Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
Ik vind het toch ook wel een soort van schokkend...die criteria zijn niet voor niks ooit verzonnen. Bij de dietiste word er al vanaf geweken en nu bij de psycholoog ook...
Het is niet zomaar wat het is een zware en dure operatie dus ik vind het niet meer dan normaal dat er goed en secuur naar de kandidaten gekeken word, en iemand met een verleden van vreetbuien...ik snap dat ze daar huiverig mee zijn, die los je namelijk niet op met de operatie, ik ken helaas een aantal mensen die na de operatie hun oude eetpatroon gewon weer oppakken en binnen no time de afgevallen kilos weer gevonden hebben.

En het is niet dat ik het je niet gun, ik gun het je vooral dat het ook gaat helpen, en daar is dat voortraject nou net zo belangrijk voor, maar als ik zie hoeveel moeite sommige mensen moeten doen om medisch noodzakelijke handelingen voor elkaar te krijgen en keer op keer 0 op rekest krijgen vind ik het best schokkend dat er hier zo makkelijk mee omgegaan word....
Martine-Tom schreef: Ik vind het toch ook wel een soort van schokkend...die criteria zijn niet voor niks ooit verzonnen. Bij de dietiste word er al vanaf geweken en nu bij de psycholoog ook...
Het is niet zomaar wat het is een zware en dure operatie dus ik vind het niet meer dan normaal dat er goed en secuur naar de kandidaten gekeken word, en iemand met een verleden van vreetbuien...ik snap dat ze daar huiverig mee zijn, die los je namelijk niet op met de operatie, ik ken helaas een aantal mensen die na de operatie hun oude eetpatroon gewon weer oppakken en binnen no time de afgevallen kilos weer gevonden hebben.

En het is niet dat ik het je niet gun, ik gun het je vooral dat het ook gaat helpen, en daar is dat voortraject nou net zo belangrijk voor, maar als ik zie hoeveel moeite sommige mensen moeten doen om medisch noodzakelijke handelingen voor elkaar te krijgen en keer op keer 0 op rekest krijgen vind ik het best schokkend dat er hier zo makkelijk mee omgegaan word....
er is hier absoluut niet over 1 nacht ijs gegaan. Zeker niet door de psycholoog. Het is allemaal goed doorgesproken, ik moet onder behandeling blijven bij mijn psychiater en wat de diëtiste betreft, ik had nog niet lang daarvoor wel goed gegeten en dat heeft zij meegenomen in de beslissing om er 2 maanden van te maken. Geloof echt maar dat als ze het niet vertrouwen, het niet gebeurt!!! Jij trekt een conclusie die je niet kunt hard maken........ geloof maar dat de gesprekken bij de psycholoog niet makkelijk waren, maar door mijn hele houding in het geheel heeft ze me de voordeel van de twijfel gegeven.............
Door Martine-Tom
Dian schreef: er is hier absoluut niet over 1 nacht ijs gegaan. Zeker niet door de psycholoog. Het is allemaal goed doorgesproken, ik moet onder behandeling blijven bij mijn psychiater en wat de diëtiste betreft, ik had nog niet lang daarvoor wel goed gegeten en dat heeft zij meegenomen in de beslissing om er 2 maanden van te maken. Geloof echt maar dat als ze het niet vertrouwen, het niet gebeurt!!! Jij trekt een conclusie die je niet kunt hard maken........ geloof maar dat de gesprekken bij de psycholoog niet makkelijk waren, maar door mijn hele houding in het geheel heeft ze me de voordeel van de twijfel gegeven.............
Je zegt het zelf, dat je de noodzaak van een langer traject bij de dietiste niet zag dus je best deed om daar korter over te gaan doen. En je zegt nu ook zelf dat ze het traject 1,5 jaar inkorten.

Mijn conclusie is dat die termijn ooit met een reden zijn gesteld en dat ik het schokkend vind te lezen dat er zo mee omgegaan word.
Vooral in het licht dat er zoveel mensen geen toestemming krijgen voor in sommige gevallen levensreddende behandelingen. Ja dat vind ik erg ja.
Even ter verdediging van MT (niet nodig denk ik maar toch) ik denk dat ze je alle gezondheid oprecht gunt, maar ook ik lees met verbazing dat een traject van 2 jaar wordt ingekort tot 6 maanden. Als het nu al zo goed gaat met de maaltijden, de motivatie en dus het afvallen, wat is er dan op tegen om toch langer te wachten, te blijven bewijzen dat het goed gaat en dat je het vol kunt houden??
In de tussentijd val je op een gezonde manier af, wordt het een minder groot risico om een zware operatie te ondergaan en bewijs je vooral aan jezelf dat je het na een eventuele operatie ook vol kunt houden.

Ook haar verbazing over het wel of niet toekennen van een behandeling of operatie in bepaalde situaties deel ik wel.
Zoals je weet is Joke al jaren erg ziek, door een experimentele behandeling nog zieker geworden en op dat moment laat de medische wereld je in de steek omdat ze niets meer aan je kunnen verdienen ben je niet meer interessant. Om dan te lezen dat in een ander geval alle eerder genoemde voorschriften opzij gezet worden omdat het op dat moment wel lekker gaat, ja daar verbaas ik me ook over en ook mijn verbazing staat los van het feit dat ik je een goede gezondheid toewens.
Laatst gewijzigd door Pluto op vr 11 okt 2013, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Martine-Tom schreef: Je zegt het zelf, dat je de noodzaak van een langer traject bij de dietiste niet zag dus je best deed om daar korter over te gaan doen. En je zegt nu ook zelf dat ze het traject 1,5 jaar inkorten.

Mijn conclusie is dat die termijn ooit met een reden zijn gesteld en dat ik het schokkend vind te lezen dat er zo mee omgegaan word.
Vooral in het licht dat er zoveel mensen geen toestemming krijgen voor in sommige gevallen levensreddende behandelingen. Ja dat vind ik erg ja.
tja, er worden termijnen gesteld, en wordt ook wel eens afgeweken van termijnen. De psycholoog vond mijn lichamelijke klachten belangrijker dan de 2 jaars termijn. Die termijn wist ik niets eens. Met haar samen heeft het team mijn lichamelijke conditie toch de voorkeur gegeven boven die 1,5 jaar. Dan zou de kans op ernstige complicaties veel groter zijn geweest. Ik zou zeggen, als je er zo'n probleem mee hebt dat regels niet star gehanteerd worden, neem contact op met het ziekenhuis alhier en dien een klacht in...... Wat de diëtiste betreft, ik heb al eens bewezen dat ik het kan, toen is er de klad ingekomen, ze vertrouwt er gewoon op dat ik het heel makkelijk weer oppak en dat dan 2 of 3 maanden geen verschil meer maken. En zij heeft tot nog toe gelijk. Ik eet netjes volgens de richtlijnen........ Ik neem aan dat als jij in zo'n traject zit, je ook niet zegt van laat nog maar 2 jaar zitten, dan heeft het geen zin om nu al te beginnen..........
Door Martine-Tom
Ook dat inderdaad nog. Als je je die 1.5 jaar aan het dieet houden kan ben je al zoveel afgevallen op eigen kracht, heb je die operatie misschien niet eens nodig, en zo wel, is het risico ook veel kleiner en de stap naar het nieuwe eetpatroon ook omdat je het al zolang doet.
Martine-Tom schreef: Ook dat inderdaad nog. Als je je die 1.5 jaar aan het dieet houden kan ben je al zoveel afgevallen op eigen kracht, heb je die operatie misschien niet eens nodig, en zo wel, is het risico ook veel kleiner en de stap naar het nieuwe eetpatroon ook omdat je het al zolang doet.
nee, ik kan wel 1,5 jaar dat eetpatroon volhouden maar niet afvallen door diverse lichamelijke oorzaken........ dus zijn we over 2 jaar, als ik dan al niet in een rolstoel zit, net zo ver als nu........

IK heb die beslissing niet genomen, al ben ik er erg blij mee en zie ik uit naar de komende maanden.......

En verder ga ik hier geen discussie meer over aan. Ik ben blij met de beslissing die er ligt en hoop dat ik ergens in november geopereerd kan worden.
Door Martine-Tom
Dian schreef: tja, er worden termijnen gesteld, en wordt ook wel eens afgeweken van termijnen. De psycholoog vond mijn lichamelijke klachten belangrijker dan de 2 jaars termijn. Die termijn wist ik niets eens. Met haar samen heeft het team mijn lichamelijke conditie toch de voorkeur gegeven boven die 1,5 jaar. Dan zou de kans op ernstige complicaties veel groter zijn geweest. Ik zou zeggen, als je er zo'n probleem mee hebt dat regels niet star gehanteerd worden, neem contact op met het ziekenhuis alhier en dien een klacht in...... Wat de diëtiste betreft, ik heb al eens bewezen dat ik het kan, toen is er de klad ingekomen, ze vertrouwt er gewoon op dat ik het heel makkelijk weer oppak en dat dan 2 of 3 maanden geen verschil meer maken. En zij heeft tot nog toe gelijk. Ik eet netjes volgens de richtlijnen........ Ik neem aan dat als jij in zo'n traject zit, je ook niet zegt van laat nog maar 2 jaar zitten, dan heeft het geen zin om nu al te beginnen..........
Maar als er de klad in komt heb je toch juist niet bewezen dat je het kan?
Door Martine-Tom
Dian schreef: nee, ik kan wel 1,5 jaar dat eetpatroon volhouden maar niet afvallen door diverse lichamelijke oorzaken........ dus zijn we over 2 jaar, als ik dan al niet in een rolstoel zit, net zo ver als nu........

IK heb die beslissing niet genomen, al ben ik er erg blij mee en zie ik uit naar de komende maanden.......

En verder ga ik hier geen discussie meer over aan. Ik ben blij met de beslissing die er ligt en hoop dat ik ergens in november geopereerd kan worden.
Ik hoop vooral dat het blijvend het restultaat mag geven wat je voor ogen hebt.
Martine-Tom schreef: Maar als er de klad in komt heb je toch juist niet bewezen dat je het kan?
ja, maar weet je waarom mensen overgewicht hebben???? Zo ja, dan weet je ook wel waarom ergens de klad in komt en je weer een motivatie nodig hebt om op het juiste spoor te komen....... En veel van die mensen die daar komen, hebben een psychische achtergrond en zijn niet voor niets zo dik..........

Ik ken je niet, maar ik denk niet dat jij lijdt aan morbide obesitas. Ga daar maar eens op googlen, dan kun je zien hoe gezond deze mensen zijn..
Nou weet je wat het is Dian, ik denk dat je onbewust heel selectief bent in wat je hier schrijft. Ik heb ook meegelezen en ik lees ook vooral steed 'ik hoop dat het sneller kan dan normaal is'. En op zich begrijp ik dat, want als je zo'n beslissing neemt wilt je dat liever gisteren ondergaan zijn dan morgen.

Ik denk dan ook dat daar de meningen van Pluto en Martine op gebaseerd zijn. In je verhaal klinkt niet echt veel 'rust' zeg maar. En ik denk dat ze bang zijn dat deze operatie je dat op zo'n snelle manier nog niet gaat brengen.
eelke schreef: Nou weet je wat het is Dian, ik denk dat je onbewust heel selectief bent in wat je hier schrijft. Ik heb ook meegelezen en ik lees ook vooral steed 'ik hoop dat het sneller kan dan normaal is'. En op zich begrijp ik dat, want als je zo'n beslissing neemt wilt je dat liever gisteren ondergaan zijn dan morgen.

Ik denk dan ook dat daar de meningen van Pluto en Martine op gebaseerd zijn. In je verhaal klinkt niet echt veel 'rust' zeg maar. En ik denk dat ze bang zijn dat deze operatie je dat op zo'n snelle manier nog niet gaat brengen.
deze beslissing is overdacht genomen. In mijn hoofd ben ik hier al meer dan een jaar mee bezig voor ik het traject ben ingegaan. Dat staat volgens mij ook in de openingspost. Het is geen impulsieve beslissing geweest en dat heeft zeker meegespeeld in beslissingen die genomen zijn. En ja, als je aan zo'n traject gaat beginnen, wil je ook zo snel mogelijk geholpen worden..............
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door