Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door danielle1980
Evelyn schreef: Dus gecastreerde poezen sproeien ook nog (wel eens)? Met wat voor reden? Om hun domein te markeren?
geen idee of het is om te markeren, ik denk van wel.
ik heb een gecatreerde kat(nou ja van mn moeder) en die sproeit altijd vrolijk tegen mn deur aan >:(
ik moet wel zeggen dat sinds ik die 2 kleintjes heb hij het veel meer doet.
de kleintjes zijn een poes en een kater :P
Door Loeka
Evelyn schreef: Dus gecastreerde poezen sproeien ook nog (wel eens)? Met wat voor reden? Om hun domein te markeren?
Yep en bij mij is het nog wel een poes die maar 2 keer in haar leven krols geweest is en op net iets meer dan 1 jaar gecastreerd is.
Door Borke
Evelyn schreef: Waar is dit te bestellen of te kopen?
Odour Kill kan je kopen via http://www.spat.nl/

Beschrijving van het product:
"Rekent definitief af met alle vieze luchtjes! Kan zowel binnens- als buitenshuis gebruikt worden waar urinelucht, hondenlucht etc. een probleem is.
ODOUR-KILL is een melange van veilige organische oliën, dat er voor zorgt dat de moleculen die voor de geur verantwoordelijk zijn op veilige wijze worden afgebroken. Markeerplekken (urine) eerst goed schoonmaken, daarna spuiten met verdunde Odour-Kill. Verdunning: 20 ml Odour-Kill per liter water."
Laatst gewijzigd door Borke op wo 09 mar 2005, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
Alle katten kunnen sproeien. Bij de ongecastreerde katten die in een huis met meer ongecastreerde katten leven is het vaak een hormonale kwestie, bij poezen vaak als ze krols zijn of moeten worden en bij katers vaak als er krolse poezen in huis zijn, of - als je pech hebt - altijd.

Ongecastreerde katten die sproeien, dat heeft vaak een andere reden. Kan ingeslepen gedrag zijn uit de hormonale periode of een gedragsprobleem door een veranderende situatie o.i.d.

Dit is een goed artikel over onzindelijkheid bij katten:
http://www.carton.nl/rmc/rmc22.htm
Het is van de site van de Rasclub Maine Coon, daar staan trouwens nog veel meer interessante katten artikelen.
Door sylvia
AstridStraver schreef: Alle katten kunnen sproeien. Bij de ongecastreerde katten die in een huis met meer ongecastreerde katten leven is het vaak een hormonale kwestie, bij poezen vaak als ze krols zijn of moeten worden en bij katers vaak als er krolse poezen in huis zijn, of - als je pech hebt - altijd.

Ongecastreerde katten die sproeien, dat heeft vaak een andere reden. Kan ingeslepen gedrag zijn uit de hormonale periode of een gedragsprobleem door een veranderende situatie o.i.d.

Dit is een goed artikel over onzindelijkheid bij katten:
http://www.carton.nl/rmc/rmc22.htm
Het is van de site van de Rasclub Maine Coon, daar staan trouwens nog veel meer interessante katten artikelen.
Ik denk dat dit gecastreerde katten moet zijn ;)

Phoebe doet altijd net alsof, dit doet ze al van kitten af aan, als je haar roept komt ze met haar staart kaarsrecht omhoog aangelopen en als ze dan bijna bij je is dan begint die staart heel snel te vibreren, gelukkig blijft het daarbij .
Door Borke
sylvia schreef: Ik denk dat dit gecastreerde katten moet zijn ;)
Kijk, jij begrijpt mij helemaal :-)

Ik heb ook zo'n 'vibreerdame' onze Franny doet het net als jouw Phoebe: staart kaarsrechtomhoog en trillen, alleen sproeit ze gelukkig niet, nooit gedaan ook trouwens.
Ach ja, soms heb je mazzel :-)

Groetjes,
Door Francisca
AstridStraver schreef: Kijk, jij begrijpt mij helemaal :-)

Ik heb ook zo'n 'vibreerdame' onze Franny doet het net als jouw Phoebe: staart kaarsrechtomhoog en trillen, alleen sproeit ze gelukkig niet, nooit gedaan ook trouwens.
Ach ja, soms heb je mazzel :-)

Groetjes,
Dat doet onze Cheetah ook. Wij noemen het kwispelen. ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door