Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
eelke schreef: En Kim? Hoe is het nu?

Dorothea, wij hebben ook de Petrus in huis :) zo'n pakketje met allemaal verschillende.
Koorts blijft nog steeds weg, dat is positief.
Alleen heeft ze nog altijd diarree. Enige wat ik nog kan bedenken is dat ze misschien last van haar kiezen heeft en haar eten niet goed kauwt en verteert. Dus ik heb net een paar paardentandartsen gemaild, diegene die het eerste tijd heeft mag langskomen.
Ergens hoop ik dat dat het is, dan is het namelijk simpel op te lossen...

Nog steeds zorgen dus  :-\
Door eelke
Kim_S schreef: Koorts blijft nog steeds weg, dat is positief.
Alleen heeft ze nog altijd diarree. Enige wat ik nog kan bedenken is dat ze misschien last van haar kiezen heeft en haar eten niet goed kauwt en verteert. Dus ik heb net een paar paardentandartsen gemaild, diegene die het eerste tijd heeft mag langskomen.
Ergens hoop ik dat dat het is, dan is het namelijk simpel op te lossen...

Nog steeds zorgen dus  :-\
Da's te hopen dan...voer je verder nog wat bij om te zorgen dat ze aan komt? Ons werd toen brok voor zogende merrie's geadviseerd. Krijgt ze eigenlijk brok?
Door Kim_S
eelke schreef: Da's te hopen dan...voer je verder nog wat bij om te zorgen dat ze aan komt? Ons werd toen brok voor zogende merrie's geadviseerd. Krijgt ze eigenlijk brok?
Ze krijgt normaalgesproken brok voor sobere paarden en pony's (tis een mini-shetlander). Ik moet erg uitkijken voor hoefbevangenheid, dus ik kan geen "rijke" brokken voeren eigenlijk.
Maar ivm de diarree mag ik nu helemaal geen brok voeren, alleen hooi.
Ze krijgt heel mooi biologisch kruidenhooi, beter dan dat kon ik niet vinden.
(Technisch gezien barft ze dus Michiel  ;))
Door eelke
Kim_S schreef: Ze krijgt normaalgesproken brok voor sobere paarden en pony's (tis een mini-shetlander). Ik moet erg uitkijken voor hoefbevangenheid, dus ik kan geen "rijke" brokken voeren eigenlijk.
Maar ivm de diarree mag ik nu helemaal geen brok voeren, alleen hooi.
Ze krijgt heel mooi biologisch kruidenhooi, beter dan dat kon ik niet vinden.
(Technisch gezien barft ze dus Michiel  ;))
Ja dat is bij shetlanders weer lastig natuurlijk...en een deken op leggen? (in de nachten bv?)
Door Kim_S
eelke schreef: Ja dat is bij shetlanders weer lastig natuurlijk...en een deken op leggen? (in de nachten bv?)
Deken ligt er al op sinds ze ziek is  ;)
Ze staan ook binnen op doktersadvies. (Vinden ze 3x niks)

Liksteen heeft ze ook en maakt ze nu veel gebruik van.
Door eelke
Kim_S schreef: Deken ligt er al op sinds ze ziek is  ;)
Ze staan ook binnen op doktersadvies. (Vinden ze 3x niks)

Liksteen heeft ze ook en maakt ze nu veel gebruik van.
Ah oke!
En iets van probiotica/ iets voor de darmhuishouding?

Hopelijk zijn het gewoon haar tanden inderdaad... (maar dat een dierenarts dat niet kan zien dan?)
Door Kim_S
eelke schreef: Ah oke!
En iets van probiotica/ iets voor de darmhuishouding?

Hopelijk zijn het gewoon haar tanden inderdaad... (maar dat een dierenarts dat niet kan zien dan?)
Probiotica ga ik morgen regelen,  kreeg ik de vorige keer van de dierenarts (diarsanyl) maar nu heb ik finidiar gekregen en zie dat daar geen probiotica in zit. Dat is ook nog wel iets wat nu niet goed zit natuurlijk.

Ja vind het ook vreemd dat 2 verschillende dierenartsen daar allebei niks over zeiden. Ik bedenk het me ook nu pas, maar ik hoop eigenlijk wel dat dat het is. Anders zou ik het echt niet weten...
Door Kim_S
eelke schreef: Ontlasting ook al onderzocht enzo?

(gewoon ff check check dubbel check hoor, zo lastig, een ziek paard...)
Nee dat is ook iets wat gaat gebeuren als de tanden het niet zijn.
Is ook niet voorgesteld door de beide dierenartsen trouwens  :-\
Ontwormd zijn ze ook pas geleden nog.
Zand zou nog kunnen,  maar ze hebben al een week psyllium gehad toen het beter ging, dus ik verwacht niet dat er nog heel veel zand in zit eigenlijk.
D'r moeder heeft nergens last van, mest is prima. Ook daarom verdenk ik de tanden eigenlijk.
Door eelke
Kim_S schreef: Nee dat is ook iets wat gaat gebeuren als de tanden het niet zijn.
Is ook niet voorgesteld door de beide dierenartsen trouwens  :-\
Ontwormd zijn ze ook pas geleden nog.
Zand zou nog kunnen,  maar ze hebben al een week psyllium gehad toen het beter ging, dus ik verwacht niet dat er nog heel veel zand in zit eigenlijk.
D'r moeder heeft nergens last van, mest is prima. Ook daarom verdenk ik de tanden eigenlijk.
Hoe oud is ze dan?
Door eelke
Kim_S schreef: 1,5 nu.
Nou dan is het helemaal raar dat ze niet aan de tanden denken. Weet niet meer zo goed hoe het zit met wisselen enzo, maar toen wij ons paard kochten (toen 4) had ze wolfskiesjes die in de weg zaten.

Ik ga even op paarden gebitten zoeken.

Wandel je wel met haar? Anders zijn de darmen misschien ook van slag door gebrek aan beweging?
Door Kim_S
eelke schreef: Nou dan is het helemaal raar dat ze niet aan de tanden denken. Weet niet meer zo goed hoe het zit met wisselen enzo, maar toen wij ons paard kochten (toen 4) had ze wolfskiesjes die in de weg zaten.

Ik ga even op paarden gebitten zoeken.

Wandel je wel met haar? Anders zijn de darmen misschien ook van slag door gebrek aan beweging?
*krijgt hoop dat het echt aan de tanden ligt*
Wandelen normaal gesproken wel, moest ik nu even niet doen nu ze niet fit is. Ze wil ook niet echt nu.
Pfffff ik voel me zo'n slechte paardenmama dat ik dit niet eerder bedacht heb  :-[
Heb ook nooit eerder knollies gehad...  :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door