Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sylvia
An schreef: hmmmz daar gaat mijn theorie ;D ok dan weet ik officieel niet hoe het komt ;D
Nou ik vond jouw theorie ook heel logisch tot ik ineens aan die chihuahua dacht ;D
Door Sylvi@
Nou ben ik eindelijk zo ver dat ze overgaat op vers, eet ze 1 maaltijd en daarna niets meer :'( :'(

Ik snap het niet, tot voor een half jaar terug ongeveer at ze in het weekend altijd kvv en nu ineens niets meer.

Enige wat ik me kan bedenken is dat het vers wat ranzig is geworden doordat het te lang heeft gestaan (+ dat we vloerverwarming hebben) en dat ze er daardoor 'vies' van in geworden :-\
Misschien gaat dit wel te vergedacht en denkt een kat niet zo maar ik heb er geen verklaring voor, heb ook al een andere zak carnibest opengemaakt maar dat veranderd niets :'(

Nou uit wanhoop er maar blikvoer doorgedaan nadat ze toch een dag (bijna) niets had gegeten en nu heeft ze het wel gegeten :o
Hoop toch echt dat ze weer normaal haar kvv gaat eten.
Door Mischa
Hier eten twee katten samen tegen de 200 gram Carnibest per dag, soms laten ze ook nog wat staan. Menno woog ruim 6 kg en was volgens de dierenarts iets te zwaar. Na een paar weken Carnibest is daar geen verandering in gekomen. Gijs was met - nog steeds - ruim 4 kg volgens de dierenarts licht onder gewicht. Na een paar weken Carnibest is hij paar ons - schat ik - aangekomen. Ze eten dus helemaal niet zo veel, maar zien er weldoorvoed uit. Ik denk dat veel te maken heeft met leeftijd (11jr en ca. 14jr) en het feit dat ze maar over 60m2 huis en 5m2 balkon kunnen beschikken. Toen Menno nog toegang had tot tuinen at hij veel meer. Twee of drie keer per dag probeer ik de heren met een spelletje in beweging te krijgen. Dat duurt dan per keer zo'n 5-10 minuten.

Meer algemeen: hoe kleiner een dier is hoe groter het verlies aan lichaamswarmte. Heeft ermee te maken dat het oppervlak van de huid - waardoor het lichaam afkoeld - groter is in verhouding met de lichaamsmassa dan bij grote dieren. Grote dieren hebben juist veel meer moeite om niet oververhit te raken. Hoe kleiner je bent, des te meer voedsel je in verhouding dus nodig hebt om op temperatuur te blijven. Tenminste zo heb ik het altijd begrepen, maar ik heb er niet in doorgeleerd dus pin me er niet op vast :-X

Groetjes Mischa
Door geer
Hier eten ze doorgaans met z'n tweetjes 250 gram CB per dag. Soms sla ik een maaltijd over en krijgen ze dus minder per dag, soms voer ik twee keer per dag en som s 1 keer veel. En soms vervang ik een maaltijd door een blikje Snoezepoes....
Door Supermax
Hier krijgen de poezen ong. 1/3 van een kilo CB per dag en ze zijn met zijn drieen (2 poezen van bijna 2 en 1 kat van 15 en een half), alledrie zijn ze ook geholpen. En ze zien er gewoon fantastisch uit:).
Ze krijgen ook gewoon naar behoefte, 's ochtends worden de bakjes volgedaan en als ik dan op een gegeven moment zie dat ze leeg zijn krijgen ze weer, gemiddeld krijgen ze drie keer per dag eten.
O ja, de jonge poezen hadden alletwee last van hun urinewegen voordat ze op de CB gingen (kregen dus dure brok en pillen) en sinds ze op de CB zitten hebben ze nergens meer last van ;D.
Groetjes,
Mieke
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door