Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door boskat
Mowgli schreef: Als je op de hooimadam-website kijkt, zetten ze er wel een pan direct vanaf het fornuis in de hooimadam. Ik denk even verder als het gebruik van de hooimadam om yoghurt te maken...
Dat heb ik ook gelezen en wil de hooimadam gebruiken in de caravan,de leuke bijkomstigheid is dat er ook yoghurt in gemaakt kan worden,maar ook als een soort crockpot ,vandaar dat ik de madam nu al gekocht heb om dingen uit te proberen.voor als we met de caravan op stap gaan volgend voorjaar naar Zweden ,naar zoon,schoondochter en kleinkinderen.
Voor thuis heb ik de crockpot wel.
Door TMG1961
Ik heb het gehad met yoghurtmachines. Heb nu 3 onderkanten gehad en bij alle 3 werkt de timer voor geen meter. Twee horen er na 3-4 uur mee op en eentje zelfs al na 10 minuten.

Ze kunnen me morgen een antwoordnummer geven waar ik alles heen kan sturen anders gaan ze in een grote boog de kliko in.

Ik ga m'n yoghurt gewoon weer kopen. Fijn als op zo'n manier je plezier ergens in ontnomen wordt :(
Door Leontine
Ik heb deze http://www.easiyo.com/the-easiyo-system/index.html
Gewoon in de beker die erbij zit koude melk doen met starter. Beker in de geïsoleerde buiten kan zetten, kokend water aanvullen tot indicatie streep. (Melk beker staat dus in het water) dop er op doen en afhankelijk van ruimte temperatuur en gewenste dikte van10 tot 20 uur laten staan
Regelmatig in de aanbieding bij de Tuinen voor 9.95. Starter poeder kan ook door yoghurt vervangen worden
Door Martine-Tom
TMG1961 schreef: Ik heb het gehad met yoghurtmachines. Heb nu 3 onderkanten gehad en bij alle 3 werkt de timer voor geen meter. Twee horen er na 3-4 uur mee op en eentje zelfs al na 10 minuten.

Ze kunnen me morgen een antwoordnummer geven waar ik alles heen kan sturen anders gaan ze in een grote boog de kliko in.

Ik ga m'n yoghurt gewoon weer kopen. Fijn als op zo'n manier je plezier ergens in ontnomen wordt :(
Dat laat je altijd nog zelf gebeuren  ;)
Er staan hier inmiddels toch meer manieren om zelf yoghurt te maken...zonder welk apparaat dan ook, dan doe je dat toch?
Door TMG1961
Martine-Tom schreef: Dat laat je altijd nog zelf gebeuren  ;)
Er staan hier inmiddels toch meer manieren om zelf yoghurt te maken...zonder welk apparaat dan ook, dan doe je dat toch?
Ik had juist een apparaat aangeschaft om niet met allerlei kisten/dekens/pannen enz te hoeven rotzooien. Als ik dat had gewild had ik geen machine gekocht.

Als er ergens een timer opzit ga ik ervan uit dat die timer of uitschakelbaar is of dat ie enigszins nauwkeurig werkt en niet bij timer op 11 uur er na maximaal 4 uur mee ophoort.
Door Martine-Tom
TMG1961 schreef: Ik had juist een apparaat aangeschaft om niet met allerlei kisten/dekens/pannen enz te hoeven rotzooien. Als ik dat had gewild had ik geen machine gekocht.

Als er ergens een timer opzit ga ik ervan uit dat die timer of uitschakelbaar is of dat ie enigszins nauwkeurig werkt en niet bij timer op 11 uur er na maximaal 4 uur mee ophoort.
Tja life sucks, get up and move on  ;)
Door Borke
Alle waar naar zijn geld, helaas wordt er een hoop troep verkocht en soms is goedkoop inderdaad duurkoop!
Zoiets blijft altijd een gok en dat doe je toch echt zelf.
Maar frustrerend is het wel 3x mis...
Door TMG1961
Net gebeld en ze hebben contact opgenomen met importeur en na 5 minuten terug gebeld. Moet even iets uitproberen en na de test even contact opnemen. Afhankelijk van uitkomst gaan ze kijken wat ze verder kunnen doen. De service is prima..alleen nu nog even apparaat vertellen hoe ie moet werken.

Tja goedkoop of duur..helaas heeft niet iedereen een goed gevulde beurs om een apparaat te kopen wat 3 keer zo duur is. Ik heb voor dit apparaat al 4 maanden moeten sparen. Had wel gekeken naar ervaringen anderen en die waren goed, dus het apparaat gekocht.
Door sella
Oh maar sommige goedkopere dingen werken soms wel hetzelfde of nog beter dan een dure uitvoering.
Dat zou mij ook niet tegenhouden, vaak zijn goedkopere uitvoeringen simpeler te bedienen ect.

Ik hoop dat die test een positief resultaat geeft.
Door TMG1961
Test is klaar. Machine bleef 6 uur 45 minuten aan met timer op 8 uur. Heb het doorgegeven, nu even afwachten op reactie leverancier en importeur
Door Inge en Bono
Nou ze zijn zeker netjes, zoals het hoort, vind ik. 5 kwartier minder op 8 uur is best wat, dus hopelijk krijg je een fijne reactie

Ik doe zelf altijd 'minder dan de voorgeschreven hoeveelheid melk' bij de kefirroosjes en dan heb ik de volgende dag een bakkie ''yoghurt'' Flinke pletter fruit, eventueel een beetje honing; Inge smult  :D
Door TMG1961
Gisteren nieuwe poging maken yoghurt. Deze keer heeft ie 24 uur gefermenteerd maar ben niet echt tevreden over resultaat. De yoghurt heeft de dikte van cocoladevla..kwa smaak vind ik hem tegenvallen. Heb volle melk en dikke griekse yoghurt gebruikt..3 eetlepels.
Door boskat
Heb je de yoghurt ook nog 12 uren in de koelkast gehad dan.?
Tenminste dat doet Sella las ik.
Ik heb de hooimadam binnen,moet morgen even om volle melk en griekse yoghurt en dan wil ik het ook uitproberen
Las ook ergens dat de eerste keer het mengsel wel tegen kan vallen,dat je van wat je nu gemaakt hebt ,3 eetlepels moet bewaren als nieuwe starter voor de volgende ronde yoghurt
Door TMG1961
Hij heeft inderdaad ruim 12 uur in de koelkast gestaan. Vindt hem ondanks de 24 uur in machine tot nu toe kwa smaak de slechtste.
Door boskat
Had je de volle griekse yoghurt?
Hier is alleen total 0% vet te koop,wel hele lekkere ,maar vond de gewone volle total  griekse yoghurt smakelijker
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door