Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Ik ben blij dat FIP onwaarschijnlijk is geworden! Wat er nu gedacht wordt klinkt ook niet best, maar niet zo definitief als FIP. En een beetje goed nieuws is ook goed nieuws. Arie zelf geeft ook niet op!

Wat betreft het eten... 

Met welk blikvoer dan ook, ook de betere, moet je toch nog altijd behoorlijk wat geven om aan een kat z'n dagelijkse behoefte te voldoen. Hij eet geen barf/kvv meer, zei je, ook niet wat kvv door het blikvoer? Al is het maar een beetje, hij krijgt dan toch een beetje extra met een grotere voedingswaarde binnen.
lightning schreef: Waarom doe je die sneltest niet zo kan pancreatitis uitsluiten weet je binnen 10 minuten...
Klopt, maar het veranderd niks aan de al ingezette behandeling is ons verteld. En dan plaag je Arie alleen maar om je eigen onzekerheid een stukje weg te nemen. Want al is die test negatief, dan zit je nog met de andere twee of zie ik dat verkeerd?
hannabelgje schreef: Hier qua eten geef ik in zo'n geval astronauten voeding van bij de dierenarts. Hoog calorisch en ze hoeven er dus naar heel weinig van te eten.
Maar dat mag ie dus niet omdat daar veel vet in zit en zijn lever dat niet kan verwerken.
Ik snap trouwens niet dat hij totaal weigert iets van KVV of barf,te,eten. Zelfs babyratjes en kuikens, waar hij normaal helemaal,van uit zijn dak,gaat moet hij niks van hebben.
Als hij toch af blijft vallen dan ga ik 100% spiervlees fijnmalen en dat mengen met viyo en hem dat met een spuitje bijvoeren. Ik weet het anders ook niet.
Dat leverdieet van Billinghurst klinkt allemaal,geweldig, maar daar gaat Arie geen hap van eten.
Bij pancreatitis worden ze opgenomen en krijgen ze vocht en pijnstilling. Ik weet niet of jou behandeling dan niet veranderd. Je hebt wel 1zorg minder. Je kan dan 1 ding uitsluiten. Qua mijn fip ervaring wilde die van mij ook geen kvv dus vlees meer, ook geen brokken. Die wilde alleen natvoer uit blik.
In natvoer zit onzettend veel vocht.  Hij moet er gewoon dubbel zoveel van eten als vroeger van kvv om dezelfde energie binnen te krijgen. 
Is het geen idee om helft op helft natvoer en brok te geven?  Als hij beide even graag lust, tenminste, anders werkt dat voor geen meter natuurlijk.
Maar als je de helft brok geeft en de helft natvoer krijgt hij netto gewoon dezelfde vochtinhoud binnen als op vers.  Je kan eventueel ietsje meer natvoer geven, want voldoende vocht is altijd aan te raden bij een zieke kat.  Brokken kunnen gewoon helpen om hem iets meer calorien te laten opnemen omdat hij van dat natvoer al snel een volle maag heeft terwijl hij voornamelijk vocht opgenomen heeft en weinig echte voeding.  Ze bevatten ook minder vet dan natvoer.
Als brok kan je dan ook Acana en Orijen geven, beter dan RC of dergelijke.

Een tip waar ik wel zeker niet overheen zou lezen, is die van kvv te mengen onder zijn natvoer.  Al is het maar een klein beetje, alles is meegenomen.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op vr 06 dec 2013, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
lightning schreef: Bij pancreatitis worden ze opgenomen en krijgen ze vocht en pijnstilling. Ik weet niet of jou behandeling dan niet veranderd.
Hij krijgt pijnstilling (morfine spuitjes) en hij drinkt goed (niet overmatig veel, bij pancreatitis ben ik zelf altijd bedacht op suikerziekte) en hij eet afwisselend applaws/acana blik. Brok heeft hij in zijn hele leven nooit gegeten, maar per toeval ontdekte de dierenarts dat hij gek is op rc obesitas . Niet echt ideaal mbt calorieën, maar wel mbt eiwit en vezels. Dat laatste dan weer om verstopping door de morfine te voorkomen.
Dus zolang we zelf voor hem kunnen zorgen op een verantwoorde manier, blijft hij lekker thuis. De andere poezen zijn ook super lief voor hem. Ze verzorgen hem nu van top tot teen, en er is er altijd wel een die over Arie waakt als hij slaapt ;-)
Even een korte update,
Sinds vannacht hebben we heeeeeeeeeeel,voorzichtig het idee dat hij wat beter is.
Hij komt uit zichzelf weer bij de andere poezen liggen. Vanmorgen heeft hij zowaar aan een muis gelikt, hij heeft heel eventjes een beetje gespeeld met de andere poezen en huj heeft (niet goed voor zijn lever, maar hij moest gewoon kalorieen binnen krijgen en de bestelling bij m#tpe#s die gisteren zou binnenkomen (alle hulp is welkom, dus ook de dieetvoedingen etc) is er nog steeds niet. Dat wordt straks dus een ritje en zoektocht naar geschiktE,voeding. Maar hij heeft dus een heel,blikje applaws tonijn op, met een hand vol,dierenartsbrokken als dessert.
En dit keer ging hij niet meteen weer naar,boven maar zijn mand, maar heeft zeker een uur relaxed liggen kijken wat er allemaal gebeurde.
En hij heeft een beetje "gebarft" d.w.z. Dat hij een paar rauwe stukjes kip heeft gegeten.
We zijn er nog lang niet, maar dit wilde ik toch met jullie delen
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door