Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door keetje
Wat een rotervaring. Ook voor je vader die Patsy zo aan het verdedigen is geweest. Moet op hem ook een hevige impact gehad hebben.

Om de een of andere reden wordt Luna hier ook steeds gegrepen en/of uitgedaagd. Ik laat haar nu al niet meer los maar ik ben nu zover dat als er een hond op ons afkomt die niet snel genoeg weg gaat ik 1 keer de baas sommeer zijn hond bij zich te halen, doet hij dat niet dan doe ik het. Ik loop met zo'n ballenwerpding, zonder bal trouwens, en daar verdedig ik Luna mee en voorkom dat de andere hond geperforeerd naar huis gaat.
Ik loop aangelijnd in een losloopgebied maar ik wil daar gewoon kunnen lopen. De honden mogen los en moeten niet los. Ik ben nu 2 keer midden in een roedel beland van een hus en ik krijg nog steeds de bibbers als ik daaraan terug denk.

Ik hoop dat jullie er weer bovenop komen wat betreft het vertrouwen in de honden die je tegenkomt!  :bigarmhug:
Door Deesje
shit zeg.... ik weet hoe je je voelt, de onmacht en het verdriet als je ontdekt dat je hond ook nog overal verwond is.. de frustratie dat je zo weinig kunt doen, de woede dat die eigenaar zo'n lapsjwans is.... en uiteindelijk zijn het altijd de mensen die wel hun best doen hun honden netjes bij zich te houden die dan de dupe worden.

heel veel beterschap (voor jullie alledrie)
Door smulpaap
Jee zeg ! Ik kan het me zo goed voorstellen dat je je helemaal bent rot geschrokkken
Met de verwondingen zal het wel weer goedkomen , hopelijk houd Patsy er geen trauma aan over
Door MargaS
Jemig, wat een toestand. Kom je al weer een beetje bij? Arme Patsy.
Tja, wat moet je? Wat kun je beginnen tegen 3 honden? Heb wel eens gehoord dat je de achterpoten moet optillen, maar dan zit je laag met je gezicht, lijkt me niet zonder risico's en bovendien 6 poten tegelijk op gaan tillen is ook een onmogelijke actie.
Spoedig herstel voor jullie alle drie.
Door lightning
Arme patsy :'(

Ook 1 keer mee gemaakt toen lightning nog leefde. na een gehoorzaamheidscursus wilde ik van het veld lopen in ene stormde er 2 boxers op lightning af en die vielen hem aan. dat terwijl honden niet los mochten. eigenaren stonden ook te lachen  en te kijken en ik maar schreeuwen roep die klote hond bij je. lightning krijste ook omdat hij geen kans had zich te verweren en hun al bovenop hem zaten en hij niet meer om kon draaien ik heb ook lopen trappen. na een paar minuten kwam degene die les gaf erop af gerent... Sindsdien moest hij niks meer van boxers weten >:(
Door Hitam
Jeetje, wat een klojo's. Geen wonder dat er zo veel honden bang zijn voor herders. Dat soort mensen verziekt het voor anderen.
Sterkte met de patiënt :-* :-* :-*
Door Kim_S
Sodeju zeg, lees het nu pas, en ik word er acuut ontzettend kwaad van  >:( >:( >:(
Echt, potverdepotver je zou ze toch ik weet niet wat doen die eigenaren? Arme Patsy, en arme jij  :(

Dikke knuffel voor de schrik!  :bigarmhug: :-*
Door dinky89
Ik als niet hondeneigenaar denk dan houdt alle honden aangelijnd, dan kunnen ze ook niet zomaar op elkaar af rennen.
Maarja dat is op papier want er zullen altijd weer idioten zijn die het aan de laars lappen waardoor anderen de dupe worden.

Hoe dan ook enorm naar, helemaal wanneer de mensen die ze uitlaten dan ook nog eens helemaal niets doen en jou/Patsy de schuld geven  :-X
Hopelijk helpt het dat je morgen met een sociale herder gaat lopen die ze (neem ik aan) ook al kent!
Door Nanne91
O echt, wat een idioten heb je toch rondlopen. Vreselijk onverantwoord, niet normaal.
Kan me levendig voorstellen hoe erg jullie geschrokken moeten zijn. Inderdaad fijn dat je niet alleen was. Ik heb vandaag samen met een vriendin en onze twee honden dik 4 uur door de Schoorlse duinen gesjouwd. Blij dat ik ze niet ben tegengekomen. We zijn allebei zo goed als blind en in zo’n situatie niet kunnen zien wat er gebeurt, moet er niet aan denken. Echt vervelend dat jullie wel die pech hadden. Ik hoop dat Patsy snel weer haar normale en vrije gedrag terug zal hebben naar andere honden toe.
Jammer dat we jullie niet tegenkwamen, de blindengeleidehond van mijn vriendin is een erg sociale en fijne duitse herder. Misschien had zij Patsy iets kunnen helpen.
Sterkte met het bijkomen van dit alles.
Door smulpaap
dinky89 schreef: Ik als niet hondeneigenaar denk dan houdt alle honden aangelijnd, dan kunnen ze ook niet zomaar op elkaar af rennen.
Maarja dat is op papier want er zullen altijd weer idioten zijn die het aan de laars lappen waardoor anderen de dupe worden.

Hoe dan ook enorm naar, helemaal wanneer de mensen die ze uitlaten dan ook nog eens helemaal niets doen en jou/Patsy de schuld geven  :-X
Hopelijk helpt het dat je morgen met een sociale herder gaat lopen die ze (neem ik aan) ook al kent!

Vele honden lopen aangelijnd , aan meters rollijn en gaan volledig hun eigen gang . Hier in de buurt loopt een Mechelaar , hij krijgt alle ruimte van de baas aan zijn rollijn
Valt uit etc .... en de baas zegt .... je bent gewaarschuwd he  :-X
Als je mensen daarop aanspreekt krijg je de mededeling .... Vicky is aangelijnd hoor
Door nova
Door,  wat erg  wat jullie is overkomen.

Kan me levendig voorstellen  hoe je jezelf moet gevoeld hebben op dat ogenblik...
Hopelijk houdt je hond, maar ook jijzelf geen  trauma over aan dit bijtincident/voorval..

Dikke knuffels voor jullie.

Ik ga tegenwoordig alle honden uit de weg,  maak een omweg of draai gewoon om.
Ik heb t wel gehad met andere honden en hun bazen.  :-\, een enkeling niet  te na gesproken
Door Jantina
Wat erg en heel herkenbaar. Op mijn kleine Lizzy zijn eens een berg wolfshonden gedoken. Gillen! Door merg en been. Goddank kon ze het riet in duiken en Bas is toen voor haar gaan zitten en ik kon ze toen ook weg schoppen. Baas aan de andere kant vh bos en eenmaal ter plekke gewoon doen of het doodnormaal is. Terwijl jij je hart in je hoofd voelt bonken. Echt, dat is bijna nog het ergste. Als zo'n eigenaar nou een beetje medeleven zou tonen, excuus zou maken dan kalmeer je zelf ook wat sneller. Nu heb je naast je schrik ook nog pure woede! Ik hoop dat je wat hebt kunnen slapen. En hoe is het met Patsy?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door