieden doet. Eh eigenlijk niet, die lijnen vaak helemaal niet aan. Want het aanlijngebied is in een andere gemeente en daar is geen losloopgebied, dus loopt alles los in het aanlijngebied en dat luistert niet altijd of soms luistert het altijd niet.
Kaela schreef: Ja ik lees wel wat jij doet (en nogmaals, dat jij je heel oké gedraagt is mij allang duidelijk!, maar de clou zat hem voor mij in "waarom mag een hond opeens los hebben als je een apparaatje hebt". Het is inderdaad wel een proefproces waard. Of liever niet, jij gedraagt je er prima mee, maar straks lopen al die debielen los omdat de baas een apparaatje in hun zak hebben.Dank je!
Als iedereen zich gedroeg zoals jij, of hondlief aangelijnd houden als die nog niet zo goed luistert, dan was er gewoon geen probleem.
*Dorothea* schreef: Ja het gaat stukken beter, ze moet alleen wel 4 weken antibiotica slikken.Vier weken? PPffft![]()