Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik vind 5 dagen best lang hoor, als je alleen maar sapjes doet :D

Mijn ervaring is (voor zover ik die heb, lol) vooral beginnen met gezonde sapjes / smoothies die je lekker vindt, afwisselen met kleurtjes en op de dag dat je het het zwaarst hebt beginnen met wat lekkers zoals de super detox is dat geloof ik, met bramen, bosbessen, ananassap en yoghurt... of andere smoothie naar keuze.
Vraagje: ik heb een sapcentrifuge. En ik maak zo af en toen een lekker sapje met groentes.
Nu zou ik willen weten als jullie sla en spinazie er door doen doe je dat dan ook door de centrifuge of laten jullie de blender er op los.
Ik zie namelijk veel blad in de zeef van de s.c. liggen. En hij is eigenlijk voor harde groentes.
Laatst gewijzigd door Neally op di 19 nov 2013, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
EllenL schreef: Ik vind 5 dagen best lang hoor, als je alleen maar sapjes doet :D

Mijn ervaring is (voor zover ik die heb, lol) vooral beginnen met gezonde sapjes / smoothies die je lekker vindt, afwisselen met kleurtjes en op de dag dat je het het zwaarst hebt beginnen met wat lekkers zoals de super detox is dat geloof ik, met bramen, bosbessen, ananassap en yoghurt... of andere smoothie naar keuze.
Daarom doe ik ook geen 7 dagen  :D

Ik moet ze eens opzoeken, ik vind sapjes met advocado altijd wel vullende, en vind de berry banana dan ook een welkome afwisseling, die doe ik zeker.
Super detox, hmm ff opzoeken, maak hem zowieso met amandelmelk.
Ik heb zo'n fijn lichaam dat ik niet van tevoren weet wannneer ik het het zwaarts heb, ik kan plots last hebben van moeheid, en die blijft meestal de hele dag  ::) Heb er vandaag ook last van en dan krijg ik hongerrrrr. (alleen weet ik nu dat dan meer eten niet helpt, moe blijf ik toch en krijg er alleen meer kilo's van dus maaar houtje bijten dan)
Dus ik denk dat ik zowiezo iedere dag een zwaarder sapje doe (banaan of advocado) en wat banaan sos achter de hand hou :P
Neally schreef: Dankjewel, wat een druk mannetje zeg..... ;D
Jawel he? :D
Kaio schreef: Daarom doe ik ook geen 7 dagen  :D

Ik moet ze eens opzoeken, ik vind sapjes met advocado altijd wel vullende, en vind de berry banana dan ook een welkome afwisseling, die doe ik zeker.
Super detox, hmm ff opzoeken, maak hem zowieso met amandelmelk.
Ik heb zo'n fijn lichaam dat ik niet van tevoren weet wannneer ik het het zwaarts heb, ik kan plots last hebben van moeheid, en die blijft meestal de hele dag  ::) Heb er vandaag ook last van en dan krijg ik hongerrrrr. (alleen weet ik nu dat dan meer eten niet helpt, moe blijf ik toch en krijg er alleen meer kilo's van dus maaar houtje bijten dan)
Dus ik denk dat ik zowiezo iedere dag een zwaarder sapje doe (banaan of advocado) en wat banaan sos achter de hand hou :P
Ik doe als ik zelf bedenk minstens 2 sapjes met avocado (of iets met frambozen, bessen, ...) en mijn sos is ook altijd een avocado, vult voor mijn gevoel beter dat een appel bijv. en ik hou niet van banaan, dus die valt sowieso af als sos :) Maar avocado doormidden, beetje citroen over uitknijpen, wat verse peper, en het lijkt veel meer op een maaltijd dan een banaan kan ik me zo voorstellen!

Ik ga nu lekker champignonsoep maken... die vind ik zooooo lekker!! :)
EllenL schreef: Jawel he? :D

Ik doe als ik zelf bedenk minstens 2 sapjes met avocado (of iets met frambozen, bessen, ...) en mijn sos is ook altijd een avocado, vult voor mijn gevoel beter dat een appel bijv. en ik hou niet van banaan, dus die valt sowieso af als sos :) Maar avocado doormidden, beetje citroen over uitknijpen, wat verse peper, en het lijkt veel meer op een maaltijd dan een banaan kan ik me zo voorstellen!

Ik ga nu lekker champignonsoep maken... die vind ik zooooo lekker!! :)
Waar vind ik het recept van die champignonsoep?
Champignonsoep:
Kleine rode ui
250 gram champignons
2 tenen knoflook
Half bakje creme fraiche (mager)
Groentenbouillontablet

In pan met olijfolie champignons,  ui en knoflook 15 minuutjes zweten.
Tablet oplossen in 600 ml water
Erbij doen nog 15 minuten zachtjes koken.
Creme fraiche erbij, nlender erdoor en klaar.
hannabelgje schreef: Champignonsoep:
Kleine rode ui
250 gram champignons
2 tenen knoflook
Half bakje creme fraiche (mager)
Groentenbouillontablet

In pan met olijfolie champignons,  ui en knoflook 15 minuutjes zweten.
Tablet oplossen in 600 ml water
Erbij doen nog 15 minuten zachtjes koken.
Creme fraiche erbij, nlender erdoor en klaar.
Klinkt heel lekker. Is ie van Jason Vale?
Ik ga mezelf als verjaardagskadootje een boek van Jason gunnen. Welke bevelen jullie aan?
Oh, da's wel een goede tip :D

En qua boek, ik vond juice yourself slim ook geweldig, maar vooral ook als 2de boost nadat ik turbocharge had gelezen ooit (maar die heb je denk ik ook wel van Hanna gekregen?) En de soeprecepten die ik tot nu toe heb uitgetest zijn erg jammie!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door