Gisteren in Schoorl viel het ineens op dat ze veel dronk, ze ging uit iedere plas drinken terwijl ze dat nooit deed. Thuis gekomen rende ze ook gelijk naar de waterbak om heel lang te drinken. Normaal drinkt ze weinig, dus dat viel wel op. Vanmorgen lag ze naast me te slapen in bed, toen werd het ineens heel warm naast me in bed. Liet ze een enorme plas lopen in haar slaap. Gelijk uit bed en toen zag ik dat ze op nog 3 plaatsen een enorme plas had laten lopen. Buiten een plas opgevangen en naar m'n werk gereden. Haar urine was heel erg waterig en er zat bloed in. Tsja wat kon het zijn? Ze is 6 weken geleden loops geweest, dus een baarmoederontsteking was ook nog een optie. Bloedonderzoek gaf een verhoging van de witte bloedcellen en wat verhoogd ureum. Gelukkig had mijn collega dienst die ook echo's doet. Zij heeft meteen een echo gedaan, baarmoeder was niet afwijkend, maar haar nierbekken was verwijd en ze was tijdens de echo ook gevoelig op haar nieren. Een nierbekkenontsteking dus. Urine staat nu op kweek, in afwachting daarvan alvast antibiotica gestart.
Potverdorie wat houd ik toch veel van dit hondje

, ze was vandaag zo lief. Ze liet zonder protest bloed afnemen en bij de echo bleef ze netjes op haar rug liggen terwijl niemand haar vast had aan de achterkant. Ze heeft mijn collega heel veel kusjes gegeven. Fijn als mensen zo lief zijn voor je hond.