Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
Lizzy schreef: Holypenoly!

Met de kerst werd ik weer eens flink door mijn mams verwend, ik kreeg een vlop met geld. En ik dacht "laat ik nou eens heel luxe doen en een blender kopen". Want 's morgens soep eten, dat gaat 'm hier echt niet worden :-X. Ohw, wat is dat goor.....

Dus, gisteren naar de Mediamarkt, blender gekocht. Vanmorgen eerst een witlof smoothie voor de hondjes gemaakt (witlof, knoflook, geitenyoghurt). Daarna eentje voor mezelf.

OMG! Dit is lekkerrrrrrrrr :dribble: :dribble: :dribble:! Ik had er diepvries blauwe bessen in gedaan, een appel, sinaasappelsap, wat yoghurt, rauwe cacao, gember, chilipeper, kokosolie, handje walnoten. Ik kan de rest van de dag dus eigenlijk wel op smoothies leven.... Dit is echt te lekker.....

Hebben jullie dat nou ook? Is het raar, om 3 keer per dag smoothies te eten en verder niks? Is dit blijvend? Of gaat dit vanzelf wel over, krijg je er op een gegeven moment vanzelf genoeg van?
Bij mij ging het vanzelf over, dat drie keer per dag de blender in duiken, maar ik ben daarvoor in de plaats een heleboel ander rauw voer gaan maken (en eten).

Veel plezier met je nieuwe speeltje! Welk merk heb je gescoord?
Door Lizzy
Nynke schreef: op de rauwe cocoa na lijkt het me wel lekker :P  maar ik vrees dat het een dure grap is :-\ :-\
Ja, dat is het ook maar je hebt er maar weinig van nodig. Ik doe echt al heel lang met deze pot. Kokosolie, ook zo lekker goedkoop :-X
Door Lizzy
Anne in Duitsland schreef: Bij mij ging het vanzelf over, dat drie keer per dag de blender in duiken, maar ik ben daarvoor in de plaats een heleboel ander rauw voer gaan maken (en eten).

Veel plezier met je nieuwe speeltje! Welk merk heb je gescoord?
Oh, gelukkig :biggrin2:. Nou, wie weet krijg ik zo wel weer mijn gezonde eetpatroon op de rit (die ben ik tijdens het nestje van Bisq echt pikaal kwijtgeraakt en niet meer terug gekregen. En nou begin ik dus weer aan te komen en daar pul ik van).

Een Pielips. Ik hoop dat ie net zo degelijk is als dat ie eruit ziet. En niet in dezelfde categorie past als die verrekte Senseo apparaten van hen :-X
Door Ulrike
De fruit met yoghurt smoothies zijn echt lekker  :dribble:!! Vorig jaar ben ik met goede moed begonnen met groene smoothies en dat lukt me toch niet zo  :(, ik moet om te beginnen maar eens een ondoorzichtige beker kopen  ::).
Door hannabelgje
Ik ben er nu even uit, maar vanaf maandag gaan we hier ook weer aan de smoothies en sapjes.
Mijn favoriete recept met yoghurt is:
sap van kwart ananas
sap van 2 appels
halve banaan
200 ml yoghurt
halve theelepel spirulina

Die vind ik echt heel erg lekker.

Mijn groene smoothes gaan in ondoorzichtige sigg flessen, die zijn niet goedkoop, maar het sap blijft er heel erg lang vers in. En je krijgt geen iew wat zit jij nu weer te drinken commentaar  :biggrin2:
Door Fido
3x per dag slijt er op den duur uit maar zeer regelmatig, bijna iedere dag, gebruik ik de blender. Dan niet alleen voor smoothies je kan er namelijk ook heel snel Guacamole in maken of hete verse tomaten saus/dip.

De sapcentrifuge van Philips is bij ons in een jaar tijd versleten. Maar die slijtvast intensief proef zijn, zijn niet te betalen  :-X dus ik denk er toch maar aan om een nieuwe Philips te kopen.
Waarom een sapcentrifuge en niet alles in de snelheidsblender? Omdat ik niet altijd trek heb in een dikke "drab" in mijn mond en ik de ananassen met binnenkern wil verwerken (daar zitten de goede stoffen in) en ik dan dat sap als basissap gebruik in de blender zodat er een mooi compromis is tussen vloeibaar en drab.
Door Jantina
Ik ontbijt met een smoothie en voel me daar 10x beter bij dan met brood oid. En het helpt enorm bij het kwijtraken van de zwangerschapskilo's.
Die van mij zijn niet heel ingewikkeld hoor en best voedzaam, omdat ik wel echt brandstof nodig heb 's ochtends. Ik doe er nooit zuivel in trouwens.
Ik gebruik altijd een rijpe banaan en 3 of 4 mandarijnen/ 1 of 2 sinaasappels (maar net wat er is en hoeveel sap/vruchtvlees ze in zich hebben), dan een wisselend stuk fruit zoals een kiwi, peer, flinke hand blauwe bessen enz. En altijd een hand biologische havermoutvlokken. Ik heb geen blender maar pureer met de staafmixer.
Ik heb hiermee echt tot de lunch geen trek meer!
Door Lil
Helaas, mijn smoothies leken heel erg op het hondenvoer, vond het vreselijk vies van smaak. Mag maar 1 stuks fruit per dag anders schommelt mijn bloedsuiker te veel. Die van jou klinkt trouwens wel erg lekker ;)
Door Hanny
Van Jeroen en Joke heb ik hun blender gekregen, een heel eenvoudige.
Vanwege ons "low budget" maak ik heel simpele smoothies, handje groen en twee stuks fruit, beetje olie.
Deze zomer heb ik, zoals Tom zegt, onze hele moestuin leeggegeten, in combinatie met zomer fruit, nu groen uit de winkel en een appel en peer.
Daar is niet veel lekkers aan, maar ik kan goed drinken, dus het gaat naar binnen. Ik maak het als lunch.
Een eenvoudig ontbijt, niet al te overdadige avondmaaltijd en mooi gewicht kwijt raken. Dat gaat hier goed en daar ben ik blij mee.
Al 14 kilo eraf, nog drie te gaan en dat gaat zeker weten wel goed komen.
Ik denk maar zo, dat je van hele lekkere smoothies ook wel genoeg zult krijgen, beetje afwisselen lijkt me niet verkeerd.
Ik doe dat niet, maar ben niet zo moeilijk.
Je had toch een verwarmend ontbijt nodig, is een smoothie dat?
Eet, of drink smakelijk.

Hanny
Door Angelique
*Dorothea* schreef: mijn goedkope hokkiepokkie blender doet het al 8 jaar  :biggrin2:
maar die wordt dan ook alleen voor de honden gebruikt
Hier idem en dan wordt die best intensief gebruikt. €15,- was het kreng ooit, maar kapot gaan ho maar.
Door Esther Q
Jaaaa, heerlijk die smoothies!!! Ik ben er ook zo verliefd op :biggrin2: Nu is het niet genoeg trouwens voor me, ik heb in de winter wel zwaardere kost nodig. Maar zolang het goed voelt gewoon doen zou ik zo zeggen. Als je lichaam iets gaat missen merk je dat vanzelf wel.
Door Lizzy
Smoothie nummer twee naar binnen. Amandel/hazelnotenmelk (zonder suiker), een banaan, para-noten, blauwe bessen en gember :dribble: :drible:. Ik lust nog wel een liter!
Door Kaio
MarijeEnBoomer schreef: Je bent gek jij!!
Wie mixt er nou groente en fruit....
Nou ik bijv.  >:( zegt genoeg zeker ? :P

Maar euh ligt eraan hoe lekker je het vindt, hoe vaak je het gaat gebruiken.
Sap en blender hier bijna dagelijks al een jaar lang. En goh soms heb ik ook wel eens zin in iets anders, brood of zo en dan doe ik dat wel eens hoor  ;)
Veel plezier met je blender!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door