Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Borke
orinake schreef: ondertussen is de 9 van de weegschaal :) (kon het niet laten om op de weegschaal te gaan staan).
Nu op naar de 85kg.
Momenteel is er 6kg af op 2.5 weken.
Wauw!
Heb je trek?
Door orinake
Borke schreef: Wauw!
Heb je trek?
Er zijn dagen bij dat ik moeite moet doen om mijn verplichte maaltijden op te krijgen, er zijn dagen bij dat ik alles zou opeten wat niet te heet of te zwaar is.
Hangt een beetje van de dag indeling af.
Maar meestal heb ik niks van honger.
Door Parelridder
orinake schreef: Helaas niet, maar ik weet ook waarom :)
Dit weekend veel weg geweest en dus buitenhuis gegeten, dinsdagavond bezoek gehad en dan kan je moeilijk zeggen eet ook maar een shake...
Woensdag stond de weegschaal dus opnieuw op 91.1kg. Maar we gaan er weer voor :)
Zondag terug op de weegschaal :)
Ik wil je topic en blijdschap met het resultaat niet vergallen, maar wil toch graag even reageren op deze ervaring. Dit omschrijft namelijk zo helder mijn bezwaar tegen 'dieten' en voorkeur voor een omschakeling naar andere eetgewoontes die gewoon hand in hand kunnen gaan met alle (sociale) aktiviteiten. Buiten de deur eten of gasten hebben die blijven mee eten is geen noodzaak om (kalm) gewichtsverlies niet te kunnen voort zetten, laat staan zwaarder te worden.
Het verwonderd me zo dat een huisarts een crashdieet voor schrijft, maar ik wens jou het allerbeste! :-*
Door eelke
Pauline schreef: Wat toevallig Eelke, zat net aan Tamara te denken!
Telepathie? Komt vast omdat we allebei een hond hebben die Joep heet. Ligt jouw Joep nu ook op zijn kop op de bank toevallig?
Door Lil
Parelridder schreef: Ik wil je topic en blijdschap met het resultaat niet vergallen, maar wil toch graag even reageren op deze ervaring. Dit omschrijft namelijk zo helder mijn bezwaar tegen 'dieten' en voorkeur voor een omschakeling naar andere eetgewoontes die gewoon hand in hand kunnen gaan met alle (sociale) aktiviteiten. Buiten de deur eten of gasten hebben die blijven mee eten is geen noodzaak om (kalm) gewichtsverlies niet te kunnen voort zetten, laat staan zwaarder te worden.
Het verwonderd me zo dat een huisarts een crashdieet voor schrijft, maar ik wens jou het allerbeste! :-*
Verbaasd je dat? Mijn huisarts verwees me door naar een dietiste en behalve dat die uiteraard met de schijf van 5 werkte, verbood ze me om fruit te eten en kreeg ik een dieet van 900 kCal, want met 1400 viel ik niet af. dankzij deze trut kleeft er dus 10 kg aan. Ik ga dus niet meer op dieet nam ik mij voor. Koolhydraatarm viel ik echter ook 0 kg van af... (6 mnd zeer streng gedaan) Dus toch weer aan het denken om via de huisarts weer te gaan crashen. Wat anders? Het is niet altijd slecht hoor. Ander voedingspatroon werkt echt niet altijd.

Ik hoop dat de weegschaal en mooi getal weergeeft!
Door Pauline
eelke schreef: Telepathie? Komt vast omdat we allebei een hond hebben die Joep heet. Ligt jouw Joep nu ook op zijn kop op de bank toevallig?
Die ligt met zijn hele lijf op de bank, telt dat ook?  :biggrin2:
Door Pauline
Ik val zelf ook niet veel kilo's af met KH-beperkt, maar verlies wel heel veel overtollig vocht. Binnen 2 weken kon ik mijn broeken aan die ik al ee hele tijd in de kast had liggen. Eddie is een ander verhaal, daar vliegt het eraf als hij KH-beperkt eet. Gelukkig werkt het bij hem elke keer weer. Inmiddels zijn wij weer aan het opbouwen met groenten en fruit en dat gaat ook goed.

Vandaag SAT (suikerabsorptietest) voor Eddie en dat duurde maar een goed uur na het suikerdrankje... Toen begon de "pret"...., buikpijn, krampen en diarree..... Hoezo slecht suiker kunnen verdragen. Eddie zei al dat zelfs als de test anders uitwijst het voor hem wel duidelijk is dat suiker slecht gaat. Lactose wil ook niet, hebben we al uitgevogeld. Gluten wel, maar die eten we uiteraard ook amper.

Ben heel benieuwd hoe het Tamara vergaat.

Enne Lil... crashen is echt heel slecht. Beter 10 kg teveel en je goed voelen (weet niet of dat zo is) dan crashen, maar dat is mijn bescheiden mening.
Door Lil
Pauline schreef:
Enne Lil... crashen is echt heel slecht. Beter 10 kg teveel en je goed voelen (weet niet of dat zo is) dan crashen, maar dat is mijn bescheiden mening.
Ehhhh goed voelen is met mijn gewicht niet mogelijk ;) Ik denk dat anders artsen ook niet zouden voorstellen om te crashen. Als ik nu nog 10 kg bij kom wordt de obesitas morbide als je naar de bmi kijkt.
Door Kaio
Klinkt alsof je metabolisme erg traag is. Een manier om hem sneller te krijgen is meer spierweefsel kweken  ;) maar moet je dat wel kunnen.
Ik denk dat daar ook met voeding wat te halen valt, maar denk dat je via de dokter niet zo snel op een dieetist stuit die daar wat vanaf weet. Meeste hebben nog de opvatting elk pondje komt door het mondje en dat je dus altijd minder moet eten, zoals in jou geval 1400 te veel was...
Ik zou bij mezelf niet eens weten hoeveel calorien ik binnenkrijg. Ik let er totaal niet op, en ik eet niet weinig. Wel sap ik veel want dat werkt het beste met mijn pds icm werk.
Door connie63
Nou sinds ik gestopt ben met roken 8 weken geleden, vliegen de kilo's er ook aan
Ik ga in het nieuwe jaar wel eens kijken hoe of wat ik weeg nu 72 kg
en ben 153 lang /kort dus ja begin redelijk veel overgewicht te hebben
Door Kaio
En toch weeg ik minder dan toen ik stopte met roken een paar jaar geleden  ;) Dus het kan wel, vergt alleen wat tijd en moeite.
En manlief is ook nog nooit zo smal geweest (en hij rookte ook)
Maw het si goed mogelijk om de extra stoppen met roken kilo's weer te laten verdwijnen.
Door Extreme
Kaio schreef: Klinkt alsof je metabolisme erg traag is. Een manier om hem sneller te krijgen is meer spierweefsel kweken  ;) maar moet je dat wel kunnen.
Ik ben ook aan het proberen af te vallen, eerst ging het wel lekker, toen via sportschool een dieet begonnen omdat het begon te stagneren, met dieetiste een Kh dieet gestart, waarmee ik weer begon af te vallen.
Nu val ik af, alleen jammer genoeg omdat ik mijn spieren " op eet",  sport 3x in de week, en met het systeem wat ik nu doe zou er spieraanwas moeten zijn, maar helaas kom ik in vet aan en spieren nemen af, waarom begrijp de dieetiste niet.
Schildklier zou een boosdoener kunnen zijn, maar waarom mijn spieren dan afnemen is een raadsel.
Iemand ervaring hiermee?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door