Wat vinden jullie een acceptabel bedrag dan voor praktijkspeuren? En dan dus wel prive les?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Nadia schreef: Waar ga jij een proefles aanvragen Lil? Ik wil met die twee van mij ook heel graag gaan. Maar ik vind het zo stervens duurIk wil eens info opvragen bij speurhondenschool.eu en dan uiteraard locatie Maasmechelen.![]()
Irish schreef: Ja in groepsverband kan het idd goedkoperIk vind zelf 20/25 euro per uur genoeg. Ook dat vind ik nog wel prijzig. Ik verdien geen 20/25 euro per uur
Wat vinden jullie een acceptabel bedrag dan voor praktijkspeuren? En dan dus wel prive les?
Nadia schreef: Ik vind zelf 20/25 euro per uur genoeg. Ook dat vind ik nog wel prijzig. Ik verdien geen 20/25 euro per uurIk verdien zelf inderdaad ook geen 20 euro per uur en helaas ook niet per half uur nee.De instructrice heeft amper of geen materiaal kosten, huur noem maar op.
Nadia schreef: Ja oké. Maar die kosten zijn maar 1 malig. Ja en het opladen van die dingen. Ik heb met Kain privéles behendigheid gehad. Dat materiaal is ook erg duurMaasmechelen is toch maar een kwartiertje rijden? Daar ga ik altijd tanken, is iets van 10 kilometer enkele reis of zo.![]()
Het zijn geen terug kerende kosten als de huur ed.
Ik zei ook al dat een uur te lang is. Dus een half uur zou prima zijn. Maar dan zou ik het ivm de km's graag willen combineren. Dus beide honden half uurtje les. Maarja. ik wil beide honden niet een half uur op vreemd terrein onbewaakt in de auto laten zitten.
Nadia schreef: Ik vind zelf 20/25 euro per uur genoeg. Ook dat vind ik nog wel prijzig. Ik verdien geen 20/25 euro per uurIs niet helemaal waar. Een gedegen opleiding kost behoorlijk wat knakenDe instructrice heeft amper of geen materiaal kosten, huur noem maar op.
Kinnie schreef: Ik vind 4 cursisten maximaal nog niet echt een groep eigenlijk. Ikzelf vind dit goed werken, je leert namelijk ook enorm veel door andere honden aan het werk te zien. Elke hond speurt anders.Het is zeker zo dat je veel van elkaar leert! Maar ja wat is de definitie van een groep, ik vind met meer dan 2 cursisten werken een groep en als je met 2 cursisten werkt een team
Nadia schreef: Ik vind zelf 20/25 euro per uur genoeg. Ook dat vind ik nog wel prijzig. Ik verdien geen 20/25 euro per uurJa 20 a 25 euro per uur vind ik ook wel redelijk.De instructrice heeft amper of geen materiaal kosten, huur noem maar op.
Nadia schreef: Van mij uit 20 km naar het cemtrum. Dus ligt er aan waar.'s zomers niet doen! 's winters jas aan en lekkere deken om op te liggen en dan heeft zelfs mega koukleum Boris het niet koud.
Dat ene me de auto open breekt en me de hond mee neemt. Misschien doom denken, maar ik durf het niet.
Als ik nu bijvoorbeeld in beek op les ga zou ik het wel doen, zelfs voor een uur. Daar kan ik de auto constant zien. Maar als ik het bos of de wijk in ga om te speuren kan ik de auto niet meer zien. Dat geeft me geen gerust gevoel. Kain gaat enkel pitten in de auto. Aysa weet ik niet. Maar er hoeft maar net de verkeerde malloot langs te lopen. In de winter word het erg koud in de auto en in de zomer erg heet.
Irish schreef: Is niet helemaal waar. Een gedegen opleiding kost behoorlijk wat knakenJa goed, maar als ik privé dansles neem betaal ik ook geen 45 euro. Dan krijg ik ook les van 2 man (in het geval met salsa koppel dansen, want je hebt een man en een vrouw nodig). Het leren les geven etc kost ook geld. Je moet ook blijven bijscholen noem maar op. Dan heb je ook nog de kosten van de zaal, etc. Lesvoorbereiding enz.En hij of zij heeft namelijk wel een spooruitloper nodig. En 20/25 euro per uur voor 2 man is dan wel erg weinig..