Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
[quote="Xerox"]
Hmm, het zou natuurlijk kunnen zijn dat het zo werkt. Maar dan zou ik wel erg snel door de gans heen zijn, haha! En mocht hij er echt allergisch voor zijn, dan zie ik dat ook snel genoeg. Van 1 boterham heeft hij ook meteen 3 weken jeuk...
[/quote]

Ja dat is waar! :) Joep reageert niet zo gevoelig eigenlijk, dus vooral doen wat het beste bij je hond past.
Door Xerox
Wij zijn gestopt met de gans  :-\ Xerox heeft het nu zo'n 5 keer gehad. De eerste 4 keer ging het goed op wat boer- en maaggeluiden na. Daarover heb ik niks in het topic gezet, omdat ik gebrand was op een allergische reactie. Die is uitgebleven, maar gisteren kwam wel de complete maaltijd eruit en vanochtend was Xerox nog steeds niet lekker.

Exit gans dus, dit is een nieuwe diersoort niet waard...
Door Xerox
Daarom, ga er verder ook helemaal niet moeilijk over doen! Wellicht over een paar weken alleen ganzenspiervlees proberen, want een allergische reactie heeft hij verder (nog) niet gehad. Nu eerst de rust terug en wachten tot dit #*$($)seizoen voorbij is.
Door Xerox
Afgelopen week is Xerox tijdens een wandeling omgeklapt op straat. 30 seconden daarvoor probeerde hij uit het niets een voorbijganger te grijpen. Ik corrigeerde hem, we liepen door en hij viel om. Niet schuimen, wel draaien met de kop en ogen. In de paniek heb ik hem overeind gesleurd en zijn naam geroepen en hij kwam snel bij. Een minuut later was er niets meer aan de hand. Die avond was hij erg vermoeid, maar verder heb ik niks meer aan hem gemerkt.

Overleg met de kliniek leverde op dat het geen epilepsie kan zijn (te oud), maar wel nier- of leverfalen, een TIA of een tumor. Ik laat een bloedonderzoek doen en aan de hand daarvan kijken we of een MRI nodig en haalbaar is...

Mijn mannetje zelf heeft nu geen last van zorgen, die eet nog steeds smakelijk, wandelt gezellig mee en ligt hard te snurken op bed... Mijn ouwe knarretje  :-*
Door Daantje
Oh bah zeg ,wat naar om mee te maken  :(
Wat een schrik .

De mogelijkheid bestaat wel dat het toch een epilepsie-aanval kan zijn geweest .
Te oud vind ik een vreemde reden  ,ik heb toch wel  honden gekend die pas op oudere leeftijd toevallen kregen.
Vaak wel met een fysieke reden zoals bijv. nierfalen of iets wat niet goed was in de hersenen  :-\

Wat rot voor jullie ,
ik hoop ook dat het zich niet meer voordoet en dat er een oorzaak kan worden gevonden!
Door Xerox
Het was inderdaad heel naar en eng om te zien. Ben met knikkende knieën terug naar huis gelopen!

Over de mogelijke epilepsie: de arts zei dat dit bijna nooit 'vanuit het niets' op komt zetten op latere leeftijd. De symptomen wezen er ook niet op, want hij schuimde of spartelde niet, zoals je vaak hoort. Het leek meer alsof hij flauwviel.

Wordt vervolgd...
Door Lizzy
Allemachtig, wat een schrik! Ik hoop dat dit de eerste en laatste keer is! Ik ben het overigens niet met je dierenarts eens. Primaire epilepsie treedt vaak op voor het 3de levensjaar maar secundaire epilepsie komt juist op wat oudere leeftijd voor.
Door Xerox
Oke, dank voor je reactie Lizzy. Ik ben totaal niet bekend met epilepsie en heb dus ook geen flauw idee waar ik het zoeken moet op dit moment... Eerst dat bloedonderzoek maar denk ik  :-\
Door keetje
Tjee,......

En het hart?
Ik heb ik het verleden een oudje gehad die naar de overkant liep, daar inelkaar klapte en even laten opstond, wankelend en daarna gewoon een half uurtje kon meesukkelen. Ze was 16. De DA zei toen dat de opwinding van het naar buiten gaan dan net iets te groot werd en dat het hart dat dan even niet kon verwerken. (?)
Ik schrok me de eerste keer te pletter en dacht echt dat ze erin bleef, de mensen die het zagen ook trouwens. Na dit voorval en mijn bezoek aan de DA gebeurde het zowat dagelijks. Maar ik liet haar dan even bijkomen en dan krabbelde ze weer op. Ik weet niet of ik nu een hond dat nog aan zou doen maar toen heeft ze het nog een half jaar volgehouden. was wel 20 jaar geleden, ofzoiets.

Beterschap voor je witte man. :bigarmhug: :bigarmhug: En hopen op een uidelijke bloeduitslag. Ik duim ervoor.  :duimen:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door