Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Mijn complimenten..Ik heb tijdje met handmolen gemalen..Half bevroren en met zijn tweeën...Eentje met 2 handen draaien en andere vlees in molen doen..Dan vond ik het nog te doen om nodige kilo's te malen. Want met 5 katten gaat er hier nodige doorheen per dag.
Hier ook 5 katten, maar malen doe ik in mijn eentje :)
Vandaag hebben ze platgeslagen haaspoten gegeten. Ik merk dat ze het nu beter eten dan de vorige keer dat ik het aanbood.
Nu zijn ze toch al wat aan de smaak gewend geraakt doordat ik het eerst gemaald en gemixt heb laten eten. Weer wat gewonnen  :D ;D :P :biggrin2: !!!

(bewerkt : oh ja, ik moest het wel in kleine stukjes knippen, en bij sommige insmeren met wat mousse, maar we gaan vooruit!)
Wat een organisatie...hier blijft de tafel goed staan gelukkig..
Doe  voor de zekerheid ook wat kranten om de rand van de tafel heen...kun je de molen goed vast zetten.
Vriendlief helpt meestal mee.....sinds hier gebarft en gejaagd word hij ie namelijk bedacht dat hij eigenlijk slager had willen worden  ;)

En nu ga ik mn molen ook weer voor de dag halen voor een nieuwe lading barf...
Berna schreef: Wat een organisatie...hier blijft de tafel goed staan gelukkig..
Doe voor de zekerheid ook wat kranten om de rand van de tafel heen...kun je de molen goed vast zetten.
Vriendlief helpt meestal mee.....sinds hier gebarft en gejaagd word hij ie namelijk bedacht dat hij eigenlijk slager had willen worden ;)
te gek.....mijne tilt t alleen naar de schuur....waar ik ook al heel blij mee ben.... :biggrin2:
Wow, respect. Wat een werk! Maar mooi resultaat dus.

Ik heb ooit een handmolen gehad en was al veel eerder gesloopt met de blaren op mijn handen... pffff, wat een klus! Dat vastlopen ook en het roesten tussentijds....

Daarom heb ik een elektrische gekocht, maar die heb ik nog nauwelijks gebruikt eerlijk gezegd, die was alleen voor het malen van de allereerste puppenmaaltijden. Ik ga hem nu onder het stof vandaan halen om voor 1 van mijn katten bot te malen. Hopelijk gaat dat erin.
[quote="koekje"]
We zitten in de kattenafdeling.
[/quote]

Klopt het is voor mijn katten. Omdat ze naast deze zelfgemalen kvv ook Barf krijgen hoef ik gelukkig niet elke week zo'n portie te malen.
Het is inderdaad erg zwaar werk, maar het resultaat is nu wel dat ze meer barf-producten accepteren.
Dit zelf malen heeft hen dus geholpen met de acceptatie van de verschillende smaken welke er in vermalen zitten.
Erg positief dus. De zelfgemalen kvv vinden ze veel lekkerder dan elke andere smaak van de kant en klaar versies die ik maar kon vinden.
Katten blij en ik blij  :)

Ik maal voorlopig nog even met de hand verder. Ben me ondertussen wel aan het oriënteren voor een elektrische molen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door