Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Irish schreef: Praktijk speuren is super gaaf!! Ik heb met mijn oude dame van 9 de examens gehaald van de instructeursopleiding en zo mooi om te zien bij cursisten die echt zo iets hadden van dat kan mijn hond niet, datie het dan toch effe mooi wat anders laat zienKlinkt zalig!Laatst nog een labje van 4, die eerste 3 jaar van haar leven op een halletje heeft geleefd en dus echt niks kon (aldus de eigenaar) gelijk goed speuren
Dan gaat mijn hart sneller kloppen kan ik je zeggen
![]()
chipjolie schreef: Nou ik heb ook echt veel spierpijn hoor haha maar je houd ze wel omdat je je balans naar achter moet houden dus veeeel spierpijn in m'n kuiten bovenbenen en kont haha bisou trekt dan ook wel veel harder dan chip en JolieMag ik voorzichtig vragen hoe zwaar je honden zijn? Hier dus 50 kg ongeleid projectiel (tja ik ben de opvoeding nog aan het inhalen hahaha).
Ik speur in reeuwijk (weet niet meer wie het vroeg)
Lil schreef: Klinkt zalig!Daar zijn oplossingen voor te vinden
Ik wil het ook eens proberen, maar ben gewoon bang dat ik mijn hond aan een tuig met lange lijn echt niet kan houden.![]()
Irish schreef: Daar zijn oplossingen voor te vindenOw dat zou wel mooi zijn, want ik denk er serieus over om te gaan praktijkspeuren. Lijkt me de ideale bezigheid voor mijn monster. Die heeft te veel hersenen om niet te werken.Maar spierpijn komt er vaak wel bij kijken ja... tis best een workout!
chipjolie schreef: chip is een volwassen beauceronreu, weegt zo n 45 kilo, jolie 35 en bisou zit daar ook al aan... het gaat er niet direct om wat ze wegen want bisou heeft veeeel meer power dan chip in het speurenAls het met een reu van 45 kg lukt, heb ik weinig excuus meer.![]()
het is echt suuuper leuk om te doen dus ik zou het gewoon is proberen
Lil schreef: Als het met een reu van 45 kg lukt, heb ik weinig excuus meer.Nou het kan best dat hij andere honden negeert als hij bezig is....
Ik maak me gewoon zorgen, omdat ik weet dat een andere hond in het bos niet genegeerd gaat worden en ik mezelf al echt door mijn hond meegesleurd zie worden. Maar wie weet leren ze ons dat negeren juist wel.![]()
Lil schreef: Als het met een reu van 45 kg lukt, heb ik weinig excuus meer.En je hoeft niet tijdens spitsuur te gaan. Wij gaan echt liefst vroeger in de ochtend, dan is het nog lekker rustig. En als er andere honden aankomen, mag je je hond ook even stilzetten, goed vasthouden en trainen zoals je normaal doet als je een hond tegen komt en dan weer rustig verdergaan.
Ik maak me gewoon zorgen, omdat ik weet dat een andere hond in het bos niet genegeerd gaat worden en ik mezelf al echt door mijn hond meegesleurd zie worden. Maar wie weet leren ze ons dat negeren juist wel.![]()
Nadia schreef: Waar ga jij een proefles aanvragen Lil? Ik wil met die twee van mij ook heel graag gaan. Maar ik vind het zo stervens duurIk wil ook graag speuren met Dorian,maar de prijs he![]()