Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Doezengek
Wat is eigenlijk jullie hoofdmotivatie om mee te doen? Val je er echt veel van af en voelt je lijf zich ook " gezonder" ? Ik heb nl reuma en wil het eventueel mee doen om alle afvalstoffen rond mijn gewrichten kwijt te raken. Als ik de website lees hebben mensen na de detox bijna geen last meer van pijnlijke gewrichten. Maar is dat ook zo? Iemand ervaring daarmee?

En hoe ga je daarna verder? Je gaat weer normaal eten en pas je daar een sapje per dag in?
Pfffff veel vragen maar ik hoop op goede ervaringen etc. Misschien dat ik dan vandaag toch maar tot de grote aanschaf van een sapcentrifuge overga......
Door EllenL
Mijn ervaring is dat ik me vorig jaar liet overhalen dankzij het enthousiasme van Hanna en voor die tijd zo veel last had van chronische vermoeidheidsklachten dat ik niet kon werken en daarna afgelopen jaar toch heel vaak ruim 30 uur per week heb kunnen maken :)

We hebben vorig jaar het 14 dagen plan er achter aan geplakt en daarbij ontbijt je ook nog steeds elke dag met sap en dat blijft, bij mij in ieder geval, redelijk hangen, ik ontbijt meestal met een sapje (laatste weken even wat minder met kerst en oud en nieuw bij mijn ouders enzo) en soms neem ik ook een sapje als lunch. Na een detox voel je je inderdaad echt veel beter!

Iemand trouwens zin om voor de WBJD een 3 daagste detox er voor te plakken??
Door Kaio
Ten eerste ja je valt af, hoofdzakelijk ook natuurlijk, maar dat is wel motiverend om nog meer gewicht kwijt te raken, een soort turbostart, of boost.
Het andere is eigenlijk veel belangrijker, en dat is hoe je je voelt. Zeker zo na de feestdagen blijf je neiging hebben tot snaaien van snacks en zoetigheid, en gewoon te veel eten. Zo'n weekje zet je weer met beide benen op de grond, omdat je je best goed voelt na die week!
Wat het bij mij ook heeft gedaan ( dankjewel Hanna!!!!!!!) is dat mijn Pds dit wel prettig vind. Ik sap dus zowat iedere dag nog steeds, ontbijt en lunch en 's avonds graanvrij. Dat regiem houd ik sowieso 80% van de tijd aan. Ik ben van echt dagelijks buikbijn, opgeblazen ed naar een paar keer per maand gegaan! Moet er wel bij zeggen dat ik tevens veel ben gaan sporten, welke ik ook tegen mijn vermoeidheid nodig heb.
Voorheen had ik ook vaak pijn in mijn gewrichten, al 's morgens als ik wakker werd ( geen reuma maar wel echt auw), en echt doodop. Dat hebt ik nu dus minder, te danken aan sappen EN aan het sporten.
Dus denk dat het het proberen wel waard zal zijn.
Door Doezengek
Fijn om jullie reacties te lezen. Zoals ik al aangaf is mijn belangrijkste reden mijn reumaklachten en vermoeidheidsklachten die samenhangen met de reuma. Als ik daarnaast ook nog die paar kg kwijtraak die het afgelopen jaar er toch stiekem bij zijn gekomen is dat mooi meegenomen uiteraard.

Nu de vraag wat is een goede juicer voor een acceptabele prijs. Had zelf de philips HR 1861/20 in gedachte.....die valt nog wel binnen mijn budget.
Door Kaio
Precies die heb ik ook.
Wordt al een jaar intensief gebruikt.
Wel als tip van hier ergens in een sap topic en geldt ook voor de andere philips, is om af en toe wat olijfolie onder de zeef te doen, dan klikt ie makkelijker los.
Ik wil nog wel een keer een uit  de avance serie, (zeef zou makkelijker schoonmaken zijn, al is deze nou ook geen ramp), maar dan graag die met extracituspers opzet stuk.
Door EllenL
Ik zou er in ieder geval eentje nemen met grote vultrechter, dat scheelt zooo veel qua werk en snijden! Dus wat dat betreft is die volgens mij prima. De nieuwere zijn net wat makkelijker schoon te maken, maar bij deze kan je in de pulpbak een composteerbaar zakje doen zodat je die niet schoon hoeft te maken elke keer en dat kan bij die nieuwere weer niet ;)

En die kilootjes gaan er ook wel af, maar dat is voor mij ook bijzaak :) Wel een leuke bijzaak waar mijn familie heul jaloers op is, haha
Door hannabelgje
Ik ben begonnen met het boek via Deesje hungry for change. Ook de film gekeken en dat gaf toch wel de aanzet. Me gaan verdiepen in Jason Vale en van het 1 kwam het ander. Oproepje hier gedaan voor de biggest juice detox 2013 en gewoon begonnen. Ik voelde me zo ontzettend goed daarna, on top of the world.  :biggrin2:
Na de decembermaand is alles weer versloft hier.
Ik moet het echt weer op gaan pakken en mijn streven gaat zijn om te proberen of ik 30 dagen kan sappen. Dus ja hoor ik wil best het weekend ervoor al beginnen met de driedaagse. En erna wil ik de zevendaagse er nog aan gaan plakken.  :biggrin2:
Qua juicer ging ik zeker weten voor de philips advance serie, puur vanwege het gemak met schoonmaken, bij de mediamarkt heb ik er eentje van de advance serie gezien onder de 100 euro.
PHILIPS HR1855/00 Viva Collection Sapcentrifuge Zwart
PHILIPS HR1863 deze net iets over de 100 euro.

Als er iets is wat succes in de weg staat is het het te lang bezig zijn met schoonmaken van de machine.
Door Kim_S
Ik zou ook wel mee willen doen, heb zelfs een sapcentrifuge (al heul lang, met veul stof  ::)).
Hele grote "maar" bij mij is dat ik op het moment echt zo goed als niks aan boodschappen uit kan geven  :-\
Zijn het allemaal dure ingredienten die er in moeten? Of valt het wel mee?

Qua afkicken van suiker, en qua vermoeidheid kan ik wel een detox gebruiken als ik het hier zo lees.

Hanna ik pb je mijn mail adres even, wil je mij dan ook het bestandje sturen?
Door Doezengek
Heb toch vandaag een juicer gekocht dus laat maar komen die detox  :biggrin2:
Alleen nog een vraagje. Maken jullie 's morgens gelijk jullie sapjes voor de hele dag of maken jullie die per keer? En zijn die hoeveelheden die in het plan worden aangegeven dan de hoeveelheden voor 1 sapje?
Door Doezengek
hannabelgje schreef: Welke manier van zweten gaan jullie toepassen? Ik zoek nog inspiratie :-\
Heb nog helemaal geen idee hoe ik het allemaal moet inplannen. Mijn dag begint nl altijd al om 6 uur 's morgens. En ik moet ook gewoon werken maar gelukkig hebben we een koelkast op het werk waar ik mijn sapjes in kan bewaren......voor de rest heb ik echt nog geen idee :o
Door EllenL
Zweten denk ik nog niet over na, heb nog niet genoeg geld over om een trampoline te kopen vind ik, lol, dan maar niet zweten en gewoon wat fanatieker met Angel wandelen...

Maar is er naast mij nog iemand anders die al 3 dagen eerder wil beginnen met de 3 daagse? Ik heb de dinsdag van de detox een klant en dat heb ik liever niet op dag 2 namelijk, want ik weet hoe ik me dan voel, helemaal als je bedenkt hoeveel slechte dingen ik de laatste tijd gegeten heb...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door