Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nadia
Jup, dat weerhoud mij ook.
Bij de speurschool hier betaal je 43 euro per uur of 24 per half uur. Nu denk ik dat een half uur zeker in het begin wel voldoende is.
Ik zou dan zelf al zeggen ik neem een uur les en ga 2x half uur. een met Kain de andere met Aysa. Maar moet dan wel weer iemand hebben die bij de andere hond in de auto blijft. (half uur onbewaakt in de auto vind ik niks).
En idd dan nog een 30 km enkele rit rijden tel het maar bij elkaar op.
Door Kinnie
Ik vind 4 cursisten maximaal nog niet echt een groep eigenlijk. Ikzelf vind dit goed werken, je leert namelijk ook enorm veel door andere honden aan het werk te zien. Elke hond speurt anders.
Sem die werkt met beleid het spoor uit, terwijl Jip (16 weken) ook het spoor over raced.
De bedragen die nu gevraagd worden die ik heb gezien, zo''n 40 euro per uur, of de helft voor een half uur als je deelt, vind ik ook echt te gek, zou ik nooit doen.
Ik ben me er wel van bewust dat dat wat ik betaal nu (5 euro per les) ook spotgoedkoop is, maar vind die hoge bedragen echt te gek.

Maar daarnaast doe ik ook reddingshondenwerk, met zowel Sem als Jip, en dat vind ik persoonlijk veel leuker, het zoekwerk. Dat doe ik via een reddingshondengroep, dus kost ook weinig, alleen lidmaatschap. En dan train ik ook met een doel: inzet
Laatst gewijzigd door Kinnie op ma 25 nov 2013, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
Nadia schreef: Waar ga jij een proefles aanvragen Lil? Ik wil met die twee van mij ook heel graag gaan. Maar ik vind het zo stervens duur :(
Ik wil eens info opvragen bij speurhondenschool.eu en dan uiteraard locatie Maasmechelen.
22,50 voor een half uur.

Dan heb je nog speurhondenschool limburg richting roermond zitten die geloof ik.
Prijs ongeveer hetzelfde.

DAn heb je nog hondenschool animale in Swier, maar dan moet ik even vragen wat zij verstaan onder sociale honden.  :-\
100 euro voor 9 lessen van 1 uur, maar dat zijn dus groepslessen en is ook zoeken en zo, niet persé praktijkspeuren.
Door Nadia
Irish schreef: Ja in groepsverband kan het idd goedkoper :)

Wat vinden jullie een acceptabel bedrag dan voor praktijkspeuren? En dan dus wel prive les?
Ik vind zelf 20/25 euro per uur genoeg. Ook dat vind ik nog wel prijzig. Ik verdien geen 20/25 euro per uur ;)  De instructrice heeft amper of geen materiaal kosten, huur noem maar op.
Door Nadia
Ja de prijzen die ik net opnam waren die van in roermond.
Ik vind 43 euro uurtarief echt van de zotte. Welk beroep verdiend dat? Notaris/boekhouder??

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind dat goed werk betaald mag worden. En betaal graag een euro meer voor een betere les. Maar ik vind dit gewoon uit zijn verband.
Ik zou dan ook graag met regelmaat willen speuren. 1x in de 2 weken toch wel. Das dan 86 euro in de maand voor 1 hond.
Door Lil
Nadia schreef: Ik vind zelf 20/25 euro per uur genoeg. Ook dat vind ik nog wel prijzig. Ik verdien geen 20/25 euro per uur ;)  De instructrice heeft amper of geen materiaal kosten, huur noem maar op.
Ik verdien zelf inderdaad ook geen 20 euro per uur en helaas ook niet per half uur nee.

1 uur speuren is veel te veel voor een hond, dus ik wil zonder meer niet langer dan een half uur.

Dat is dan 45 euro in de maand voor 1 hond. Misschien eens vragen waar die prijzen op gebaseerd zijn?

ER worden trouwens dure mobilofoons etc gebruikt dus materiaalkosten zijn er wel degelijk. Ik weet ook niet hoe duur zo'n opleiding is om trainer hierin te worden.
Door Nadia
Ja oké. Maar die kosten zijn maar 1 malig. Ja en het opladen van die dingen. Ik heb met Kain privéles behendigheid gehad. Dat materiaal is ook erg duur ;)
Het zijn geen terug kerende kosten als de huur ed.
Ik zei ook al dat een uur te lang is. Dus een half uur zou prima zijn. Maar dan zou ik het ivm de km's graag willen combineren. Dus beide honden half uurtje les. Maarja. ik wil beide honden niet een half uur op vreemd terrein onbewaakt in de auto laten zitten.
Door Lil
Nadia schreef: Ja oké. Maar die kosten zijn maar 1 malig. Ja en het opladen van die dingen. Ik heb met Kain privéles behendigheid gehad. Dat materiaal is ook erg duur ;)
Het zijn geen terug kerende kosten als de huur ed.
Ik zei ook al dat een uur te lang is. Dus een half uur zou prima zijn. Maar dan zou ik het ivm de km's graag willen combineren. Dus beide honden half uurtje les. Maarja. ik wil beide honden niet een half uur op vreemd terrein onbewaakt in de auto laten zitten.
Maasmechelen is toch maar een kwartiertje rijden? Daar ga ik altijd tanken, is iets van 10 kilometer enkele reis of zo.

Ik heb dan weer geen problemen met een half uur alleen in de auto. WAt zou er moeten gebeuren?
Door Nadia
Van mij uit 20 km naar het cemtrum. Dus ligt er aan waar.

Dat ene me de auto open breekt en me de hond mee neemt. Misschien doom denken, maar ik durf het niet.
Als ik nu bijvoorbeeld in beek op les ga zou ik het wel doen, zelfs voor een uur. Daar kan ik de auto constant zien. Maar als ik het bos of de wijk in ga om te speuren kan ik de auto niet meer zien. Dat geeft me geen gerust gevoel. Kain gaat enkel pitten in de auto. Aysa weet ik niet. Maar er hoeft maar net de verkeerde malloot langs te lopen. In de winter word het erg koud in de auto en in de zomer erg heet.
Door Irish
Nadia schreef: Ik vind zelf 20/25 euro per uur genoeg. Ook dat vind ik nog wel prijzig. Ik verdien geen 20/25 euro per uur ;)  De instructrice heeft amper of geen materiaal kosten, huur noem maar op.
Is niet helemaal waar. Een gedegen opleiding kost behoorlijk wat knaken ;) En hij of zij heeft namelijk wel een spooruitloper nodig. En 20/25 euro per uur voor 2 man is dan wel erg weinig..
Kinnie schreef: Ik vind 4 cursisten maximaal nog niet echt een groep eigenlijk. Ikzelf vind dit goed werken, je leert namelijk ook enorm veel door andere honden aan het werk te zien. Elke hond speurt anders.
Het is zeker zo dat je veel van elkaar leert! Maar ja wat is de definitie van een groep, ik vind met meer dan 2 cursisten werken een groep en als je met 2 cursisten werkt een team :)
Door judith1967
Ja 20 a 25 euro per uur vind ik ook  wel redelijk.
Ik wil het liefst dan 1 x in de 2 weken gaan,en dan vin ik dit wel een redelijk bedrag per maand.
Door Lil
Nadia schreef: Van mij uit 20 km naar het cemtrum. Dus ligt er aan waar.

Dat ene me de auto open breekt en me de hond mee neemt. Misschien doom denken, maar ik durf het niet.
Als ik nu bijvoorbeeld in beek op les ga zou ik het wel doen, zelfs voor een uur. Daar kan ik de auto constant zien. Maar als ik het bos of de wijk in ga om te speuren kan ik de auto niet meer zien. Dat geeft me geen gerust gevoel. Kain gaat enkel pitten in de auto. Aysa weet ik niet. Maar er hoeft maar net de verkeerde malloot langs te lopen. In de winter word het erg koud in de auto en in de zomer erg heet.
's zomers niet doen! 's winters jas aan en lekkere deken om op te liggen en dan heeft zelfs mega koukleum Boris het niet koud.
Nou, ik denk echt niet dat mensen een hond uit een auto stelen. Sterker nog er durft niemand in de nabijheid van mijn auto te komen als de hond(en) erin liggen, maar dat kan met bepaalde geluiden te maken hebben.  :P :biggrin2: Ze gaan lief en rustig slapen, maar blijf van de auto af dan blaffen beiden wel. Vaak genoeg meegemaakt op de parkeerplaats voor de winkel. Ik ga namelijk niet eerst naar huis rijden om mijn honden thuis af te zetten om daarna weer enkele kilometers terug te rijden om een winkel tegen te komen, dus liggen ze zeer regelmatig in de auto als ik naar de winkel moet. Dat is snel een half uur en dat is niet altijd in mijn rustige omgeving, maar ook in Heerlen en Sittard en zo. Geen nare ervaringen mee.

Grappig trouwens dat iedereen zo verschillend is. Zo durf ik als ik ergens ben de honden niet in een bench achter te laten in een zaal of manege of zo, maar dat komt doordat mijn ervaring is dat ik dan wel ergens mijn hond tegen kom en de bench dan stuk is.  ;)
Door Nadia
Als ze willen jatten ze ook een hond uit de auto met veel kabaal. Of ze vinden het o zo grappig dat de hond uitflipt en jutten hem nog wat meer op. Of nu komen de rotjes weer. Oh kijk, een hond in de auto. Eens zien hoe die reageert. Ja het zijn verrotte gedachte.. Maar de mensheid vertrouw ik wat dat betreft niet meer.
Of iemand rijd (per ongeluk) tegen mijn auto in. Of ze gooien een  baksteen door de ruit. Noem maar op. Nee een hond langere tijd in de auto zonder mijn toezicht durf ik niet.
Ik durf ze best even in de auto te laten als ik de winkel in vlieg voor een pak melk. Maar uitgebreid boodschappen doen zal ik niet doen.
Door Nadia
Irish schreef: Is niet helemaal waar. Een gedegen opleiding kost behoorlijk wat knaken ;) En hij of zij heeft namelijk wel een spooruitloper nodig. En 20/25 euro per uur voor 2 man is dan wel erg weinig..
Ja goed, maar als ik privé dansles neem betaal ik ook geen 45 euro. Dan krijg ik ook les van 2 man (in het geval met salsa koppel dansen, want je hebt een man en een vrouw nodig). Het leren les geven etc kost ook geld. Je moet ook blijven bijscholen noem maar op. Dan heb je ook nog de kosten van de zaal, etc. Lesvoorbereiding enz.

Ik vind het gewoon te duur ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door