De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!
Ik droeg al vrij snel positiebroeken. Niet omdat ik toen al zo'n megabuik had, maar ik had in het begin wel wat buikpijn en kon gewoon geen strakke broek meer op mijn buik verdragen. Dat elastieken stuk zat aan de bovenkant toen ook nog veel en veel te los, maar ik sloeg het gewoon een stuk om.
En na de keizersnee heb ik nog wekenlang die positiebroeken gedragen omdat dat wat lekkerder zat op het litteken. Ik heb dus best wel plezier gehad van die dingen.
Mijn mazzel qua kleding was wel dat het hartje zomer was toen ik op m'n dikst was. En toen had ik helemaal geen jas nodig. Had het zonder warm zat. 8)
En na de keizersnee heb ik nog wekenlang die positiebroeken gedragen omdat dat wat lekkerder zat op het litteken. Ik heb dus best wel plezier gehad van die dingen.
Mijn mazzel qua kleding was wel dat het hartje zomer was toen ik op m'n dikst was. En toen had ik helemaal geen jas nodig. Had het zonder warm zat. 8)
Ik vind dat hele mooie jurken koekje! Misschien dat ik er een aanschaf . het probleem is, ik heb daar niks aan op het werk. Ik kan daar sowieso de pager telefoon en sleutels niet op kwijt die ik nodig heb. En met de verzorging lijkt mee een jurk wat onhandig.
Ik heb nu 3 positie spijkerbroeken. 1 ervan wil ik apart houden voor het wandelen met de honden. Ik 'zit' vooral straks met de wat dikkere truien enzo. En t shirts voor op het werk. Achja loopt wel los.
Ik heb nu 3 positie spijkerbroeken. 1 ervan wil ik apart houden voor het wandelen met de honden. Ik 'zit' vooral straks met de wat dikkere truien enzo. En t shirts voor op het werk. Achja loopt wel los.
Heb sinds kort dit vest in mijn bezit:
http://www.missetam.nl/vest-sweat-zwart ... uct/40728/
Hij is best leuk (niet mega mega leuk) maar wel ideaal voor op het werk.
Lekker lang en warm en zakken; 3 x goed
http://www.missetam.nl/vest-sweat-zwart ... uct/40728/
Hij is best leuk (niet mega mega leuk) maar wel ideaal voor op het werk.
Lekker lang en warm en zakken; 3 x goed
Maar veels te duur voor op het werk! En ook voor zo vind ik hem prijzig.
Wat leuk dat je zus kaartjes gaat maken! Dan krijg je echt een uniek kaartjeSieglinde schreef: Kaartjes maakt mn zus. Zal wel last minute zijn want ze heeft het erg druk maar ze weet wat ik ongeveer wil en ik vind haar stijl wel leuk dus komt goed( ze is grafisch ontwerpster). Ik ga denk ik enkel sturen naar dichte familie en vrienden. Geen zin om 100 en meer kaartjes te versturen.
In totaal een halve kg bijgekomen. Maar dat is niet geheel gemiddeld hoor. Denk dat de meeste rond deze periode wel al rond de 8 a 10 kg zitten... Ik eet een pak meer maar wel gezonder. Heb snoepgoed geband en drink een pak minder frisdrank. En ik blijf veel bewegen. Bovendien ben ik de eerste weken redelijk wat vermagerd door de misselijkheid...
Qua positiejas is het vooral een probleem dat ik zo klein ben. Positiejassen zijn standaard nog wat langer dan een gewone jas. Dus elke jas die ik al aangehad heb( nuja, behalve die ene) komt tot onder mijn knieën. Geen zicht als je maar 1m53 bent
In de sportwinkel dan maar wat regenjacks gepast. Gewone maar wat maten groter. Ik heb normaal s of xs, heb tot een large aangehad maar de buik zat al heeeeeel erg krap terwijl de mouwen bijna op de grond lagen
Ik heb het dus bijna opgegeven... Zal de winter wel doorgeraken..
Jeetje als je nog maar een halve kg bent aangekomen dan ben je waarschijnlijk ook best wat afgevallen deze zwangerschap door goed eten/ spugen lijkt me. Volgens mij weegt je kindje rond de 30 weken al 1 kg en dan heb je nog de placenta, vrcuhtwater etc.
Nou ja zo lang je je aardig fit voelt is er niets aan de hand toch? Scheelt na de tijd weer kg's eraf krijgen.
Jep vond m ook prijzig maar heb dat vest nu ongeveer 3/4 vd week hele dagen aan dus tja kan wel weer uit.....Nadia schreef: Maar veels te duur voor op het werk! En ook voor zo vind ik hem prijzig.
Ik ben van 54 kg naar 49 gegaan, om nu 54,5 te wegen. De baby weegt ondertussen ongeveer 1kg300 gram.Else! schreef: Wat leuk dat je zus kaartjes gaat maken! Dan krijg je echt een uniek kaartje
Jeetje als je nog maar een halve kg bent aangekomen dan ben je waarschijnlijk ook best wat afgevallen deze zwangerschap door goed eten/ spugen lijkt me. Volgens mij weegt je kindje rond de 30 weken al 1 kg en dan heb je nog de placenta, vrcuhtwater etc.
Nou ja zo lang je je aardig fit voelt is er niets aan de hand toch? Scheelt na de tijd weer kg's eraf krijgen.
En het grappigste is dat ik me dus echt een walrus voel
Is lief!fem fatale schreef: Ik ben 1,60. Als mijn zwarte cape (geen lekkere hondenwandeljas gok ik zo, maar wel een jas) met een lijntje jouw kant op moet komen, dan wil ik hem best aan iemand afgeven hoor.
Maar het is dus vooral een jas voor met de honden te gaan wandelen die ik nodig heb. Echt koud heb ik niet, op het werk is het standaard zo'n 25-26 graden en thuis loop ik voornamelijk in pyjama rond. Manlief brengt me naar mijn werk met de auto want ik mag niet meer fietsen van hem
En een regenponcho? En dan een dik groot fleece vest eronder. Niet erg charmant, maar wel warm, droog en niet duur!Sieglinde schreef: Ik ben van 54 kg naar 49 gegaan, om nu 54,5 te wegen. De baby weegt ondertussen ongeveer 1kg300 gram.
En het grappigste is dat ik me dus echt een walrus voel
Is lief!![]()
Maar het is dus vooral een jas voor met de honden te gaan wandelen die ik nodig heb. Echt koud heb ik niet, op het werk is het standaard zo'n 25-26 graden en thuis loop ik voornamelijk in pyjama rond. Manlief brengt me naar mijn werk met de auto want ik mag niet meer fietsen van hem. Dus is het eigenlijk voornamelijk voor met de honden/als het regent...
Is dat positiespul niet goedkoop op mp te krijgen? Ik heb van vriendinnen en collega's kunnen lenen en ook gewoon gekocht. Gewoon er overheen zetten, je moet toch wat aan! Is nog maar t begin van wat zo'n Kleintje gaat kosten, haha. Heb ook wel grotere maten normale kleding bij Ter Stal en de Hema gekocht. Niet zo duur als positiekleding en voor shirts en jurkjes kon dat prima. Jas had ik ook niet nodig, was hoogzomer. Had wel een positie colbertje gekocht die ik als t frisser was ook als jas gebruikte.
Ik zal zeker wat kopen. Maar ik zie sommige die een compleet nieuwe garderobe gekocht hebben. 6 broeken, 3 rokken, 4 jurkjes, tich shirtjes etc. dat vind ik echt te zonde van het geld. Marktplaats hou ik in de gate, maar wil het graag passen voor ik koop. dus moet het in de buurt zijn. en dan staat er niet zo heel veel op.
Hebben jullie van te voren nagedacht over pijnbestrijding?
Hebben jullie van te voren nagedacht over pijnbestrijding?
Ik had geen keus, mocht niet zonder ruggeprik bevallen van de vk maar uiteindelijk mocht ik helemaaaal niet bevallen. Viel mij in de bevallingsverslagen van de yoga meiden wel op dat ze vrijwel allemaal met pijnbestrijding zijn bevallen.
Helemaal niet bevallen??
Ik ben inderdaad aan het nadenken over pijnbestrijding. Ik ben geen watje, maar bevallen met pijn vind ik niet meer van deze tijd. Ik wil alleen geen ruggeprik. Maar heb weinig eerste hands ervaringen gehoord over andere methodes.
Ik ben inderdaad aan het nadenken over pijnbestrijding. Ik ben geen watje, maar bevallen met pijn vind ik niet meer van deze tijd. Ik wil alleen geen ruggeprik. Maar heb weinig eerste hands ervaringen gehoord over andere methodes.
1e keer werd ik ingeleid, een half uur nadat het infuus met weeënopwekkers was aangesloten heb ik om pijnstilling gevraagd omdat de pijn niet meer te houden was. Echt bizar want ik ben niet kleinzerig. Ik kreeg een pijnpomp waarbij ik maximaal elke 8 minuten een kleine dosis pijnstilling kreeg (moest op een knopje drukken). Dat werkte goed, tot 8 cm ontsluiting, toen heb ik nog een paar uur liggen creperen van de pijn, en daar was helemaal niks aan te doen. Was behoorlijk heftig allemaal.
2e keer ben ik niet ingeleid, en heb het best lang volgehouden zonder pijnstilling, maar toen het na 24 uur en een (eenmalige) prik met pijnstilling (ander ziekenhuis zonder pijnpomp) nog helemaal niet wilde vlotten heb ik een ruggenprik gehad. Wilde ik echt niet, maar ik trok het gewoon niet meer die pijn constant. Het zetten ervan is me heel erg meegevallen. De ruggenprik werkte helaas maar aan 1 kant (ja dat kan en is geen fout, er zit bij mij blijkbaar een soort tussenschotje waardoor de vloeistof maar naar 1 kant kon, bij operaties zoals keizersnede is het anders hoor, dan zetten ze hem anders en voel je niks
) Gelukkig duurde het toen niet lang meer, 4 uur later was ze er 
Er staat absoluut geen volgende keer op de planning, maar mocht het onverwachts toch gebeuren, dan ga ik meteen voor een ruggenprik. Hoop dat ie dan op een betere plek zit
2e keer ben ik niet ingeleid, en heb het best lang volgehouden zonder pijnstilling, maar toen het na 24 uur en een (eenmalige) prik met pijnstilling (ander ziekenhuis zonder pijnpomp) nog helemaal niet wilde vlotten heb ik een ruggenprik gehad. Wilde ik echt niet, maar ik trok het gewoon niet meer die pijn constant. Het zetten ervan is me heel erg meegevallen. De ruggenprik werkte helaas maar aan 1 kant (ja dat kan en is geen fout, er zit bij mij blijkbaar een soort tussenschotje waardoor de vloeistof maar naar 1 kant kon, bij operaties zoals keizersnede is het anders hoor, dan zetten ze hem anders en voel je niks
Er staat absoluut geen volgende keer op de planning, maar mocht het onverwachts toch gebeuren, dan ga ik meteen voor een ruggenprik. Hoop dat ie dan op een betere plek zit
Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!ll
Ik wil zonder pijnbestrijding bevallen. Staat ook in mijn bevallingsplan dat ik niet wil dat ze het voorstellen. Vind ik het zelf nodig en mijn man ook dan mogen ze een prik zetten ( de reden waarom mijn man het ook ok moet vinden is omdat hij weet hoe graag ik zonder zou bevallen... In een moment van pijn zou ik wel eens een prik durven vragen terwijl ik achteraf dan misschien spijt heb. Hij kent mijn grens wel dus zal als hij ziet dat het echt nodig is ook wel zeggen dat het ok is. Maar zal eerst proberen te achterhalen of dat echt is wat ik wil...)
Ik denk dat ik ook zo natuurlijk (dus zonder hulpmiddelen en drugs) mogelijk zou willen bevallen. Maar aan de andere kant is het gewoon afwachten wat ik te kiezen heb, want tot nu toe is het allemaal erg gemedicaliseerd voor mijn gevoel bij mij.
Ik heb geen aversie tegen medicatie in de zin van infusen met morfinepreparaten, maar als het niet nodig is, liever niet.
Ik heb geen aversie tegen medicatie in de zin van infusen met morfinepreparaten, maar als het niet nodig is, liever niet.