O wat grappig. Hier staan 2 pakken onaangebroken kruidvat luiers. Wat een rampendingen, ik gebruik ze niet meer! Hier dus echt niets anders dan pampers...**Jolanda** schreef: Je zult ook vanzelf wel zien wanneer de luier verwisseld moet worden.
Soms heb je van die schrijnende gevallen waarbij een kind gewoon te lang in een luier loopt (ik vind het triest!) en dan zie je dat ie gewoon zwaar word, gaat hangen, het lijkt alsof het vocht bijna door het plastic heen komt. Je hebt dan vanzelf het idee dat als je hem vast pakt je hem zo uitwringt. Kijk dan ben je dus te laat met verschonen!
Normaal bij kinderen verschoon je na of voor iedere voeding, in het begin dus om de 3 uur. Later doe je het een beetje op gevoel want om de luier van een groter kindje om de 5uur te verschonen is ook alweer zowat.
Ooit luiers van de Lidle geprobeerd voor de kinderen. Maar daar ging toch zonder moeite een flink glas water in. Ik meen zelfs dat ik er 3 glazen in gekiept had en hij nog niet doorlekte.
Dus dan heb je een goedkope luiere van niet super kwaliteit en hij kan toch wat verdragen.
Voor de kinderen vond ik de luiers van de kruidvat altijd erg prettig. Ze sloten goed aan, absorbeerde goed en voor in het begin hadden ze fijne hele kleine maatjes.
Pampers ben ik nooit fan van geweest. Toen mijn schoonmoeder goedbedoeld pampers had gekocht en bij 1 van de meiden poep langs de pamper kwam terwijl we bij haar op bezoek waren, wist zij gelijk waarom ik geen fan van pampers was/ben![]()
De BP-moeders! *Fleur is geboren! 2-2-2015
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: hoe is het met de a.s. BP-moeders? *Twee babies erbij!
+1wat de Kruidvat luiers betreftJantina schreef: O wat grappig. Hier staan 2 pakken onaangebroken kruidvat luiers. Wat een rampendingen, ik gebruik ze niet meer! Hier dus echt niets anders dan pampers...
Die van de Lidl vond ik nog erger, net karton
(okee dat was wel 4 jaar geleden, wie weet zijn ze inmiddels verbeterd...)
Voor dochter nummer 2 dan ook alleen maar Pampers, zo gauw het kon ben ik overgegaan op de Pampers Active-fit, die hebben meer "elastiek" en blijven heel goed zitten.
En sinds ze bij Kruidvat steeds 2 + 1 gratis acties hebben, betaal ik stukken minder voor de Pampers!
Maar goed, een hond heeft natuurlijk heel wat vacht, dus die kartonnen luiers zouden niet heel vervelend moeten zijn denk ik. Zeker een stuk goedkoper dan de pampers.
Maak je wel foto's Angelique?
- Angelique
- 5-sterren

Rond pielemoos zit natuurlijk niet veel vacht, dus karton gaat het niet worden. Ik zal foto maken 
- Angelique
- 5-sterren

Oh zo, ja nee, die ken ik, die zou ik ook voor Broer gehaald hebben, een soort van matras met vleugels. Je hoeft niks op te sturen, ik ga gewoon in de winkel kijken wat ze hebben qua maat e.d.Nadia schreef: Zijn een soort xxl maandverbanden, nemen net zo veel op als een luier maar kun je in gewone broeken leggen. Wij hebben de op het werk. Wil je wel eens 1 toesturen. Is wel grote mensen maat. Je hebt ze vast ook kleiner.
- *Dorothea*
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik heb hier nog 4 hondenluiers liggen van Sita.Angelique schreef: Oh zo, ja nee, die ken ik, die zou ik ook voor Broer gehaald hebben, een soort van matras met vleugels. Je hoeft niks op te sturen, ik ga gewoon in de winkel kijken wat ze hebben qua maat e.d.
Ik heb de eerste babypyjama gekocht en thuis ontvangen. Ik denk dat het nestje bouwen is begonnen.
- var Stolthet
- 4-sterren

Effies naar DLD.. zijn ze een stuk goedkoper die matrassenAngelique schreef: Oh zo, ja nee, die ken ik, die zou ik ook voor Broer gehaald hebben, een soort van matras met vleugels. Je hoeft niks op te sturen, ik ga gewoon in de winkel kijken wat ze hebben qua maat e.d.
Echt?? Ik ben nu al scheldend de pampers op aan het maken, wat een drama. Serieus waar dinsdag 4 schone setjes kleren mogen aantrekken omdat de poep werkelijk tot aan z'n knieen zat. Hiervoor kruidvat en nog nooit lekkage gehad.Jantina schreef: O wat grappig. Hier staan 2 pakken onaangebroken kruidvat luiers. Wat een rampendingen, ik gebruik ze niet meer! Hier dus echt niets anders dan pampers...
Nu bij wijze van uitprobeersel nu de tweede dag met lidll luiers, maar buiten dat de sprinkhanen die erop staan erg lelijk zijn, volstaan ze perfect, nog helemaal geen lekkage gehad. Maar de kruidvat in de aanbieding is geloof ik even duur als de lidll.
Ik heb geen problemen met de pampers, maar ook niet met de kruidvat- of etosluiers. Lidl heb ik nog niet geprobeerd. Ik pak dus gewoon mee wat het voordeligste is. Op dit moment zijn we aan een pak kruidvat midi bezig.
Doorlekken van de grote of kleine boodschap is me nog niet overkomen. Alleen een keer toen mijn schoonmoeder hem had verschoond. Die had de luier veel te los om gedaan en dan werkt het natuurlijk niet.
Doorlekken van de grote of kleine boodschap is me nog niet overkomen. Alleen een keer toen mijn schoonmoeder hem had verschoond. Die had de luier veel te los om gedaan en dan werkt het natuurlijk niet.
Wat schattig en knap zeg dat je dit kan maken...

Is leuk!
Heb je een patroontje?
Heb je een patroontje?
-
wenche
- 5-sterren

- Contacteer:
Hij komt uit de knippie...koekje schreef: Is leuk!
Heb je een patroontje?
Patroon heb ik, maar alleen papieren versie, niet online ofzo..
Edit: hier kun je het patroon vandaan halen http://www.knippie.nl/shop/cadeaus/kraa ... et-slofjes
Het is niet echt een beginnerspakje kwam ik achter... Mensen wat een geklooi met die mouwtjes en dat elastiek... De meeste mensen die nog nooit genaaid hebben beginnen met een slinger ofzo.. Maar nee, Wenche moest beginnen met iets nuttigs
Volgende patroontje ligt al haast weer op de stof
Laatst gewijzigd door wenche op vr 08 nov 2013, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Knap gedaan hoor, Wenche! Leuk pakje geworden.
Vandaag voor het eerst weer naar de sportschool geweest. Ik wilde al sinds vorige week weer aan de slag, maar het komt er maar niet van aangezien ik dan toch moet regelen dat er iemand thuis is bij David. Dat is dan wel weer een nadeel van het hebben van zo'n kleintje, je moet ineens van alles regelen als je even weg wilt en dan is het soms keuzes maken wat je wel en wat je niet kunt doen. Maar die zaterdagochtend gaat vanaf nu weer mijn fitnessuurtje worden! Nu even afwachten of ik morgen spierpijn heb.
Deze week wel weer een paar keer op knollie gereden. Ze begint weer lekker te lopen, dus dat was echt genieten! Proberen vanmiddag weer even te rijden.
Hopelijk gaan die extra zwangerschapskilootjes er snel weer af nu ik wat actiever ben.
Vandaag voor het eerst weer naar de sportschool geweest. Ik wilde al sinds vorige week weer aan de slag, maar het komt er maar niet van aangezien ik dan toch moet regelen dat er iemand thuis is bij David. Dat is dan wel weer een nadeel van het hebben van zo'n kleintje, je moet ineens van alles regelen als je even weg wilt en dan is het soms keuzes maken wat je wel en wat je niet kunt doen. Maar die zaterdagochtend gaat vanaf nu weer mijn fitnessuurtje worden! Nu even afwachten of ik morgen spierpijn heb.
Deze week wel weer een paar keer op knollie gereden. Ze begint weer lekker te lopen, dus dat was echt genieten! Proberen vanmiddag weer even te rijden.
Hopelijk gaan die extra zwangerschapskilootjes er snel weer af nu ik wat actiever ben.