Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door *Marga*
vandaag een van de ing of ik even op die link wil klikken of het nog klopt van mijn saldo, ja hoor ik kijk wel maar dan via de site zelf :)
Door pike
koekje schreef: Er zijn serieus nog steeds mensen in 2013 die, als ze een mailtje naar meerdere mensen willen sturen, deze dan allemaal gaan cc'en ipv bcc'en.
Ouwe mensen sturen elkaar graag 'grappige' plaatjes en verhaaltjes (ik vind er geen hol aan, maar krijg ook wel eens troep van moeders).
Maar hoe kan je nou verwachten dat die mensen het verschil weten? Als ze al weten dat er twee methodes zijn.
Door pike
koekje schreef: Dan sturen ze maar een postduif.
Ja maar je snapt hem dan niet. Die mensen zijn zich gewoon van geen kwaad bewust. In plaats van hen op de zwarte lijst te zeten kan je ze misschien beter uitleggen waar ze mee bezig zijn. Oké, oké, waarschijnlijk is dat zonde van je tijd want ze snappen toch niet waar je het over hebt.
Door Ronald
Ik heb het verhaal CC en BCC al meerdere keren uitgelegd aan meerdere mensen. Ik ben er mee gekapt.
Als iemand mij opneemt in zo'n trits van mailtjes die vooral naar iedereen moeten worden doorgestuurd, krijgt diegene van mij nog één mailtje: "Bedankt, maar geen interesse". En zijn of haar emailadres krijgt bij mij een vinkje.
Als het dan nog niet ophoudt, krijg diegene van mij een vermelding in mijn spamfilter.
Door keetje
Wil je het nog 1 keer voor mij uitleggen? In Jip&Janneke taal. Ik ben nog steeds knap digibetisch. :( Dan maak ik tenminste in de toekomst die fout niet.  :)
Door Ronald
[quote="keetje"]
Wil je het nog 1 keer voor mij uitleggen? In Jip&Janneke taal. Ik ben nog steeds knap digibetisch. :( Dan maak ik tenminste in de toekomst die fout niet.  :)
[/quote]Tuurlijk.

Als je een mail aan één geadresseerde stuurt, gebruik je het Aan (of To) veld.

Als je een mail naar één geadresseerde stuurt, maar je wilt dat anderen op de hoogte zijn van het feit dat je het mailtje hebt gestuurd, zet je de geadresseerde in het Aan-veld, en de overigen in het Cc-veld (Cc = carbon copy, oftewel doorslag). Hierbij is de aanname dat de geadresseerde reageert, en dat degenen die in het cc-veld staan het alleen als kennisgeving aannemen. Alle emailadressen zijn zichtbaar voor iederen. Zo werkt het vaak in de zakelijke email.

Als je een mail naar meerdere geadresseerden stuurt, waarbij je van iedereen een reactie verwacht, zet je alle geadresseerden in het Aan-veld. Alle emailadressen zijn zichtbaar voor iedereen.

Heb je een nieuwbrief, virusmelding, holadijee of wat dan ook bericht wat je naar alles en iedereen wilt sturen, dan zet je jezelf in het Aan-veld (jawel!) en alle anderen in het Bcc-veld (Blind carbon copy, oftewel onzichtbare doorslag, voor alle anderen dus). Iedereen ontvangt het bericht, en iedereen ziet dat het bericht aan jou verstuurd is. Niemand ziet verder aan wie het bericht verstuurd is, en niemands emailadres wordt bekend bij één van de anderen.
Door keetje
Dank je wel, duidelijk uitgelegd, zelf ik snap het. Ik maak er even een kopietje van en hang het naast mijn pjoeter. Ik wist dat echt niet. Ik heb het ook nooit gebruikt dus ook nooit die fout gemaakt! :)
Door koekje
[quote="pike"]
Ja maar je snapt hem dan niet. Die mensen zijn zich gewoon van geen kwaad bewust. In plaats van hen op de zwarte lijst te zeten kan je ze misschien beter uitleggen waar ze mee bezig zijn. Oké, oké, waarschijnlijk is dat zonde van je tijd want ze snappen toch niet waar je het over hebt.
[/quote]

Toen de email net in opmars was, heb ik dat jarenlang gedaan. Tegenwoordig ga ik er vanuit dat mensen bekend zijn met de techniek die ze gebruiken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door