Helaas is Rossi nog niet naar de bak geweest.
Ik heb hem vandaag geen tinlo gegeven.
Ik heb het advies zoals ik gister al opperde van koekje opgevolgd en hem commercieel blik gegeven.
Van cosma vis en sardines.
Verder de olie in zijn bekje gespoten.
Ik hoop dat ie vannacht nog gaat.
Anders zou ik morgen naar de dierenarts moeten met hem en moeten ze hem van achter laxeren

Ik dacht echt dat ik goed bezig was maar ik had gewoon eigenlijk al van begin af aan al het advies van de winkel op moeten volge in combi met die tinlo.
Ze zei al dat ik die vezels erbij moest geven ivm dat ze zei dat het haar niet onbekend is dan kant en klaar worsten een moeilijke stoelgang geven en de meeste katten slecht ontlasten.
Ik had dit uiteindelijk niet gedaan omdat toen ik ermee begon en op dit forum kwam mij geadviseerd werd eerst een week zonder die vezels te doen.
En nu met alle gevolgen van dien.
Ik kan niet anders dan de hele dag maar janken en spijt hebben dat ik haar advies in de wind heb geslagen.
Rossi heeft in elk geval niet meer gespuugd en daar ben ik dan wel weer heel blij om dat ie in elk geval wat binnen houd.
Ik heb wel met hem gespeeld vanavond. trap op en af gerend met de schoenveters achter me aan wat ie zo leuk vind.
wellicht dat wat beweging helpt om te ontlasten.
Vito heeft de konijn van all animal gekregen in combi met de tinlo konijn en een beetje blik eroverheen vanavond wat van het gemalen konijn er ook door gedaan.
Maar om de 1 of andere reden blijven die stukjes van mijn eigen gemalen konijn liggen, hoe goed ik het ook probeer door te roeren.
Ik zou graag willen weten hoeveel spiervlees ik Vito nu bij moet geven naast de all animal konijn gemixt met tinlo konijn en wat cosma blik.
Dit ook om te voorkomen dat hij hetzelfde als Rossi krijgt.
Vooralsnog eten ze beide elke dat te weinig als ik uit ga van hun gewicht.
Rossi 5.6 kilo en Vito 6 kilo.
ze eten net aan 35 gram per dag.
En ook daarom moet ik veel weg gooien omdat ik meer uit de vriezer haal dan dat ze eten wat volgens de leverancier zou moeten.
@pearlpassion,
Ik weet dat je dat niet bedoeld hebt om dezelfde dag een molen te halen.
Maar dat is eenmaal hoe ik ben.
Ik zat er zelf ook al aan te denken om te gaan malen.
Ik ben iemand die dan meteen denkt waarom zou ik dat nu niet doen.
Uiteindelijk is het een klein gehaktmolentje geworden van aluminium die ik als een bankschroef aan het aanrecht vast kan maken.
Omdat ik het advies kreeg me spullen bij de poelier te halen heb ik dit vanmiddag meteen gedaan. Zit naast de kookwinkel.
Ik heb dit gedaan zodat ik wat makkelijker spiervlees bij kan geven. Ook aan Vito.
Ik heb vanmiddag geprobeerd mezelf in te lezen maar het meeste in de bibliotheek gaat over de hond.
Momenteel heb ik er weinig tijd voor.
Het liefst zou ik er een hele dag voor gaan zitten.
Maar door alles zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik ben in de veronderstelling geweest dat de kant en klaar van tinlo goe genoeg is.
Maar blijkbaar word je zelfs door dit soort merken bedondert. Althans zo zie ik het wel, want het kan niet de bedoeling zijn dat je kat verstopt raakt van een te hoog bot gehalte. En dan eten ze nog niet eens de aanbevolen hoeveelheid.
Ik heb klanten al af gebeld vanwege dit allemaal.
Mijn dag begint met rossi en Vito.
Ergens om 5 uur bedenk ik me dat ik zelf nog niet gegeten heb en nog boodschappen moet halen voor onszelf.
van werken komt niet veel. Ik wil in de gaten houden of rossi naar de bak gaat en of hij geen pijn heeft en of er wel voldoende eten beschikbaar is, en als ze dan eten hebben of ze het ook echt eten. En als ze het niet eten wat ze dan wel willen.
En als ze niks willen ik mezelf dan af vraag "moet ik niet weer terug op brok"
Een dagje weg wat we al zolang willen en steeds verzetten lukt niet.
Ik wil bij de katten blijven. Het eten wat ze krijgen als we wakker worden kan ik ook niet de hele dag laten staan.
Zo heb ik er ook geen zicht op wat ze wel of niet eten, en of ze überhaupt wel hebben gegeten.
het kan natuurlijk zo zijn als ik thuis kom dat er gegeten is, maar dan weet ik uiteraard niet wie van de 2.
Wat dat betreft is 1 kat makkelijker. Maar ik heb er 2 waarvan 1 nog niet volledig over op vers.
Jullie denken vast dat ik een control freak ben en dat zal wel kloppen.
Ik wil alleen weten wie wat eet, en van mijn katten leren wat ze nu wel en niet willen.
Dat lukt niet als ik weg ben.
Ik ben nog niet zo lang geleden mijn beer verloren en dat begon ook met diarree en spugen.
uiteindelijk heb ik hem verloren

Wellicht dat daarvandaan de angst komt en de controle.
Verder kan ik het niet uitleggen. Ik begrijp dat ik te onduidelijk ben in mijn schrijven
alleen de 1 zegt dit en de ander dat het duizelt gewoon.
Ik wil het beste voor ze en momenteel weet ik niet wat dat is. Ja Rossi van zijn verstopping af helpen dat is mijn 1e prioriteit!