Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
[quote="lightning"]
Ja dat hebben ze. genoeg vocht in zijn buik en dradend trekkend hoge koorts die dus in een uur tijd gestegen was. Geen bloed maar vind dit wel voldoende uitslag. morgen ochtend naar eigen dierenarts en dan is het klaar. denk niet dat ik hem nog lang laat rond lopen heb meer katten waar ik nu voor vrees :'(
[/quote]

Huh hier staat van wel?
Door lightning
Een klein beetje. Bloedwaarden waren ook goed. Mooie uitslagen lever nieren enz enz. Echo weinig op te zien. Alleen lymfeklieren zag jr beter maar amper 2 milimeter. Dat kan iedere ontsteking veroorzaken.  Fip is nog niet uitgesloten maar ja. Wie weet hersteld hij wonderbaarlijk door zijn hoge dosis ab. Voor nu wil ik van hem genieten.
Door hannabelgje
Ja snap ik. Maar bij een ontsteking moet de ab gewoon werken. Eet hij weer wel?
Door lightning
De DA zat gisteren fout. vandaag door 2 dierenartsen getest en niet dradend trekkend, zelf heb ik dat ook niet gezien, maar die da vond van wel dus dat klopt dat het er stond.

Of de AB werkt, weten we nog niet is pas vandaag (een andere) ingezet op dubbele dosis. Ja hij eet, maar alleen natvoer/vlees. Hij groeit ook nog steeds en dat behoren kittens ook niet te doen die fip hebben hoorde ik.
Door hannabelgje
Pffff goed dat je hem gisteren niet meteen in hebt laten slapen :o
Mijn kitten was een krap jaar of net geen jaar, maar was inderdaad best klein voor zijn leeftijd.
Door lightning
Nee dat wilde ik niet. Wil niet zeggen dat het geen fip is hè.  Het is erg tegenstrijdig allemaal. Hij heeft met thuiskomst 2 uur bovenop mij gelegen.  Net als in het begin.  Lijkt wel alsof hij iets aanvoelt.  Help ik weet niet wat ik moet beslissen.
Door Martine-Tom
[quote="lightning"]
Nee dat wilde ik niet. Wil niet zeggen dat het geen fip is hè.  Het is erg tegenstrijdig allemaal. Hij heeft met thuiskomst 2 uur bovenop mij gelegen.  Net als in het begin.  Lijkt wel alsof hij iets aanvoelt.  Help ik weet niet wat ik moet beslissen.
[/quote]Nog niks, heb je nu alle resultaten al?
:-*
Door lightning
Ja heb ik. Aangezien er helemaal geen afwijkingen gezien zijn in het bloed word dat ook niet verder getest.  Hebben zelfs op pancreatitis getest.
Door dinky89
Mij lijkt het beste besluit om champ in de gaten te houden. Zolang hij nog wil knokken is er hoop in mijn ogen.

:bigarmhug:
Door lightning
Ga ik ook doen.  Hij ligt wel ouderwets bij me. Ik ben echt gek op hem.
Door cath
Ik hoop dat het toch nog mag goed komen met je kleine lievelingetje. Hij komt nog bij jou gekropen,  vind ik toch wel een goed teken! Meestal als ze erg ziek zijn of pijn hebben , verstoppen ze zich of gaan ze ergens liggen waar het heel rustig is!
Ook al zijn ze nog zo jong , je kan  er zó aan gehecht zijn! !

Gr

Cath
Door Neally
Lekker bij jou, zijn redder.
Hij merkt aan jou verdriet dat er iets mis is en wil je troosten (ik denk aan mijn poezebeest)
Morgen weer een nieuwe dag. Hoop op opgaande weg. Je hebt snel gezien dat hij niet in orde was,
gehandeld, en nu is het afwachten.
Ik duim. Sterkte (of zei ik dat al  :biggrin2:)
Door spreeuwtje
Ik ben blij dat hij er nog is!!
Tumoren kunnen ook vocht veroorzaken.
Soms zijn die moeilijk op te sporen.
Een katje van mij vroeger had een hele boel kleine tumoren die je niet op foto zag.

Ik duim heeeeeeeeel hard dat t weer goed komt!!
Champie is voor de dood weggehaald.
Als de Duvel nu een omweg wil nemen krijgt ie van ons allemaal een schop onder zijn hol!!
:rant:
Door lightning
Hij heeft nu onder temperatuur.  36.5. Ook nietbgoed. Tolfedine heeft wel geholpen maar ja.
Door pearlsofpassion
Ik hoop dat ze toch nog vinden wat hem mankeert, of dat hij er vanzelf bovenop raakt.

Zelf denk ik ook niet echt dat het FIP is.  Zeker niet de natte vorm, want dat komt dus niet overeen.
De droge vorm kan natuurlijk, maar als er echt buikvocht is, zou ik de oorzaak eerder daarbij zoeken dan een droge vorm FIP. 
Als je zelfs nog steeds twijfelt over FIP, heb je dan een corona-test laten doen?  Je kan FIP niet vaststellen (tenzij de kat al dood is) omdat het een variant van het Corona-virus is, en dat virus is wijd verspreid en ongevaarlijk. Als een kat Corona meedraagt, wil dat dus niets zeggen, het is maar als het virus in de kat muteert naar FIP-virus dat hij ziek wordt.  Het is echter wel zo, dat als er géén corona is, het ook geen FIP kan zijn.  Maar dat zou al moeten lukken waarschijnlijk....  Het komt echt wel veel voor. 

Heb je de bloedresultaten voor je?
Hoe is het met zijn witte bloedcellen gesteld? Een normale hoeveelheid?
Als de neutrofielen verhoogd zijn, kan dat komen door de stress van het naar de DA gaan en bloed laten trekken.  De meeste katten schieten daarmee hun neutrofielen de hoogste mee in. Vandaar dat men daar ook al overheen kijkt bij katten.  Het probleem is dat het ook die cellen zijn die bij een ontsteking verhogen, dus zijn onstekingen zo moeilijk op te sporen. 
Maar misschien was hij gewoon ontspannen bij het bloedprikken en zijn de bloedwaarden geheel normaal?  Kan je dat even laten weten?

Hoe is zijn ontlasting eigenlijk?
Gaat hij goed op de bak?  Geen opmerkingen daar?

Ik zou hem zelf waarschijnlijk terug bij de andere katten laten.  Dat kan de genezing alleen maar bevorderen...  Maar ik begrijp wel als je bang bent.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door