Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Gonnie
ohhhh ik zou dat ook zo graag doen met Bruut, maar echt hier in de buurt zit niets (voor zover ik weet) en als het er wel is, is het op zaterdag en dan kan ik echt niet want dan moet er gewoon gewerkt worden  ;)
Door Irish
Praktijk speuren is super gaaf!! Ik heb met mijn oude dame van 9 de examens gehaald van de instructeursopleiding en zo mooi om te zien bij cursisten die echt zo iets hadden van dat kan mijn hond niet, datie het dan toch effe mooi wat anders laat zien :) Laatst nog een labje van 4, die eerste 3 jaar van haar leven op een halletje heeft geleefd en dus echt niks kon (aldus de eigenaar) gelijk goed speuren :smitten: Dan gaat mijn hart sneller kloppen kan ik je zeggen :)
Door Lil
Irish schreef: Praktijk speuren is super gaaf!! Ik heb met mijn oude dame van 9 de examens gehaald van de instructeursopleiding en zo mooi om te zien bij cursisten die echt zo iets hadden van dat kan mijn hond niet, datie het dan toch effe mooi wat anders laat zien :) Laatst nog een labje van 4, die eerste 3 jaar van haar leven op een halletje heeft geleefd en dus echt niks kon (aldus de eigenaar) gelijk goed speuren :smitten: Dan gaat mijn hart sneller kloppen kan ik je zeggen :)
Klinkt zalig!

Ik wil het ook eens proberen, maar ben gewoon bang dat ik mijn hond aan een tuig met lange lijn echt niet kan houden.  :-\
Door chipjolie
Nou ik heb ook echt veel spierpijn hoor haha maar je houd ze wel omdat je je balans naar achter moet houden dus veeeel spierpijn in m'n kuiten bovenbenen en kont haha bisou trekt dan ook wel veel harder dan chip en Jolie

Ik speur in reeuwijk (weet niet meer wie het vroeg)
Door Lil
chipjolie schreef: Nou ik heb ook echt veel spierpijn hoor haha maar je houd ze wel omdat je je balans naar achter moet houden dus veeeel spierpijn in m'n kuiten bovenbenen en kont haha bisou trekt dan ook wel veel harder dan chip en Jolie

Ik speur in reeuwijk (weet niet meer wie het vroeg)
Mag ik voorzichtig vragen hoe zwaar je honden zijn? Hier dus 50 kg ongeleid projectiel (tja ik ben de opvoeding nog aan het inhalen hahaha).
Door Irish
Lil schreef: Klinkt zalig!

Ik wil het ook eens proberen, maar ben gewoon bang dat ik mijn hond aan een tuig met lange lijn echt niet kan houden.  :-\
Daar zijn oplossingen voor te vinden :) Maar spierpijn komt er vaak wel bij kijken ja... tis best een workout!
Door Lil
Irish schreef: Daar zijn oplossingen voor te vinden :) Maar spierpijn komt er vaak wel bij kijken ja... tis best een workout!
Ow dat zou wel mooi zijn, want ik denk er serieus over om te gaan praktijkspeuren. Lijkt me de ideale bezigheid voor mijn monster. Die heeft te veel hersenen om niet te werken.
Door chipjolie
chip is een volwassen beauceronreu, weegt zo n 45 kilo, jolie 35 en bisou zit daar ook al aan... het gaat er niet direct om wat ze wegen want bisou heeft veeeel meer power dan chip in het speuren :)
het is echt suuuper leuk om te doen dus ik zou het gewoon is proberen
Door Lil
chipjolie schreef: chip is een volwassen beauceronreu, weegt zo n 45 kilo, jolie 35 en bisou zit daar ook al aan... het gaat er niet direct om wat ze wegen want bisou heeft veeeel meer power dan chip in het speuren :)
het is echt suuuper leuk om te doen dus ik zou het gewoon is proberen
Als het met een reu van 45 kg lukt, heb ik weinig excuus meer.  :P
Ik maak me gewoon zorgen, omdat ik weet dat een andere hond in het bos niet genegeerd gaat worden en ik mezelf al echt door mijn hond meegesleurd zie worden. Maar wie weet leren ze ons dat negeren juist wel.  ;D
Door *Dorothea*
Lil schreef: Als het met een reu van 45 kg lukt, heb ik weinig excuus meer.  :P
Ik maak me gewoon zorgen, omdat ik weet dat een andere hond in het bos niet genegeerd gaat worden en ik mezelf al echt door mijn hond meegesleurd zie worden. Maar wie weet leren ze ons dat negeren juist wel.  ;D
Nou het kan best dat hij andere honden negeert als hij bezig is....
Ik heb ooit eens een workshop gedaan en daar moest ik me verstoppen in een bos. Ik vond het best spannend want er liepen overal honden. Maar Indy die rende ze allemaal voorbij, die had maar één doel, de baas vinden.
Door Kaela
Lil schreef: Als het met een reu van 45 kg lukt, heb ik weinig excuus meer.  :P
En je hoeft niet tijdens spitsuur te gaan. Wij gaan echt liefst vroeger in de ochtend, dan is het nog lekker rustig. En als er andere honden aankomen, mag je je hond ook even stilzetten, goed vasthouden en trainen zoals je normaal doet als je een hond tegen komt en dan weer rustig verdergaan.

Wij komen regelmatig paarden tegen en indien nodig stoppen we ook even, houden hem goed vast en wachten we tot ze voorbij zijn. De laatste tijd gaat het steeds beter dat hij gewoon doorwerkt, maar zoals laatst toen we met Juul gingen speuren waren het veel te veel paarden en moest ik hem echt even goed vasthouden. Geen probleem, ga je daarna gewoon weer verder.
Door judith1967
Nadia schreef: Waar ga jij een proefles aanvragen Lil? Ik wil met die twee van mij ook heel graag gaan. Maar ik vind het zo stervens duur :(
Ik wil ook graag speuren met Dorian,maar de prijs he :-[
Voor de meeste moet je ook nog een aantal km's rijden,dus tel dat er ook bij op,jammergenoeg rijd mijn auto niet op water
Door Kinnie
Ik heb geluk hier in het brabantse land, ik betaal 55 euro per kwartaal en dan wekelijks speuren.
Niet officieel praktijkspeuren, je loopt je eigen spoor uit, of voor een van de andere cursisten (max 4). En de instructrice loopt minimaal 1 spoor per week mee.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door