Lizzy schreef: Yep. Maar je kunt er niet mee naar shows, je kunt er niet mee fokken. Ze hebben een ras-foutje. Dus vandaar.Hmm maar met honden waarvan de hd niet goed blijkt te zijn ook niet etc etc etc...
blijft toch lastig
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef: Yep. Maar je kunt er niet mee naar shows, je kunt er niet mee fokken. Ze hebben een ras-foutje. Dus vandaar.Hmm maar met honden waarvan de hd niet goed blijkt te zijn ook niet etc etc etc...
eelke schreef: Misschien scheelt het ook wel per ras?Ik vind dat idioot, die prijsverschillen. Je werkt daarmee "ohhhw, kijk dit nou bijzonder zijn" mee in de hand.
Stel nu dat voor een duitse dog een prijs van €800 euro erg normaal is. Voor een harlekijn vraag je dan €1000,- want die komen minder voor, voor een tijger grijze betaal je €600,- want is een niet erkende kleur (en die werden inderdaad 'vroeger' ook gewoon ingeslapen, of verdronken ofzo... en voor een normale zwarte dan €800,-.
Dan praat je wel over een verschil van 400 euro tussen de goedkoopste en de duurste, maar houdt je als fokker aan het eind niet meer over dan als je gewoon voor elke hond 800 vraagt.
Jantina schreef: Helemaal mee eens Anne, ook wij hebben om die reden bewust ons adres niet op de website. Woonplaats en telefoonnummer, ik vind het genoeg!maar je kunt vaak via het telefoonnummer het adres ook achterhalen, is omslachtiger, maar via internet vind je veel
Overigens heb ik altijd het geld voor mijn pups over gemaakt ipv contant, en ga dat van mijn pupkopers ook wel vragen. Brrrr al dat contante geld, niks voor mij!
eelke schreef:Ik denk dat 'normale' hoge uitschieters eerder naar de 3000 gaan ofzo?De dag dat ik 3000 euro tegenkom bij de malamute moet nog komen. In europa ten minste. In amerika is het wellicht al zover. De vraagprijs schommelt tussen de 500 euro (Estland), 1000 euro (West europa) en de 1500-1800 euro in scandinavie.
Lizzy schreef: Ik vind dat idioot, die prijsverschillen. Je werkt daarmee "ohhhw, kijk dit nou bijzonder zijn" mee in de hand.Ja dat gebeurt dan zeker. Maar dat heb je denk ik overal wel mee...volgens mij is eigenlijk alleen bij de honden het verschil zo klein, en is het bij andere dieren veel gebruikelijker om grotere verschillen te hebben?
Bij ons werden (en worden) pups met kopvlek ook bij de geboorte ingeslapen. Hondjes die volstrekt gezond zijn, niks mankeren maar een zwarte plaat op oor (of ergens anders) hebben, die maak je dood
. Ik mag hopen dat bij de mensen waar dat vandaag de dag gebeurd, dat zij hun karma tegen komen
![]()
Esther Q schreef: De dag dat ik 3000 euro tegenkom bij de malamute moet nog komen. In europa ten minste. In amerika is het wellicht al zover. De vraagprijs schommelt tussen de 500 euro (Estland), 1000 euro (West europa) en de 1500-1800 euro in scandinavie.Ja ik ben ook nog geen hond van 3000 euro tegen gekomen hoor. Maar omdat er werd gesproken over 5000 euro dacht ik, dan is 3000 misschien meer standaard als het over echte dure honden gaat?
eelke schreef: Ja ik ben ook nog geen hond van 3000 euro tegen gekomen hoor. Maar omdat er werd gesproken over 5000 euro dacht ik, dan is 3000 misschien meer standaard als het over echte dure honden gaat?De HH en Heidewachtel zijn allebei rond de 600 euro. De malamute is daarmee vergeleken dus al duur. Er zijn wel duurdere rassen, al weet ik zo niet welke. Sjiwawa's?
Alba schreef:Overigens vind ik het heel raar om zulke uiteenlopende bedragen te vragen voor pups uit het zelfde nest.In mijn geval denk ik dat ze die hoge prijzen heeft genoemd omdat ze mij geen pup meer wilde verkopen, dat gevoel had ik.
Esther Q schreef: De HH en Heidewachtel zijn allebei rond de 600 euro. De malamute is daarmee vergeleken dus al duur. Er zijn wel duurdere rassen, al weet ik zo niet welke. Sjiwawa's?Ook, vooral die tea cup dingen denk ik...
ChantalKrijn schreef: Black and tan bullen heb ik al gezien voor 11.000 euro![]()
miik schreef: In mijn geval denk ik dat ze die hoge prijzen heeft genoemd omdat ze mij geen pup meer wilde verkopen, dat gevoel had ik.Ah dat kan natuurlijk ook ja... Maar goed, 11.000 voor een pup bestaat dus wel...
En ze wist (nav het mailtje van fokker 1) dat ik zou afhaken als ze prijs te hoog was...![]()
eelke schreef:Blijkbaar word het ervoor neergelegd.. Anders zouden die prijzen niet zo hoog zijn denk ik?
woow! En wat vind de bullen wereld daar van?
Ah dat kan natuurlijk ook ja... Maar goed, 11.000 voor een pup bestaat dus wel...
Kaio schreef: Als we het nu toch over veel geld vragen hebben, moet ik weer iets kwijt.Die grijze zijn in Amerika wel erkend. Zoals Els over de labs schrijft. Dat is natuurlijk sowieso wel apart...
Ik heb met eigen oortjes gehoord hoor. Het ging over miskleuren van de newf, het zogenaamde verdunnigsgen, waardoor een zwarte grijs wordt en een bruine vaal bruin. Dit is zeldzaam en ook niet "toegestaan". De fokker wilde wel weten hoe je die kon fokken want daar zou je veel geld voor kunnen vragen!!! Want dan heb je iets zeldzaams!
ChantalKrijn schreef: http://theperfectcreations.webs.com/ava ... s4sale.htmMaar al haar honden zijn duur zeg! Ook de goedkoopste...
Kijk maar.. per kleurtje een prijslijst..