Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
Kaela schreef: Ik begrijp het om eerlijk te zijn nog niet helemaal. Hoe hoort hij die piepjes als hij geen halsband om heeft? En waarom voldoe je hiermee wel aan de wet en als ik clicker door X te roepen niet? Zo'n strafpiepje is leuk bij een hond die zo fantastisch is opgevoed als Boris, maar als je hem bij de losgeslagen maaktnietuitwatvoorhond omdoet, dan heeft dat toch nulkommanul zin?
Vraag je nu echt hoe mijn hond het kan horen zonder halsband? Jou hond hoort jou roepen en de clicker toch ook. De beloningspiep hoort iedereen (tenzij je doof bent) en de strafpiep is ultrasoon maar ik zweer dat ik ook dan licht iets hoor. Tot nu toe vind elke hond dat straf geluid echt vreselijk. Ik duw er dus nooit op, staat lekker vergrendeld. Beloningspiep laad ik soms op door even wat mee te trainen, zoals ik ook met clikcers doe, want die gebruik ik ook niet continu.

Ja, dat was toch wat we drie pagina's eerder ook al zeiden. Als je denkt goh ik hang er stroom aan dan gaat hij echt niet opeens luisteren. Elektronisch aanlijnen dan moet je wel aantonen dat dit voor jou hond "100%" werkt. Ik voldoe aan de wet, omdat ik kan aantonen dat mijn hond meer dan uitstekend en afdoende luistert. Er staat ook niet dat het stroom moet zijn in de uitspraak. Maar degene die het voor liet komen gebruikte stroom en zei dat is even effectief, want mijn hond luistert hier altijd naar. En dat vond men blijkbaar afdoende om aan de wet te voldoen en toen noemde men dat elektronisch aanlijnen. En in de krant zeggen ze dan als je een stroomband omhangt hoeft er geen lijn aan. Ja, dat is typisch krant, maar niet waar dus. Het is veel te kort door de bocht. Ik vind het ook krom, maar hoeveel mensen en hoeveel wetgevers en rechters weten wat van hondengedrag? Als zij een apparaatje willen zien, nou dan laat ik dat zien. Ik kan niet naar een losloopgebied, want dan kom ik al 4 jaar met een kreupele hond thuis (dan wordt hij omver gesprongen). Hier in de gemeente mogen honden buiten de bebouwde kom los en al die keren buiten mijn gemeente doe ik elektronisch aaangelijnd in het aanlijngebied wandelen.

Nooit iemand bezwaar gemaakt of naar gevraagd, want ja Boris luistert echt wel erg goed. Ik heb hem altijd naast mij aan de voet als ik in de verte iemand zie en heel vaak gaat dan ook even voor 100m een lijn eraan (je ziet snel of iemand bang is en bij aangelijnde honden gat er altijd ook een lijn aan). Wordt ik aangehouden dan zal ik waarschijnlijk naar de hondengeleider moeten om aan te tonen dat mijn elektronische apparaatje werkt of bij een rechter vertellen luister eens waarom wel stroom goed geneog en geen geluid. En anders betaal ik boete, pech gehad.
Maar echt ook als er handhaving liep, ik ben nog nooit aangesproken. Echt waar, ik mag altijd gewoon doorlopen. Ze vragen niet eens of Boris elektronisch is aangelijnd.

Als het ooit tot een zaak komt of zo, dan laat ik de uitslag wel weten.

En de komende jaren zal het niet in mijn botte hersenen opkomen om Jones van een gewone lijn af te halen ;) Voorlopig mag die alleen daar waar het is toegestaan, het zeer overzichtelijk is en niemand te bekennen is.
Door Kaela
Ja Lil, dat vroeg ik. Want jij refereert aan een uitspraak waarbij een hond een stroomband om had en zo "aangelijnd" was en zegt vervolgens dat Boris geen halsband om heeft.

Ik moet eerlijk zeggen: prima jou systeem, maar ik snap de link naar aan de wetgeving voldoen qua aanlijnen nog steeds niet. Boris loopt los en luister naar jou, maar dat is niet aangelijnd zijn. En waar jij loopt mag dat (het wordt gedoogd) en hoe jij je opstelt in de maatschappij: Dikke prima! Maar ik snap de link naar de rest van het verhaal echt niet. Ik snap ook werkelijk niet waarom zo'n apparaatje in je jaszak in een rechtszaak van belang zou zijn. Ik bedoel, als je kunt aantonen dat je hond 100% luistert naar "kom hier" is toch precies hetzelfde?
Door Neally
Ik snap ook werkelijk niet waarom zo'n apparaatje in je jaszak in een rechtszaak van belang zou zijn. Ik bedoel, als je kunt aantonen dat je hond 100% luistert naar "kom hier" is toch precies hetzelfde?
Dat is ook een stukje wat ik dus niet snap. Als mijn liefje, mits ik zo'n apparaatje in mijn zak heb, wel los mag dan zou ik direct zo'n ding aanschaffen.
Hier is het zo dat als ze los is (ze loopt direct naast mij) en er komt een ambtenaar aan hij/zij gewoon een boete uitschrijft.
Door *Dorothea*
Nou ik geloof dat het met het trauma wel meevalt. Er liep net iemand in het park met 2 herders balletjes te gooien. Wilde ze er achteraan gaan rennen :nerves: Gelukkig was ze goed terug te roepen.
Door keetje
Kaela schreef: Ja Lil, dat vroeg ik. Want jij refereert aan een uitspraak waarbij een hond een stroomband om had en zo "aangelijnd" was en zegt vervolgens dat Boris geen halsband om heeft.

Ik moet eerlijk zeggen: prima jou systeem, maar ik snap de link naar aan de wetgeving voldoen qua aanlijnen nog steeds niet. Boris loopt los en luister naar jou, maar dat is niet aangelijnd zijn. En waar jij loopt mag dat (het wordt gedoogd) en hoe jij je opstelt in de maatschappij: Dikke prima! Maar ik snap de link naar de rest van het verhaal echt niet. Ik snap ook werkelijk niet waarom zo'n apparaatje in je jaszak in een rechtszaak van belang zou zijn. Ik bedoel, als je kunt aantonen dat je hond 100% luistert naar "kom hier" is toch precies hetzelfde?
Ik snap dat ook nog steeds niet, heb het stukje -tig keer gelezen maar toch,.. :-[
Trouwens, in een aanlijngebied vind ik eigenlijk gewoon dat je je hond moet aanlijnen, en dan met een lijn. De "anderen" gebruikers van het gebied zien of herkennen niet of jouw hond een normale halsband om heeft en losloopt, of dat er stroom op zit, maar dan nog steeds, voor het oog, in ieder geval, losloopt. En dan een signaal in je zak is net als een fluitje in je mond. Dus ik zie niet in waarom dat dan wel zou mogen.
Door Lizzy
*Dorothea* schreef: Nou ik geloof dat het met het trauma wel meevalt. Er liep net iemand in het park met 2 herders balletjes te gooien. Wilde ze er achteraan gaan rennen :nerves: Gelukkig was ze goed terug te roepen.
Oh, gelukkig :-X :-* :-* :-* :-*
Door Senna99
*Dorothea* schreef: Nou ik geloof dat het met het trauma wel meevalt. Er liep net iemand in het park met 2 herders balletjes te gooien. Wilde ze er achteraan gaan rennen :nerves: Gelukkig was ze goed terug te roepen.
Gelukkig dat het qua trauma mee lijkt te vallen voor Patsy. Maar kan me voorstellen dat het voor jou wel ff weer schrikken was..krijg je natuurlijk toch ongewild flashbacks. Gelukkig dat ze direct weer terug kwam!!
Door Kaela
Hey dat is goed nieuws! En gelukkig luisterde ze keurig netjes naar je! Patsy is een topper!
Door Ramses1
Gelukkig! You go patsy;)
Door Fenixjuh
Wow, dat is in elk geval fijn! Hoe is het met haar nierbekkenontsteking? Is ze daar ook weer van opgeknapt? Ik denk het wel?als ze?weer rent :)
Laatst gewijzigd door Fenixjuh op di 14 jan 2014, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Parelridder
;D Nou dat klinkt heerlijk!!!!
En hoewel het je vermoedelijk een hartverzakking bezorgd zal hebben, is er vast niets zo helpend om ook zelf weer relaxed te raken, dan dat Patsy zelf weer onbezorgd rond huppelt, niet in de rats zit over een herhaling.
Door Ulrike
*Dorothea* schreef: ik had zaterdag een lab die tegen m'n voerbuidel stond te springen  :-X
Rot is dat he  :(. Finch moet ik altijd begeleiden in het eerste contact bij andere honden en dan lijn ik hem dus even aan om te voorkomen dat hij er op af rent. Hij zet nog wel eens een grote bek op als bluf om zijn onzekerheid te verbergen. Niet leuk  :P. Maar dus probeer ik hem altijd zo goed mogelijk eerst even te laten snuffelen en af te leiden met wat lekkers en dan gaat het prima. Maar als andere honden zo tegen me op lopen te springen en soms zelfs verstrikt raken in Finch zijn riem, dan is dat netjes gezegd niet handig  :nerves:. Dan kijken mensen ook nog raar als je ze vraagt hun hond even terug te roepen  ::).
Gelukkig, wat een opluchting! Knappe meid hoor  :groupwave2:!
Door *Dorothea*
Ulrike schreef: Rot is dat he  :(. Finch moet ik altijd begeleiden in het eerste contact bij andere honden en dan lijn ik hem dus even aan om te voorkomen dat hij er op af rent. Hij zet nog wel eens een grote bek op als bluf om zijn onzekerheid te verbergen. Niet leuk  :P. Maar dus probeer ik hem altijd zo goed mogelijk eerst even te laten snuffelen en af te leiden met wat lekkers en dan gaat het prima. Maar als andere honden zo tegen me op lopen te springen en soms zelfs verstrikt raken in Finch zijn riem, dan is dat netjes gezegd niet handig  :nerves:. Dan kijken mensen ook nog raar als je ze vraagt hun hond even terug te roepen  ::).

Gelukkig, wat een opluchting! Knappe meid hoor  :groupwave2:!
Het lijkt soms ook wel not done om je hond te belonen met lekkers. Nee dan is het mijn schuld dat ik Fikkie niet meer kwijt raak.
Ik denk neem dan zelf iets mee als ie zo slecht luistert....maar nee da's niet goed hè, ze moeten zo ook (niet) luisteren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door