Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lachnat
Ik denk dat ik ook maar voor de jupiter ga.
De kenwood heeft nu iets meer dan een jaar trouw zijn dienst verricht beginnend met 3,5 kilo per week te malen en na het overlijden van mijn oudste kat alsnog 2,1 kilo per week trouw gemalen maar vandaag geeft hij zwart af na het malen :-\
Heb altijd gezegd als die stuk is neem ik gewoon een nieuwe, hij heeft zijn prijs allang dubbel terug verdient, maar met de verhalen over de allerlaatste kenwoods denk ik toch dat het maar de jupiter word.
Door Cindy de Wolf
lachnat schreef: Ik denk dat ik ook maar voor de jupiter ga.
De kenwood heeft nu iets meer dan een jaar trouw zijn dienst verricht beginnend met 3,5 kilo per week te malen en na het overlijden van mijn oudste kat alsnog 2,1 kilo per week trouw gemalen maar vandaag geeft hij zwart af na het malen :-\
Heb altijd gezegd als die stuk is neem ik gewoon een nieuwe, hij heeft zijn prijs allang dubbel terug verdient, maar met de verhalen over de allerlaatste kenwoods denk ik toch dat het maar de jupiter word.
Kan zijn dat je het te hard heb aangedraaid. Ik heb dat ook weleens en die van mij is nu bijna 3 jaar oud en mij gebeurt dat ook 1 op 4 a 5 maalbeurten.
Door Cindy de Wolf
lachnat schreef: Ik heb hem wel strakker aangedraaid omdat die zo wiebelde, ik dacht dus dat die te los zat, na het strakker aandraaien wiebelde die namelijk niet meer.
Ik zal even de volgende keer aankijken hoe/wat, die van mij maalt nog steeds circa 30kg per maand weg en vertoont nog steeds geen slijtage. Maar wel inderdaad soms dat zwart afgeven, ik wijt dat altijd aan iets te strak aandraaien en veel vlees met pezen en/of net nog te koud..
Door pearlsofpassion
Cindy de Wolf schreef: Ik zal even de volgende keer aankijken hoe/wat, die van mij maalt nog steeds circa 30kg per maand weg en vertoont nog steeds geen slijtage. Maar wel inderdaad soms dat zwart afgeven, ik wijt dat altijd aan iets te strak aandraaien en veel vlees met pezen en/of net nog te koud..
Interessant.
Die van mij doet het geregeld. Maar ik heb wel een nieuwe...
Ik hoop dat ik het opgelost krijg...
Door Vayacondios
Hoi!
Ik had jullie nog beloofd een update te geven over mijn kenwood. Hij is opgestuurd naar de fabriek en gerepareerd. Alles garantie. Ik heb op geen enkele manier iets gehoord over wat er stuk was, en wat ze gerepareerd hebben. Maar ok, hij is terug, en ik heb er weer mee gewerkt. Hij doet het weer naar behoren. Maar 100% vertrouwen heb ik niet meer. Ik gebruik hem nu nog voor het malen van pancreas, ander orgaanvlees en vlees.
Bot maal ik niet meer.
Dus, ik ben goed geholpen en ik ben weer tevreden, maar ik denk inderdaad dat de kenwood van binnen toch anders in elkaar gezet is dan vroeger. Hetzelfde beeld zie je trouwens bij auto's en wasmachines etc. Na 2008 is blijkbaar alles net even anders.

Tot zover!

Groet Marion
Door Bertine
Zwart afgeven doet de mijne ook, ook een nieuwere. Ik wijt het aan het feit dat tie al te verstopt zit en ik toch door blijf malen.

Ik ga de komende dagen ook veel malen. Ook bot. Ik zal eens kijken hoe dat allemaal gaat.
Laatst gewijzigd door Bertine op do 31 okt 2013, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nova
Cindy de Wolf schreef: Er zijn weer schijven voor de kenwood beschikbaar. Laatste batch. Er zijn er circa 7 kosten 35€.
betekent dit dat er geen schijven meer gemaakt worden in de toekomst?
Door wijkje
Zo te lezen ben ik ik niet de enige met problemen met Kenwood. Riem was erbij bij mij ook afgelopen..De motor draaide niet lekker dat ik hem nu niet meer durf aan te zetten..
Door pearlsofpassion
Bij mij dus echt geen problemen.

Geen zwart meer, zelfs als ik vrij hard bot (wilde eend) maal.  En vroeger had ik het al bij eendennekken veel te veel.

Beestje doet precies wat ik van hem verwacht, zeker met die mooie schijf van Cindy.
Ik ben er heel erg blij mee.
Door pike
wijkje schreef: Zo te lezen ben ik ik niet de enige met problemen met Kenwood. Riem was erbij bij mij ook afgelopen..De motor draaide niet lekker dat ik hem nu niet meer durf aan te zetten..
Gewoon doen. Als je hem niet gebruikt heb je er ook niks aan. Bij mij is de riem er niet opnieuw afgelopen. Ik maal met beleid, dwz geef hem wat vaker even een afkoelperiode, verwijder dan ook gelijk de ophoping achter het mes, en knip de botten klein. Hij sputtert regelmatig wat tegen maar tot nog toe doet hij wat hij moet doen. Het kost alleen iets meer tijd dan ik op gehoopt/gerekend had. Ik maal er nu eendenekken, kiprugstukjes, kipnek, tam en wild konijnkarkas, haaskarkas en ganzennekken door. En die laatse zijn best wel hard en indertijd was dat het bot waadoor de riem er af liep. Alleen had ik toen de hele nekken er door gedaan.
Zolang hij het doet doet hij het. En mocht hij het weer opgeven zien we dan wel weer wat we ermee doen. Er zit nog steeds garantie op.
Door Lil
Hier gelukkig nog nooit enig probleem gehad. De kenwood loopt echt als een geolied machientje. Haaskarkas lukt inderdaad ook (merk wel dat dit natuurlijk niet zo gemakkelijk gaat als konijnkarkas en eend en zo, maar hij doet het braaf).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door