Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
star schreef: Een hond die je vast heb bij de halsband of nekvel kan jou niet bijten hoor, tenminste ik heb verschillende malen herders uit elkaar gehaald die niet schroomde mensen te bijten en ja ze wilde wel maar ze konden mij niet bijten.
Trekken moet je nooit doen!!!
Vastpakken hond tussen je benen en omhoog halen laat ie echt niet los kun je z'n strot dichtknijpen.

Helaas heb ik inderdaad verschillende incidenten meegemaakt in de loop der jaren.

En de laatste jaren omdat ik zelf met een hond (aangelijnd ) liep die erg hond agressief is en niet los laat.
En zelfs in de wijk waar honden niet los mogen toch honden los liepen en op haar duiken.
Of een aantal bulldogs en een kangal die uit de tuin ontsnapte of de baas de riem maar los liet want de hond was te sterk.
Ik heb reuma handjes zonder kracht dus dat gaat m niet worden  ;)
Ik heb al een aantal keer honden uit bekken van andere moeten halen en tot nu toe altijd zonder gaatjes, blijkbaar doe ik toch iets goed  ;)

Ook al eens een hond van een zwaan geplukt trouwens  :-\
Door *Natasja*
Lizzy schreef: Laten we wel wezen, tegen 3 honden die het op jouw hond hebben gemunt, ga je niet aan 'n nekvelletje staan trekken of een keeltje proberen dicht te knijpen. Dan kun je nog maar 1 ding doen. Redden wat er te redden.

En wij weten allemaal dat dit soort imbecielen met hun honden niet daar moeten lopen. Maar ze lopen er toch. En dat maakt dat jouw hond vogelvrij verklaard is.
Sterker nog, dat soort imbecielen kom je ook gewoon in een woonwijk tegen, met hun loslopende, aanvallende rottweiler. En dan nog ben ik de imbeciel volgens die mevrouw omdat ik mijn hond niet loslaat (waarom? Zodat ze er in blinde paniek vandoor kan gaan om onder een auto te lopen?  :-X) Tegen dit soort mensen kun je gewoon niets verzinnen van "als... dan doe ik...". Je handelt op het moment dat het gebeurt, dat je hond wordt aangevallen. En op dat moment denk je dat je het juiste doet, want het is JOUW hond die daar vol gegrepen wordt, en dan heb je maar 1 doel voor ogen: je hond redden inderdaad.
Door inni
[quote="vanaalst"]

een groep honden, herders of andere rassen moet je zo goed onder controle hebben.... anders id gewoon niet los!
[/quote]

Ik denk dat héél veel baasjes zelf niet weten hoe een hond zich hoort te gedragen wanneer ze los zijn. Ze gaan naar de puppy school en dat is het dan.

Hopelijk zijn Patsy 's wonden snel genezen en heeft ze verder geen extra gevolgen. Kon je haar nu maar gewoon vertellen dat ze dicht bij jou 't veiligst is.
Krabbel achter haar oor en    :bigarmhug: :bigarmhug: voor jullie
Door Lil
[quote="star"]
Een hond die je vast heb bij de halsband of nekvel kan jou niet bijten hoor, tenminste ik heb verschillende malen herders uit elkaar gehaald die niet schroomde mensen te bijten en ja ze wilde wel maar ze konden mij niet bijten.
Trekken moet je nooit doen!!!
Vastpakken hond tussen je benen en omhoog halen laat ie echt niet los kun je z'n strot dichtknijpen.

Helaas heb ik inderdaad verschillende incidenten meegemaakt in de loop der jaren.

En de laatste jaren omdat ik zelf met een hond (aangelijnd ) liep die erg hond agressief is en niet los laat.
En zelfs in de wijk waar honden niet los mogen toch honden los liepen en op haar duiken.
Of een aantal bulldogs en een kangal die uit de tuin ontsnapte of de baas de riem maar los liet want de hond was te sterk.
[/quote]

Muilkorf!

Weet je honden moeten luisteren ben ik het voor 10.000% mee eens. ik heb een hond met GG-3 maar zelfs die hond kan toevallig 1 keer per jaar niet luisteren. Dus mijn hond die toevallig 2 keer lelijk heeft gedaan (kent geen andere honden) draagt in een gebied waar ik veel honden kan tegen komen een muilkorf, heel simpel. Hij heeft nog nooit gebeten, wel 2 keer in de lucht van zich af gehapt.
Door star
[quote="Lizzy"]
Laten we wel wezen, tegen 3 honden die het op jouw hond hebben gemunt, ga je niet aan 'n nekvelletje staan trekken of een keeltje proberen dicht te knijpen. Dan kun je nog maar 1 ding doen. Redden wat er te redden.

En wij weten allemaal dat dit soort imbecielen met hun honden niet daar moeten lopen. Maar ze lopen er toch. En dat maakt dat jouw hond vogelvrij verklaard is.
[/quote]

Ja hoor, vaak is een de aanstichter en de rest "doet maar gewoon mee" de gene die jouw hond echt vast heeft en evt gaat schudden (bij wat hap, hap, hap is een brul genoeg) daar richt je je op en de rest druipt vanzelf af.
Probleem blijft we als jouw hond dan weer uit paniek weg rent gaan ze er weer achteraan.
Ik zou dus nooit een hond los laten lopen die op de loop kan gaan, alleen al voor de hond zelf.
Daarbij iedere keer dat je hond weg kan rennen word het gedrag alleen maar sterker.
Bj mij zou ze pas weer los komen als ze niet meer weg zou rennen voor andere honden.
Door *Dorothea*
[quote="star"]
Ja hoor, vaak is een de aanstichter en de rest "doet maar gewoon mee" de gene die jouw hond echt vast heeft en evt gaat schudden (bij wat hap, hap, hap is een brul genoeg) daar richt je je op en de rest druipt vanzelf af.
Probleem blijft we als jouw hond dan weer uit paniek weg rent gaan ze er weer achteraan.
Ik zou dus nooit een hond los laten lopen die op de loop kan gaan, alleen al voor de hond zelf.
Daarbij iedere keer dat je hond weg kan rennen word het gedrag alleen maar sterker.
Bj mij zou ze pas weer los komen als ze niet meer weg zou rennen voor andere honden.
[/quote]

eh dus ik moet Patsy maar aan de lijn houden?  :-X
Door *Natasja*
[quote="star"]
[/quote]

Dus omdat een ander zijn hond(en) niet onder controle heeft, mag Dorothea haar hond niet meer los laten lopen? En ik trouwens ook niet, want ook mijn hond gaat, hoe sociaal ze ook is en hoe goed ze de hondentaal ook spreekt, wel eens op de loop als een hond te wild of te opdringerig is. Dat zou een mooie boel worden zeg...
Door star
[quote="Lil"]
Muilkorf!

Weet je honden moeten luisteren ben ik het voor 10.000% mee eens. ik heb een hond met GG-3 maar zelfs die hond kan toevallig 1 keer per jaar niet luisteren. Dus mijn hond die toevallig 2 keer lelijk heeft gedaan (kent geen andere honden) draagt in een gebied waar ik veel honden kan tegen komen een muilkorf, heel simpel. Hij heeft nog nooit gebeten, wel 2 keer in de lucht van zich af gehapt.
[/quote]

Deze hond heeft alleen gaten gemaakt bij mijn eigen honden in huis en tuin en toen zei (aangelijnd ) in de woonwijk door honden 3x zo zwaar als zei werd gegrepen. Verder heeft deze hond o.a GG2 waar ze toen 3min uit zicht tussen vreemde honden moest liggen.
Ik gaan geen hond muilkorven die niet uit zichzelf naar honden toe gaat, of maar uitvalt en die met zulke leuke buurhonden makkelijk doodgebeten kan worden omdat ze zich niet kan verdedigen.
Verder kan ik haar met haar 30kg makkelijk omhoog heisen en heeft ze in 6 jaar tijd nog nooit schade gemaakt bij een hond die gewoon kwam buurten.
Door *Dorothea*
[quote="*Natasja*"]
Dus omdat een ander zijn hond(en) niet onder controle heeft, mag Dorothea haar hond niet meer los laten lopen? En ik trouwens ook niet, want ook mijn hond gaat, hoe sociaal ze ook is en hoe goed ze de hondentaal ook spreekt, wel eens op de loop als een hond te wild of te opdringerig is. Dat zou een mooie boel worden zeg...
[/quote]

Ja en als je ze aan de lijn hebt, is het ook weer niet goed.
Indy werd in het amsterdamse bos een keer aangevallen door 3 reuen van een uitlaatdienst. Die reu stond in het water, zag Indy, rende op hem af en dook er bovenop, met nog 2 volgers er achteraan. Nee zeg dat was m'n eigen schuld, ik had erom gevraagd omdat ik hem aan de lijn had.
Door K&D
:o :o ... en helaas weet ik precies hoe je je voelt... :-\
Dubhe is jaren geleden ook gegrepen door een herder, met schudden en al.
Ik hoor haar nog gillen... :-X
Beterschap voor jullie.
Door star
*Natasja* schreef: Dus omdat een ander zijn hond(en) niet onder controle heeft, mag Dorothea haar hond niet meer los laten lopen? En ik trouwens ook niet, want ook mijn hond gaat, hoe sociaal ze ook is en hoe goed ze de hondentaal ook spreekt, wel eens op de loop als een hond te wild of te opdringerig is. Dat zou een mooie boel worden zeg...

Dat ze ik niet, ik zeg wat IK zou doen om mijn hond te beschermen!
En natuurlijk is het omgekeerde wereld maar ik leer het mijn pups wel aan waardoor ik voorkom dat ze opgejaagd worden en erger.
Helaas zal het zo blijven dat mensen met hun hap grage hond lekker los in een losloopgebied gaat lopen, dan voorkom ik het liever dan mijn hond uit de kaken van een andere te halen.
Door Lil
star schreef: Deze hond heeft alleen gaten gemaakt bij mijn eigen honden in huis en tuin en toen zei (aangelijnd ) in de woonwijk door honden 3x zo zwaar als zei werd gegrepen. Verder heeft deze hond o.a GG2 waar ze toen 3min uit zicht tussen vreemde honden moest liggen.
Ik gaan geen hond muilkorven die niet uit zichzelf naar honden toe gaat, of maar uitvalt en die met zulke leuke buurhonden makkelijk doodgebeten kan worden omdat ze zich niet kan verdedigen.
Verder kan ik haar met haar 30kg makkelijk omhoog heisen en heeft ze in 6 jaar tijd nog nooit schade gemaakt bij een hond die gewoon kwam buurten.
Dat is iets anders dan je net schreef. Daar schreef je dat je hond niet meer los laat en op andere honden agressief is.
Dat een hond die andere hond zich  moet kunnen verdedigen ben ik het niet mee eens, maar goed dat zijn andere discussies.

Nou een hond aanlijnen omdat hij wegrent indien hij belaagd wordt, vind ik ook niet denderend. De honden die belagen moeten aan de lijn, toch niet de honden die niets doen. Weet je mijn hond is de eerste 3 keer gebeten omdat hij AAN DE LIJN ZAT! Heeeeeeel fijn.  :-X :-X :-X Mensen die roepen lijn je hond aan die van mij bijt. 1 keer brak de lijn, 1 keer had de baas de hond al vast, maar rukte die zich los en 1 keer luisterde die aanvallende hond niet. Ja, de mijne onmiddellijk en die zat dus vast. Kun je wel de lijn loslaten, maar toen was het al gebeurd. De overige 2 keer was omdat hij wegrende. Eh ja, weet je als je hond wegrent is het niet goed, als je hond staan blijft is het niet goed. De andere moet aan de lijn zijn.  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door