Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Net als Dian vecht ik al jaren tegen mijn obesitas(morbide sinds enkele jaren).

Mensen die aan obesitas lijden(ja mensen het is een ziekte, niet een "vreet"zwakte) kunnen prima afvallen, maar de ellende met voedsel is, in tegenstelling tot drank/roken/drugs, dat je het ELKE dag NODIG hebt om te overleven. Aangezien wij geen maat kennen(door veel redenen) is afvallen dus het punt niet, afgevallen blijven wel!

Ik heb 7,5 mnd geleden, na een normaal traject van 6-8 mnd, mijn operatie gehad. Kon eindelijk aangeven als voedsel voldoende is, maat houden bij maaltijden. Ik vrat me nooit vol met alles wat verkeerd was, kilo's koek en snoep, maar nam 2 keer wat genoeg was aan avondeten.
Gevolg:

Slijtage aan gewrichten
Hoge bloeddruk
Slaapapneu
Hartproblemen
(Beginnende) Diabetes
En natuurlijk mijn morbide obesitas(wat al een ellende opzichte is)

Nu, nu ik 40 kg kwijt ben, en mijn medicatie bijna volledig gestopt is, ik over 2 weken hoor of mijn hart ook het zo blijft volhouden en of er wel/geen open hart-operatie volgt, mijn slaapapneu verdwenen is EN mijn suikerwaarden weer normaal zijn kan ik zeggen:

Laat iedereen maar kletsen Dian!!!!! JIJ weet welke strijd je hebt moeten leveren voor je dit traject begon(of je "even" een levensbedreigende operatie laat doen met zoveel impact voor de toekomst.....) JIJ weet hoe jij je elke dag voelt, en JIJ bent sterk genoeg te melden dat het niet alleen red maar deze hulp nodig hebt!!

Ik...... Ik ben trots op ons!!
Beppie1 schreef: Net als Dian vecht ik al jaren tegen mijn obesitas(morbide sinds enkele jaren).

Mensen die aan obesitas lijden(ja mensen het is een ziekte, niet een "vreet"zwakte) kunnen prima afvallen, maar de ellende met voedsel is, in tegenstelling tot drank/roken/drugs, dat je het ELKE dag NODIG hebt om te overleven. Aangezien wij geen maat kennen(door veel redenen) is afvallen dus het punt niet, afgevallen blijven wel!

Ik heb 7,5 mnd geleden, na een normaal traject van 6-8 mnd, mijn operatie gehad. Kon eindelijk aangeven als voedsel voldoende is, maat houden bij maaltijden. Ik vrat me nooit vol met alles wat verkeerd was, kilo's koek en snoep, maar nam 2 keer wat genoeg was aan avondeten.
Gevolg:

Slijtage aan gewrichten
Hoge bloeddruk
Slaapapneu
Hartproblemen
(Beginnende) Diabetes

Nu, nu ik 40 kg kwijt ben, en mijn medicatie bijna volledig gestopt is, ik over 2 weken hoor of mijn hart ook het zo blijft volhouden en of er wel/geen open hart-operatie volgt, mijn slaapapneu verdwenen is EN mijn suikerwaarden weer normaal zijn kan ik zeggen:

Laat iedereen maar kletsen Dian!!!!! JIJ weet welke strijd je hebt moeten leveren voor je dit traject begon(of je "even" een levensbedreigende operatie laat doen met zoveel impact voor de toekomst.....) JIJ weet hoe jij je elke dag voelt, en JIJ bent sterk genoeg te melden dat het niet alleen red maar deze hulp nodig hebt!!

Wat ontzettend knap!!!

Fijn dat je groen licht hebt Dian, spannend hoor!  :-*
Beppie1 schreef: Net als Dian vecht ik al jaren tegen mijn obesitas(morbide sinds enkele jaren).

Gevolg:

Slijtage aan gewrichten
Hoge bloeddruk
Slaapapneu
Hartproblemen
(Beginnende) Diabetes

ik ben ook heel trots op je!!! Het is niet niks nee en ze gaan bij een bariatrisch centrum echt niet over 1 nacht ijs zoals sommigen denken......... Ik zal heel blij zijn als ik ook kan zeggen dat ik 40 kg afgevallen ben!!

Enne Beppie, ik hoop en duim voor je dat geen open hart operatie hoeft te ondergaan!! Dat is wel heel heftig :o :-* :-* :-* :-*
Nog even een 'aanvulling' van iemand die ook deze weg bewandeld heeft, nu 4 weken geleden geopereerd is...
(puur als indicatie welk gevecht wij al jaren met onszelf en onze omgeving voeren!!!)

Mijn leven...

Kort samenvattend..
Dat is niet mogelijk.
Mijn leven,
In het teken van strijd.
Strijd tegen mijn gewicht,

Me altijd de dikste voelen,
De lelijkste, de domste...

Terugkijkend,
Probeer dat maar eens te veranderen...
Probeer het maar eens,
Je inleven in dat gevoel.
Dan snap je misschien,
Waarom ik ben,
Zoals ik ben..
Waarom ik zeg,
Wat ik zeg.

Maar nu,
Ga ik vooruitkijken..
Mijn leven,
Op zijn kop gezet,

Eindelijk....

Ik duim voor je Dian.... Trots op jou!!!!
Dian schreef: overal groen licht!! 5 november staat er een afspraak met de chirurg en een obesitas verpleegkundig. Ben benieuwd :D
Spannend!
Hoor je dan ook een datum Dian, of moet er nog iets anders geregeld worden?

Komt je vader bij je als je net geopereerd bent, of blijf je eerst een tijd in het ziekenhuis?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door