El_Kato schreef: . Ik nog roepen dat dit niet zo'n fijne begroeting is krijg ik als antwoord: Het is alleen maar onzekerheid, pure onzekerheid! Heb er nog achteraan gebruld dat het dan wel fijn zou zijn als ze daar wat aan ging doen maar het boeide haar weinig.Ik heb alle begrip voor een onzekere hond maar geen begrip dat een andere hond en baas daardoor een trauma moet oplopen.
Ik heb een owcharka die niet uit zich zelf gaat vechten. Maar als een ander t opzoekt dan kan ie t krijgen. Daarmee loop ik dus in aanlijn gebieden. Hij heeft thuis maatjes zat.. en ook al is hij niet degene die begint.. ik wil niet dat hij er gestresst van raakt en die ander raakt er zeer zeker van gewond als hij begint te vechten. Waarom zou ik met hem in een losloop gebied lopen??
Waarom zou ik een andere baas en hond de stress van een vechtpartij aan doen? Ik snap best dat sommige honden en bazen 'er om vragen' omdat ze overal lak aan hebben. Maar daar leen ik mijn hond niet voor. De meeste honden die naar hem toe komen zijn ombenullige pubers.. die ff willen komen rellen Niet handig maar vaak niet zo veel kwaad in t zin.
We lopen al jaren in e aanlijngebieden electronisch aangelijnd want hij gaat niet achter wild aan en komt als een speer. Bij onoverzichtelijke punten mag hij even aan de riem lopen. De stroomband bij hem nog nooit nodig gehad. Hij kan zo lekker spelen en ravotten zonder stress.